Сравнение на горивни таблици

Само за маниаци! Или "как да качим още 15 коня само с лепенки".
Потребителски аватар
sporttech
INSANE
Мнения: 1068
Регистриран: 08 дек 2007, 21:34
Автомобил/Car: Silvia S12
Град/City: Praha
Контакти:

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот sporttech » 30 дек 2009, 08:56

.... трябва да видим какво има вътре , че така ми е малко трудно да се ориентирам .... може ако искаш да се видим след празниците и на живо ще ти ги обясня по-лесно ...
- Scalers - са осите на таблиците ... може да се променят ако увеличиш оборотния диапазон или с цел повишаване на резолюцията в определна част от таблицата , където има нелинейна промяна на VE-то(примерно) и съответно интерполацията не работи достатъчно добре .....
- Enrichment tables - тук освен обогатяването при ниски температури , което обикновено иска пипане при използване на големи дюзи , са и така наречените ускорителни таблици (AE - Acceleration Enrichment) , както и вероятно условията за задействането им ....
- Timing control - като гледам че е сложено при Injection Control , вероятно определя ъгъла на впръскване ...
- Timing tables - първите две позиции определят времето на зареждане на бобината ..... вторите две са за фиксирания аванс на празен ход и принудителен празен ход ..... а последната е вектор за корекция на аванса в зависимост от температурите ....
Nissan S12 Silvia 1,8 turbo '87 ... RIP
martin7937
INSANE
Мнения: 2778
Регистриран: 12 апр 2006, 15:54

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот martin7937 » 30 дек 2009, 09:11

Ясно, благодаря. Малко по малко се изяснява програмката.
За виждането, ще се видим. Въпросът е, че в най-скоро време трябва да ми пристигне бензиновата помпа и тогава ще дойда - искам да замеря налягането й, а също така и да избера по-добрия от двата бензинови регулатори, които имам. Та правейки това, ще разгледаме и нистюна.
Хубавото е, че може да се бърника колкото си поиска човек, като промените в реално време сработват и ако не се натисне 'burn' бутона, гасиш колата, палиш и всичко е 'back to stock'.
Намерих няколко интересни бин-а, които ще се опитам да заредя с правилния адр и да ги разгледам/сравня. Ще направя няколко скрийншота. Единият бин е точно каквото ми трябва - оптимизирани афр/тайминг за 10:1 с изпускателна система и интейк, без валове, а всичко останало сток.
Каквото и да си говорим, диното си е дино, но все пак преди това ще ми е интересно да се побърникам.
"...буталата са малко вдлъбнати, но се оказа че сичко е наред..."
"...контролера ще е механичен (даже съм виждал от виздуха за рибките една врътка)..."
martin7937
INSANE
Мнения: 2778
Регистриран: 12 апр 2006, 15:54

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот martin7937 » 31 дек 2009, 15:24

Днес се позабавляхме малко със Стаменти и сме доволни от деня като цяло. Разиграхме няколко варианта, а като за начало ровихме из оборотите на празен ход. Последваха странни експерименти с т.нар. 'прекъсвач' (rev limiter). По-долу е едно кратко забавно клипче показващо какво всъщност се случва като дръннеш ограничителя на 2000 оборота :lol:
Хубавото на нистюна е, че ми позволява да се ровя из еку-то и на момента да се наслаждавам на промените. Докато не плесна 'burn' бутона, всичко е ОК. Гася, паля и сток настройките се връщат. Необходимо е единствено да свържеш консулта, а след това да синхронизираш. То хубаво, ама аз синхронизирах от компютъра към еку-то, а в програмата не бях заредил никакъв бин :ooops: Не е нужно да обяснявам как ми изгасна колата и след това не пожела да запали от 2-3 опита :oops: Както и да е, поне разбрах коя синхронизация за какво е :pardon:
Има меню с мониторинг на 'knock'-a. Активирах го и докато променях стойности (на око..) и шофирах, за да видя какво се случва, така и не предизвиках 'knock'. А какво промених - от горивната таблица, за да променяш числата изисква да си в 'raw' формат. От там маркирах клетка или група от клетки и с '+' се увеличава стойността със стъпка (обикновено 1ца). Нямам скрийншот на финалните таблици, които си моднах, но като цяло афр-а изглеждаше полегат, с начални стойности от 14.7 слизащи през 14.5 до 14 и след това 13.5 и 13. Не съм пипал цифрите в червеното (високи обороти/голям лоуд), просто промених сместа в оборотите до около 5500 и лоуд от около 50 (1/2).
Аналогично, маркирах няколко групи от клетки последователно в тайминг таблицата и отново '+'. Някой клетки се увеличиха с 2-3 единици, други само с по 1-2.

Последва и пробният рън :ooops: Ако аз, идиотът, с моите нулеви познания, по този аматьорски начин!, успях да накарам еку-то и двигаталя да живнат и то осезаемо.. Какво остава за някой, който знае какво прави и умее да използва дино.

Стига за 2009 година! През 2010 ще му мисля повече! Весело ви посрещане :-P

http://tinypic.com/player.php?v=2mybwpi&s=6
"...буталата са малко вдлъбнати, но се оказа че сичко е наред..."
"...контролера ще е механичен (даже съм виждал от виздуха за рибките една врътка)..."
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5161
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 27 пъти
Изпратили благодарности: 242 пъти
Контакти:

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот stani » 31 дек 2009, 15:29

martin7937"224012 написа:По-долу е едно кратко забавно клипче показващо какво всъщност се случва като дръннеш ограничителя на 2000 оборота :lol:

Грухти като преяло прасенце! :mrgreen:
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
Потребителски аватар
Xedox
Маниак
Мнения: 295
Регистриран: 06 дек 2004, 18:44
Skype: xdx_xedox
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Добрич

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот Xedox » 31 дек 2009, 16:52

Това ако има shortcut копче може да го ползваш за лаунч контрол :-P .
Весело посрещане и от мен.
eGTT|Got Boost?
Потребителски аватар
fabio
INSANE
Мнения: 2644
Регистриран: 30 сеп 2004, 11:11
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Sofia
Благодарил (а): 2 пъти
Контакти:

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот fabio » 31 дек 2009, 17:20

хайде весело посрещане на всички, а мартин ще застанем на чертата да видим ефекта :D као се има предвид, че бяхме почти равни с един стоков хай порт може и да земе да тругне тая пущина :lol:
[0o\___/o0] primera 2.0eGT ИзображениеИзображение
http://www.flickr.com/photos/maradona/
Потребителски аватар
al.blackstone
Маниак
Мнения: 470
Регистриран: 08 окт 2009, 14:30
Skype: xedox_
Автомобил/Car: 200SX S13
Град/City: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот al.blackstone » 01 яну 2010, 19:31

martin7937 написа:...


Интересна информация.И аз разучавам сега nistune,само да те питам какъв е начина да вържеш nistune-а към ECU-то,да ти показва кой елемент от горивната таблица ползва,да логва и т.н. ?
Трябва ли такава платка или може да се направи по-друг начин...и ако трябва платката,има ли DIY или трябва да се купи ?

[largeimg]http://www.nistune.com/pics/NIStune_Type1.jpg[/largeimg]
Изображение
Потребителски аватар
Xedox
Маниак
Мнения: 295
Регистриран: 06 дек 2004, 18:44
Skype: xdx_xedox
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Добрич

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот Xedox » 27 фев 2010, 15:53

eGTT|Got Boost?
Потребителски аватар
Xedox
Маниак
Мнения: 295
Регистриран: 06 дек 2004, 18:44
Skype: xdx_xedox
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Добрич

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот Xedox » 01 мар 2010, 22:26

Не мога да си обесня защо Knock таблиците ми са същите като тези при нормална работа... Софтуера ли не ще да ги чете като хората или заводско е решено, че атмосферния не му трябва друга таблица за аванс и AFR? :roll:
eGTT|Got Boost?
ivan4o
Маниак
Мнения: 142
Регистриран: 14 яну 2008, 20:01
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: Haskovo
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти
Контакти:

Re: Сравнение на горивни таблици

Мнениеот ivan4o » 08 авг 2013, 18:19



Колеги, някой може ли да качи такива карти и за GA16DE двигателите?
--- Nissan Almera N15 GA16DE AT. --- LPG BSM.
--- ex. Nissan Sunny N14 GA16DS AT. --- LPG Lovato electronic.
--- ex. Nissan Primera P10 GA16DS CAT.--- LPG Lovato electronic.
--- ex. Datsun Sunny 1983г.
ivan4o
Маниак
Мнения: 142
Регистриран: 14 яну 2008, 20:01
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: Haskovo
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти
Контакти:

Сравнение на горивни таблици

Мнениеот ivan4o » 13 авг 2013, 11:12

ivan4o написа:


Колеги, някой може ли да качи такива карти и за GA16DE двигателите?


Или поне графика в зависимост от оборотите и натоварването (разреждането в смукателния колектор).
--- Nissan Almera N15 GA16DE AT. --- LPG BSM.
--- ex. Nissan Sunny N14 GA16DS AT. --- LPG Lovato electronic.
--- ex. Nissan Primera P10 GA16DS CAT.--- LPG Lovato electronic.
--- ex. Datsun Sunny 1983г.
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6083
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Благодарил (а): 362 пъти
Изпратили благодарности: 239 пъти

Сравнение на горивни таблици

Мнениеот skydiver » 13 авг 2013, 13:25

ivan4o написа:


Колеги, някой може ли да качи такива карти и за GA16DE двигателите?

...може и да може.ще видим.
ivan4o
Маниак
Мнения: 142
Регистриран: 14 яну 2008, 20:01
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: Haskovo
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти
Контакти:

Сравнение на горивни таблици

Мнениеот ivan4o » 11 апр 2018, 16:24

skydiver написа:
ivan4o написа:


Колеги, някой може ли да качи такива карти и за GA16DE двигателите?

...може и да може.ще видим.


Май не може... :-(
--- Nissan Almera N15 GA16DE AT. --- LPG BSM.
--- ex. Nissan Sunny N14 GA16DS AT. --- LPG Lovato electronic.
--- ex. Nissan Primera P10 GA16DS CAT.--- LPG Lovato electronic.
--- ex. Datsun Sunny 1983г.
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6083
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Благодарил (а): 362 пъти
Изпратили благодарности: 239 пъти

Сравнение на горивни таблици

Мнениеот skydiver » 11 апр 2018, 20:38

ivan4o написа:
skydiver написа:
ivan4o написа:
Колеги, някой може ли да качи такива карти и за GA16DE двигателите?

...може и да може.ще видим.


Май не може... :-(

Продадох си Р10-ката преди доста време.
Ако е важно - добре сте дошли на някоя Национална среща, ще си взема лаптопа и при налична Р10/Р11 ще свалим тези карти.
Друг е въпросът колко ще са полезни.
За какво всъщност ти трябват, ако не е тайна?
ivan4o
Маниак
Мнения: 142
Регистриран: 14 яну 2008, 20:01
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: Haskovo
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти
Контакти:

Сравнение на горивни таблици

Мнениеот ivan4o » 16 апр 2018, 23:08

skydiver написа:
ivan4o написа:
skydiver написа:
Ами навремето правих аванс процесор за сънито и понеже беше повреден вакумния регулатор на делкото, бях сложил МАП от опел и по неговия сигнал исках да правя корекции на предварението.
Та предимно ме интересуваше таблицата с таймингите за запалването.

Sent from my Power using Tapatalk
--- Nissan Almera N15 GA16DE AT. --- LPG BSM.
--- ex. Nissan Sunny N14 GA16DS AT. --- LPG Lovato electronic.
--- ex. Nissan Primera P10 GA16DS CAT.--- LPG Lovato electronic.
--- ex. Datsun Sunny 1983г.

Върни се в “Тунинг и модификации”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост