Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Само за маниаци! Или "как да качим още 15 коня само с лепенки".
Потребителски аватар
slowtraveler
Маниак
Мнения: 616
Регистриран: 26 юли 2011, 12:57
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 63 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 20 ное 2019, 21:25

Панелът е достатъчно голям - предполагам ще ти свърши работа за поддръжка...
Nissan Qashqai 2.0/4x4/6MT/2008 ; ex: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD / 8-AT/ 2014
Потребителски аватар
Ivanjk
INSANE
Мнения: 2307
Регистриран: 07 юни 2014, 22:24
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Тел-Авив
Благодарил (а): 310 пъти
Изпратили благодарности: 333 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Ivanjk » 21 ное 2019, 09:39

Това което си направил ми допада повече , от идеята за 2-ри акумулатор.
Надявам се да върши работа!
Подобен панел ползваме по кънпинги , удобно е много (ама при нас слънце да искаш :-D )
Qashqai 1.6i 2013 ex
NV-200 1.5dci 2014
Qashqai 1.6 dci CVT 2017
Потребителски аватар
dotchko
INSANE
Мнения: 2847
Регистриран: 15 май 2007, 10:43
Автомобил/Car: Almera N15
Град/City: София, Стара Загора
Благодарил (а): 314 пъти
Изпратили благодарности: 73 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот dotchko » 21 ное 2019, 11:48

Къне,

Какви пари легна този т. нар. проект?
И на мен ми стана много интересно. Ще следя как се развива тази ти идея.
Суни Тийм Надежда
Ex N15 GTI SR20DE
Ex N14 1.6 SR GA16DE
N14 1.6 SLX GA16DS benzin/gaz +JetSpark.
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 21 ное 2019, 14:25

Втори ак. пак е възможно да има и вече е много лесно да се свърже, но нямаше време, а и не ми е ясно как ще става балансирането им и дали този панел ще може да зарежда и двата. Сега ги навързахме на бързо, за да видим как ще действат нещата в реални условия.
Днес е 100% облачен и дъждовен ден и довечера ще имам инфо как си върши работата панела. Вече не съм при колата, за да си правя изследвания.
За съжаление, днес сутринта ак. е бил на 11.9 В. Вчера следобяд беше 12,6. Или нещо го компрометира, или уреда за мерене в запалката не отчита правилно :)
Масата на ак. е вързана към купето и не знам дали и това не е проблем в случая...
IMG_20191119_113924.jpg


45лв. е панела и 17 лв. е контролера. Реле и бушон 2 лв. + уред за измерване 5-20 лв. - какъвто си изберете... На мен кабелите ми бяха прекарани...
Последна промяна от Fand на 21 ное 2019, 19:22, променено общо 1 път.
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
slowtraveler
Маниак
Мнения: 616
Регистриран: 26 юли 2011, 12:57
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 63 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 21 ное 2019, 14:42

Fand написа:Източник на мнението За съжаление, днес сутринта ак. е бил на 19.5 В.

:roll: :ooops:
Nissan Qashqai 2.0/4x4/6MT/2008 ; ex: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD / 8-AT/ 2014
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 21 ное 2019, 19:23

slowtraveler написа:Източник на мнението
Fand написа:Източник на мнението За съжаление, днес сутринта ак. е бил на 19.5 В.

:roll: :ooops:

Да, грешка - с тия телефони така става :) Поправих я...
И вечерта пак си е бил на 11.9 без никакви консуматори и на затворени врати.
Засега не палим - само мерим. Да видим утре как ще е...
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
slowtraveler
Маниак
Мнения: 616
Регистриран: 26 юли 2011, 12:57
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 63 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 21 ное 2019, 21:35

Измери го със свестен уред... И измери утечките...
Ако наистина е под 12В и няма утечки - акумулаторът ти е за смяна... (това, дето го дъвчем от началото :-P )
Nissan Qashqai 2.0/4x4/6MT/2008 ; ex: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD / 8-AT/ 2014
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 21 ное 2019, 22:00

slowtraveler написа:Източник на мнението Измери го със свестен уред... И измери утечките...
Ако наистина е под 12В и няма утечки - акумулаторът ти е за смяна... (това, дето го дъвчем от началото :-P )

Помня всяка дума от началото :)
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 22 ное 2019, 17:19

Не е от уреда... Днес ак. е паднал на 11,6 В и вече не иска да запали колата. Сега проба с друг...
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
slowtraveler
Маниак
Мнения: 616
Регистриран: 26 юли 2011, 12:57
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 63 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 22 ное 2019, 19:44

А какъв е токът?
Nissan Qashqai 2.0/4x4/6MT/2008 ; ex: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD / 8-AT/ 2014
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 22 ное 2019, 20:00

slowtraveler написа:Източник на мнението А какъв е токът?

Не е мерен :(
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
slowtraveler
Маниак
Мнения: 616
Регистриран: 26 юли 2011, 12:57
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 63 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 22 ное 2019, 20:16

Дайте на някого да го измери токът в покой (дали няма утечки)...
Продължавам да смятам, че се вкарвате в някакви безумни проекти вместо просто да направите автомобила изправен (включително - липса на утечки и здрав акумулатор)...
Защото при изправен автомобил няма никакъв проблем да престоява безпроблемно описаните от вас срокове...
А при наличие на утечки, това ще продължава да товари акумулатора...
Соларът също не е панацея...
Ето например батерийката със солара вкъщи последните дъждовни дни....
bat.jpg
Nissan Qashqai 2.0/4x4/6MT/2008 ; ex: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD / 8-AT/ 2014
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 22 ное 2019, 20:44

Fand написа:Източник на мнениетоКолата е в ред. Като има акум. пали на четвърт. След 2 седмици ще съм при нея и отново ще отидем да проверим всичко: алтернатор, утечки, акумулатори. Ама ако пак ми кажат, че всичко е в ред, какво ми остава...


Имам го предвид, но сега не остана време. С настоящия ак. колата седя 4 дни, но я карахме за кратко. Преди да сложим панела, показваше 12,6 В. Това е ак. с малък капацитет - 52Ач. Той седя в избата мо точно 5 месеца и след това беше на на 12,2В. След зареждане, отново си поддържаше 12,5 - 12,6.
След като го навързахме с панела, падна на 12,2 и при наличие на слънце зареди до 12,8. После надолу...

Ще се правят още много проби, замервания и изследвания, но наистина трябва да се подмени диода на панела или да се добави втори Шотки, за да не се разрежда ак. през панела и да се измери консумацията на контролера, която е минимум 5мА.
Това е още една причина да искам да сложа 2 ак. :)
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
slowtraveler
Маниак
Мнения: 616
Регистриран: 26 юли 2011, 12:57
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 63 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 22 ное 2019, 20:57

A каква е причината да не искаш да отстраниш излишните консуматори/утечки (или поне да ги измериш, за да направим някаква оценка и ориентир дали това е причината?
Ако не се лъжа - на Кашкая оригиналният акумулатор бе един мъничък 45Ач... И отново нямаше проблем с престой от седмици...
Вярно е, че е въпрос за личен избор решаването на проблема, но според мен ти продължаваш да се бориш не с причината, а със следствието... :thumbs up:
Nissan Qashqai 2.0/4x4/6MT/2008 ; ex: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD / 8-AT/ 2014
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3118
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти

Втори/поддържащ/стартерен акумулатор

Мнениеот Fand » 22 ное 2019, 21:00

Fand написа:Източник на мнението
Fand написа:Източник на мнениетоКолата е в ред. Като има акум. пали на четвърт. След 2 седмици ще съм при нея и отново ще отидем да проверим всичко: алтернатор, утечки, акумулатори. Ама ако пак ми кажат, че всичко е в ред, какво ми остава...


Имам го предвид, но сега не остана време.


ПП: Панелът го поръчах в четвъртък и трябваше да дойде в понеделник. Дойде в сряда. Удължих си "ваканцията" с 1 ден, за да го изчакам и монтирам. Останаха ми 3ч., за да го монтирам и донаглася. Аз съм на 250 км. от Нисана :)
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ

Върни се в “Тунинг и модификации”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост