Привет колеги,
Интересувам се от Патфайндър или Навара, внос от зад океана с четирилитровия бензинов двигател. Наясно съм, че са бели лястовици из България и се чудех дали някой знае за газифициране на този двигател? Благодаря ви предварително за информацията.
Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
VQ40DE - ГАЗ?
- skydiver
- Парашутист
- Мнения: 6662
- Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
- Автомобил/Car: Primera P11
- Град/City: София
- Благодарил (а): 624 пъти
- Изпратили благодарности: 444 пъти
VQ40DE - ГАЗ?
Привет!
Предполагам въпросът ти е по-скоро насочен към резултатите след газифициране на двигателя, а не към техническата възможност за самото газифициране.
Интересното при VQ40DE е, че поради екологични изисквания, EGR системата (exhaust gas recirculation) работи по малко по-различен начин.
По прицип конвенционалната EGR система връща част от изгорелите газове посредством тръбичка (байпас) между изпускателния и всмукателния колектори. При VQ40DE това става по един не толкова конвенционален начин, използвайки variable valve timing селеноида да отвори изпускателен клапан по време на всмукателния такт и по този начин да бъде засмукан едновременно свеж въздух и току що изгорелите горещи газове.
По мое мнение това е една от основните причини (не само при VQ40, но предполагам и при VQ35, и останалите, които ползват този тип работа на EGR) за преждевременно износване на двигателя.
Защо?
- работната температурата в горивната камера се повишава и теоритично, ако двигателят работи на LPG система с изпарена газ, това би могло да доведе до допълнително повишаване на работната температура и оттам преждевременно износване. Ако системата е от типа "Течна газ" това би трябвало да се намали в неизвестна степен.
- повишената работна температура довежда до повреда в катализаторите (разпрашаването им), и тези финни частици могат да доведат до износване на цилиндровите стена, ако биват всмуквани обратно в цилиндъра, поради "EGR намесата" по време на всмукателния такт
Има доста VQ35 на газ, предполагам, че EGR системата работи по същия начин при тях (особено с американските екута), където често се случва повреда в катализаторите след монтаж на ГИ система с изпарена газ.
Това не е съвет дали да купиш и респективно да газифицираш. Информацията по-скоро би могла да ти помогне да вземеш информирано решение.
Можеш и да се поровиш във форума, писано е доста през годините по тази тема.
Предполагам въпросът ти е по-скоро насочен към резултатите след газифициране на двигателя, а не към техническата възможност за самото газифициране.
Интересното при VQ40DE е, че поради екологични изисквания, EGR системата (exhaust gas recirculation) работи по малко по-различен начин.
По прицип конвенционалната EGR система връща част от изгорелите газове посредством тръбичка (байпас) между изпускателния и всмукателния колектори. При VQ40DE това става по един не толкова конвенционален начин, използвайки variable valve timing селеноида да отвори изпускателен клапан по време на всмукателния такт и по този начин да бъде засмукан едновременно свеж въздух и току що изгорелите горещи газове.
По мое мнение това е една от основните причини (не само при VQ40, но предполагам и при VQ35, и останалите, които ползват този тип работа на EGR) за преждевременно износване на двигателя.
Защо?
- работната температурата в горивната камера се повишава и теоритично, ако двигателят работи на LPG система с изпарена газ, това би могло да доведе до допълнително повишаване на работната температура и оттам преждевременно износване. Ако системата е от типа "Течна газ" това би трябвало да се намали в неизвестна степен.
- повишената работна температура довежда до повреда в катализаторите (разпрашаването им), и тези финни частици могат да доведат до износване на цилиндровите стена, ако биват всмуквани обратно в цилиндъра, поради "EGR намесата" по време на всмукателния такт
Има доста VQ35 на газ, предполагам, че EGR системата работи по същия начин при тях (особено с американските екута), където често се случва повреда в катализаторите след монтаж на ГИ система с изпарена газ.
Това не е съвет дали да купиш и респективно да газифицираш. Информацията по-скоро би могла да ти помогне да вземеш информирано решение.
Можеш и да се поровиш във форума, писано е доста през годините по тази тема.
- megatiaga
- Маниак
- Мнения: 851
- Регистриран: 15 дек 2010, 17:41
- Skype: megatiaga
- Автомобил/Car: 100NX B13
- Град/City: Plovdiv
- Благодарил (а): 2 пъти
- Изпратили благодарности: 25 пъти
VQ40DE - ГАЗ?
Газифицирал съм VQ35.VQ37 и VQ40. След около 100_150 000 на газ започват проблемите.По скоро са нагорели клапани. Не ми се е случвало да износят цилиндри. Опита ми е с около 10 коли.
пулсар GTIR, ,200 сх. бмв545, бмв М3 Турбо.бмв 532 М.Лотус Кортина 1960год, Форд .Пежо 307SW. Honda CRV. Акорд Таип С.
Турбото е задължително а големия надув препоръчителен.Кола под 200 коня не е кола
Турбото е задължително а големия надув препоръчителен.Кола под 200 коня не е кола
- skydiver
- Парашутист
- Мнения: 6662
- Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
- Автомобил/Car: Primera P11
- Град/City: София
- Благодарил (а): 624 пъти
- Изпратили благодарности: 444 пъти
VQ40DE - ГАЗ?
megatiaga написа:Източник на мнението Газифицирал съм VQ35.VQ37 и VQ40. След около 100_150 000 на газ започват проблемите.По скоро са нагорели клапани. Не ми се е случвало да износят цилиндри. Опита ми е с около 10 коли.
От катализаторите идва най-вече проблема, Митак.
Доста е писано по форумите, и тук, и по щатско.
А самите проблеми могат да дойдат и по-рано от 100к км, ако не е направена качествено инсталацията на ГИ.
VQ40DE - ГАЗ?
Благодаря ви за изчерпателната информация колеги. Търсенето на хубав екземпляр продължава.
Върни се в “Алтернативни Горива”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта