Запушен филтър или друг проблем с T32?

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Baiviko
Мнения: 6
Регистриран: 10 юни 2021, 17:15
Автомобил/Car: X-trail T32
Град/City: Sofia
Благодарил (а): 6 пъти
Изпратили благодарности: 1 път

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот Baiviko » 10 юни 2021, 22:41

Здравейте, това ми е първата тема тук. Предвиретeлно се извинявам, ако проблема вече е разискван, потърсих във форума но не намерих същия казус.
От месец съм горд собственик на X-trail 1.6 dCi 130hp 2015-та 38к км. Колата е от България, аз съм втори собственик.

Още на втората седмица след покупката се случи следното:
1. Auto Start Stop системата блокира и даде съобщение System Fault. Не позволи да я изключа или рестартирам от копчето. Помислих, че е някакъв бъг и ще се оправи.
2. Няколко км. по-късно светнаха двата датчика на таблото за проблем с двигателя. Странното е, че светнаха и двата.
3. След още няколко км. колата в определени обороти почна да губи тяга, усещах че все едно някой ми дърпа ръчната. При около 2200-2400 оборота просто се дърпаше назад.

Понеже колата не е в гаранция, я оставих при един майстор, който ми препоръчаха. След 2 дни ми я върна като нова. Всичко работеше, както трябва и вървеше както се очаква от този двигател. Каза, че е продухал филтъра за твърди частици, но след време е възможно пак да се запуши.
За съжаление това време дойде твърде скоро - от тогава минаха 2 седмици. Днес на таблото грейнаха едновременно 3 те неща. Струва ми се че в ляво символа за предупреждение е в оранжево, а в дясно в чеврено. Не знам, дали цветовете имат значение. Странното е, че символа за запушен филтър не е светвал нито предния път, нито сега.

Тук прикачвам снимка.
Изображение

През делничните дни шофирането ни е предимно градско и на къси разстояния. От нас до детската и обратно 3 км общо в двете посоки, През уикендите сме мърдали 2-3 пъти около София на дистанции 50-150 км.

Нормално ли е този филтър отново да се запушил или има друг проблем с колата?
Потребителски аватар
dare__devil
Голямата секира
Голямата секира
Мнения: 16147
Регистриран: 20 яну 2007, 11:22
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 358 пъти
Изпратили благодарности: 918 пъти
Контакти:

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот dare__devil » 10 юни 2021, 22:49

Принудителното чистене на DPF може да се прави ограничен брой пъти. После не подлежи на регенерация и следва смяна или премахване, което си има немалко минуси. 38000км за 6 години е много малко... И ако са основно градски, това определено не се е отразило добре на ДПФ-а...
Потребителски аватар
Ivanjk
INSANE
Мнения: 2944
Регистриран: 07 юни 2014, 22:24
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Тел-Авив
Благодарил (а): 390 пъти
Изпратили благодарности: 454 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот Ivanjk » 11 юни 2021, 08:20

Тия коли , не са за гаражни майстори , просто отиди в оторизиран сервиз , за да ти кажат проблема , имат правилната програма и необходимата документация.
Не е задължително да е филтъра ......
Лично мен би ме притеснила червената лампа.
Qashqai 1.6i 2013 ex
NV-200 1.5dci 2014
Qashqai 1.6 dci CVT 2017
Потребителски аватар
vgc
Маниак
Мнения: 417
Регистриран: 10 сеп 2014, 10:16
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 165 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот vgc » 11 юни 2021, 12:22

Baiviko написа:Нормално ли е този филтър отново да се запушил или има друг проблем с колата?

Здравей,
Споделям опит покрай моите неволи с DPF филтъра на колата, нищо че съм с 1.5 dci. Първо както препоръчаха колегите е добре да се направи диагностика в орторизиран сервиз за да установят текущият проблем, който по всяка вероятност е запушен DPF. Текущата ти причина това да се случи е че колата не регенерира ДПФ-а, а най честите причини за това са:
1. Някой е забравил при смяната на маслото на двигателя да нулира сервизният интервал - на Кашкая това си се прави от волана през менюто за настройки/поддръжка. Ако не се нулира след определен брой регенерации на ДПФ-а ECU-то решава че маслото е разредено и прекратява влизането в режим на принудителна регенерация чрез инжектиране на допълнително количество нафта.
В този случай за да се достигне максималният брой регенерации от смяна до смяна на масло преди да е изтекъл сервизният пробег в километри почти сигурно първопричинителят е или запушени инжектори или задръстен EGR клапан или някой проблемен датчик по двигателя. При мен бяха инжекторите.
2. Втората потенциална причина е неработещ клапан на ауспуха или друг елемент от системата за принудително изгаряне на саждите. За да могат да бъдат изгорени саждите трябва температурата на изгорелите газове да се вдигне над 600 градуса, а това става като първо електро-механичният клапан монтиран вътре в ауспуха се затвори (при мен той блокира и го раздвижваха два пъти), след това се включи подгряващата система на DPF-а - да има такава и по време на регенерация смуче около два киловата и половина ток. И трето има допълнително инжектиране на нафта в момента на отваряне на клапана за изгорели газове с цел тя да продължи да гори и вътре в ДПФ филтъра. Заради допълнително инжектираната нафта, част от нея попада в маслото на двигателя и го разрежда. по тази причина има и максимален брой регенерации от смяна до смяна на масло.

Независимо каква е причината, но едва след като ти я отстранят в сервиза, то изгори на дълъг път един резервоар с добавка за почистване на инжектори за common rail система (STP, Bardahl) и след това още един резервоар с ето тази която пък ще намали количеството остатъчна пепел отложена в DPF-а: http://www.wynns.tech-co.bg/produkti/diesel-particulate-filter-cleaner

п.п. Нафтата у нас е смотана и от там идват всички бели с инжекторите и DPF-ите.
п.п.п. В момента гоня 140,000 километра и все още съм с оригиналният DPF, но както гледам май скоро ще трябва да прежаля определена сума за смяна на четирите инжектора за втори път. Явно с нефтохимската или молдовска нафта (друга по бензиностанциите ни няма) инжекторите трудно изкарват 60-80,000 километра.
J11, 1.5dci 6th gen, 6MT, 2WD
Потребителски аватар
Ivanjk
INSANE
Мнения: 2944
Регистриран: 07 юни 2014, 22:24
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Тел-Авив
Благодарил (а): 390 пъти
Изпратили благодарности: 454 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот Ivanjk » 12 юни 2021, 09:44

vgc написа:Източник на мнението скоро ще трябва да прежаля определена сума за смяна на четирите инжектора за втори път

Защо , какво им е на инжекторите?
Много добре си спомням проблема с твоите инжектори. И аз напредната кола сменях (пак 1.5 dci ) ама като я продадох инжекторите бяха почти на 150 к км и си работеха.
Qashqai 1.6i 2013 ex
NV-200 1.5dci 2014
Qashqai 1.6 dci CVT 2017
Потребителски аватар
vgc
Маниак
Мнения: 417
Регистриран: 10 сеп 2014, 10:16
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 165 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот vgc » 12 юни 2021, 19:12

Ivanjk написа:
vgc написа:Източник на мнението скоро ще трябва да прежаля определена сума за смяна на четирите инжектора за втори път

Защо , какво им е на инжекторите?
Много добре си спомням проблема с твоите инжектори. И аз напредната кола сменях (пак 1.5 dci ) ама като я продадох инжекторите бяха почти на 150 к км и си работеха.

Да тези са вторите които ги смениха гаранционно от Нисан, но на всеки 6-7000 километра поне един от инжекторите започва да трака - като подам газ и двигателя почва да дрънчи все едно някой налага двигателя с чукче. Добавката на STP 5 в 1 ги "оправя" до следващият път, но поне до тогава се радвам на перфектно работещ и тих двигател. Говорих с майстори и общо взето или трябва да се сменят главите на инжекторите (т.е. да ги рециклирам) и после да се препрограмира ECU-то, но риска горивният поток да не е добре дозиран си остава и може да замине някое от буталата в следствие на прегаряне. Добрият вариант е направо нов комплект инжектори, но тези на J11 са някакви с нова прецизна уж пиезо-технология и хич не са евтини дори и на афтер-маркет пазара. Така че сега съм на добавка като се обадят, хубавото е че след нея млъкват за известно време, но това решение е временно.

п.п. Този проблем не е само при мен, общо взето ми казаха в един от орторизираните сервизи, че ако изкарат 100,000 пробег безсимптомно тези инжектори у нас, то това би било голям късмет.
J11, 1.5dci 6th gen, 6MT, 2WD
Потребителски аватар
kmonev
Маниак
Мнения: 247
Регистриран: 21 яну 2013, 20:30
Автомобил/Car: X-trail T32
Град/City: Разград
Благодарил (а): 62 пъти
Изпратили благодарности: 25 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот kmonev » 14 юни 2021, 12:30

Аз карам с Дизел плюс от Бенита, пише че има две добавки в дизела им. Определено по добре се усеща от OMV Max Mottion Diesel. Колата ми е още на 50к. Дано изкара още толкова.
Nissan X-Trail T32 1.6DCI, Juke 1.6 бензин
Qashqai J10 before
Потребителски аватар
dare__devil
Голямата секира
Голямата секира
Мнения: 16147
Регистриран: 20 яну 2007, 11:22
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 358 пъти
Изпратили благодарности: 918 пъти
Контакти:

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот dare__devil » 14 юни 2021, 14:02

Моето 1.6дци е на 200+ к километра :) За тези километри няма нищо пипано по двигателя или окачването. Колата е с пълна сервизна история. Просто искат даване на газ, а не градско пълзене само :) Карам с каквато по-скъпа нафта намеря. Предпочитам ОМВ...защото им е най-хубаво кафето :mrgreen:
Baiviko
Мнения: 6
Регистриран: 10 юни 2021, 17:15
Автомобил/Car: X-trail T32
Град/City: Sofia
Благодарил (а): 6 пъти
Изпратили благодарности: 1 път

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот Baiviko » 16 юни 2021, 14:09

Според вас в кой софийски сервиз да я карам за конкретния проблем? Митвас, Н-ауто, Омникар или друг, за който не се сещам. Ако имате препоръки, ще съм благодарен.
Потребителски аватар
dare__devil
Голямата секира
Голямата секира
Мнения: 16147
Регистриран: 20 яну 2007, 11:22
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 358 пъти
Изпратили благодарности: 918 пъти
Контакти:

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот dare__devil » 16 юни 2021, 14:13

Аз съм посещавал Митвас и Омникар. И от двата съм доволен, но ходя основно в Омникар. По-близо са ми. И все пак... Само за обслужване досега.
Потребителски аватар
vgc
Маниак
Мнения: 417
Регистриран: 10 сеп 2014, 10:16
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 165 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот vgc » 18 юни 2021, 13:31

Baiviko написа:Според вас в кой софийски сервиз да я карам за конкретния проблем? Митвас, Н-ауто, Омникар или друг, за който не се сещам. Ако имате препоръки, ще съм благодарен.

Аз съм доволен от Митвас, където явно имат много добри познания за гамата на Нисан (бързо хванаха и отстраниха два проблема при моя Кашкай) и съм изключително много възмутен от Н-Ауто. Последните освен за смяна на масло и филтри за друго не стават - при първият по-сериозен проблем вместо да го разрешат ме разиграваха цяла година. Витоша Ауто също са вариант, като те ми смениха гаранционно първият комплект инжектори за което съм благодарен, въпреки че ми се наложи доста да споря с тях от къде идва проблема. Омникар не съм ги посещавал.

п.п. Сподели после какъв е бил проблема при теб.
J11, 1.5dci 6th gen, 6MT, 2WD
Baiviko
Мнения: 6
Регистриран: 10 юни 2021, 17:15
Автомобил/Car: X-trail T32
Град/City: Sofia
Благодарил (а): 6 пъти
Изпратили благодарности: 1 път

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот Baiviko » 27 юли 2021, 14:55

Тя стана една, не е за разправяне.
Отидох при препоръчан майстор и това което направи е:
1. Проба за регенерация на място - без успех
2. Вадене на дпф-а и проба за почистване с течност за няколко часа - без успех
3. Предал е дпф-а на Дунев Мотор Спорт и от там след проба за стандартно измиване се е наложила да разглобят или отрежат самия филтър и да извадят питата. Така питата е минала няколко промивки и са го изчистили. Имам документ за статус с 96% запушване преди това и 0.3 след промивката. След това питата е монтирана в корубата и заварена, а механика е сглобил и нагласаил всичко останало. Каза ми, че диференциалното налягане преди е било 800 мбара, при нормално около 15. След сглобяването го е премерил и е било 7-8. В общи линии филтъра е като нов според него.

До тук добре, обаче!!
На другия ден, след като колата беше сглобена пътуваме за Гърция до Волос и правим едни 1000 км в двете посоки. Всичко точно и безгрижно с Нисана, върви си както трябва.
След връщането ни в Сф, точно 2 седмици и ПРЪЦ - същото. Светват двата чека за двигателя, Ауто-старт стоп почва да мига и губи мощност. А не е като да не дадох едни 1060 лв за ремонта :twisted:

Звънкам онзи ден на майстора и той ми вика сигурно филтъра е почнал да се саморазпада?!?! И предлага да го премахнем напълно.

Аз не разбирам толкова, но не мога да повярвам че дпф на кола на 40к км. ще почне да се саморазрушава.
С една дума филма продължава и се чудя какво да правя
Потребителски аватар
Ivanjk
INSANE
Мнения: 2944
Регистриран: 07 юни 2014, 22:24
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Тел-Авив
Благодарил (а): 390 пъти
Изпратили благодарности: 454 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот Ivanjk » 28 юли 2021, 06:01

Baiviko написа:Източник на мнението но не мога да повярвам че дпф на кола на 40к км. ще почне да се саморазрушава

Това е абсурдно , имам ДПФ на 135к км , каран при тежък градски трафик , работи безпроблемно.
Qashqai 1.6i 2013 ex
NV-200 1.5dci 2014
Qashqai 1.6 dci CVT 2017
Потребителски аватар
kmonev
Маниак
Мнения: 247
Регистриран: 21 яну 2013, 20:30
Автомобил/Car: X-trail T32
Град/City: Разград
Благодарил (а): 62 пъти
Изпратили благодарности: 25 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот kmonev » 30 юли 2021, 09:01

аз бих си потърсил тези 1060 лева за "ремонта"...
Nissan X-Trail T32 1.6DCI, Juke 1.6 бензин
Qashqai J10 before
Потребителски аватар
vgc
Маниак
Мнения: 417
Регистриран: 10 сеп 2014, 10:16
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 165 пъти

Запушен филтър или друг проблем с T32?

Мнениеот vgc » 02 авг 2021, 17:55

Baiviko написа:Тя стана една, не е за разправяне.
...
Звънкам онзи ден на майстора и той ми вика сигурно филтъра е почнал да се саморазпада?!?! И предлага да го премахнем напълно.

Премахването на DPF филтъра е твърде вероятно да доведе двигателя ти до разтопени бутала или други подобни ефекти. Защо се случва това вече не си спомням, но освен екологичната отговорност един основен ремонт на двигателя не е приятен за никой собственик.
Запушването на ДПФ-а е следствие, т.е. индикация за проблем който имаш с някой от другите агрегати - бях писал тук за най-вероятните - инжектори, EGR, някой датчик подаващ погрешна информация или нещо друго. Мини през фирмен сервиз или през друг "майстор" който не трябва да се бори с ДПФ-а, а да локализира проблема който води до запушването му.
А ако имаш връзка с предишният собственик на колата, то той със сигурност знае историята на "заболяването" ...
J11, 1.5dci 6th gen, 6MT, 2WD

Върни се в “Terrano & X-trail”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост