Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 31 яну 2012, 16:02

Не съм много по дизолевите двигатели,но из нета четох,че масово този EGR клапан създава проблеми и е
като таралеж в гащите за всякакви дизелови двигатели.

Въпросът ми е дали лесно мога да го изолирам и какви ще са последствията?
От 1-2 години усещам,че тягата на джипката не е каквато беше./колата е на 5 години/
Дали този клапан не е причината?

Четох също, че леко ще се повиши мощността и ще падне разхода.

Сега чета из нета за тоя клапан. Пише,че за няколко години се задръства и трябва да се чисти.
Някой ,ако ме светне къде точно се намира и как се почиства ще съм му благодарен.
Пише също,че след почистване се наблюдава удивително подобрение на работата на двигателя.
Потребителски аватар
MCI
Новак
Мнения: 31
Регистриран: 28 дек 2009, 02:46
Автомобил/Car: Pathfinder

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот MCI » 31 яну 2012, 17:46

Здравей колега ето ти малко нагледен материал от нета.
DSC00296.JPG
DSC00298.JPG
DSC00299.JPG
DSC00303.JPG

Аз не съм го правил още, мисля като се постопли времето тогава да разхвърлям ЕГРа.
Пиши отзиви след процедурата.
Всички болести идват от ядове,
а всички ядове идват от гадове!!!
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 31 яну 2012, 18:12

Пфф, аз се убих да търся подобни снимки но нищо не намерих.Мерси пич.

Не знам дали ще го правя това тези дни точно,защото дори и в гаража ми е супер студ и не е приятно за работа.
Гледах няколко видеота в YouTube ,че ги чистят с WD-40,ама май си има специални спрейчета за тази работа.
Ще поразуча още малко и ще го разтурям.

А дали не е по-добра идея направо да го разкараме тоя клапан,тоест да го затапим и изолираме все едно го няма.
Това е все едно ние да си дишаме пръднята вместо чист въздух.
Дали ще се наруши работата на двигателя,ако намеря начин да го премахна тоя клапан?
Потребителски аватар
ivo skoklev
Мнения: 16
Регистриран: 25 ное 2011, 14:11
Автомобил/Car: Navara D40

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот ivo skoklev » 03 фев 2012, 17:12

След като ти прави проблемации защо просто не го изолираш(с метална планка 3-4мм),.....ами ще си играеш да го чистиш....разрови се из японския форум....има го описано със снимки кое точно се изолира
http://www.navara.asia/showthread.php?t=3195&page=2
Navara D-40
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 03 фев 2012, 21:29

Мерси много за линка. Търсих чрез гугъл разни подобни теми, но нищо не намерих.
Четох в някакъв форум на Рено,че на по старите дизели нямало проблеми да се изолира ЕГР клапана,
но на новите Dci не било препоръчително. Защо обаче не пише.... Аз не разбирам много и това ме
отказа от идеята за изолирането.

Обаче сега ще прочета тази тема,която ми даде, с голям интерес. :thumbs up:
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 03 фев 2012, 22:55

Ахаха, някакъв даже почнал да продава собственоръчно направени планки за блокиране на EGR....за 33$ - нахалник...
https://www.chipit.com.au/products-page ... ng-plates/

Това ще взема да го направя тия дни.
1,5мм неръждаема стомана се изрязва във формата на гарнитурката,
която уплътнява металната тръба излизаща от изпускателния колектор
и се постаня на нейно място,а може и заедно с нея за по-добро уплътняване.

Наистина изобщо няма да се занимавам с чистене и т.н. Направо ще го блокирям тоя EGR.

Повечето мнения са доста положителни. /реално отрицателни няма/.
Почти всички се хвялат,че разхода пада както и тягата от ниски обороти.
Отрицателните отзиви са от рода,че не били усетили някаква промяна след блокирането,но
не и че нещо се е строшило и т.н...
:thumbs up: :thumbs up:

Точно над алтернатора се пада мястото,където се поставя тази ЕГР тапа.
Самия клапан е от другата страна на мотора,но мястото за затапване е от шофьорската страна.
http://www.navara.asia/attachment.php?a ... 1274311378
Потребителски аватар
W2
INSANE
Мнения: 17449
Регистриран: 27 сеп 2004, 02:36
Skype: viniks_w2
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Burgas, BG
Изпратили благодарности: 17 пъти
Контакти:

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот W2 » 03 фев 2012, 23:00

Използвай медна пластина!
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 03 фев 2012, 23:19

Какво значение има?

Понеже нямам неръждаема стомана под ръка,мислех да изрежа от най обикновена стомана
нищо,че ще ръждяса.
Потребителски аватар
W2
INSANE
Мнения: 17449
Регистриран: 27 сеп 2004, 02:36
Skype: viniks_w2
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Burgas, BG
Изпратили благодарности: 17 пъти
Контакти:

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот W2 » 03 фев 2012, 23:26

Материала трябва да е мек и пластичен за да уплътни качествено! :)
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 03 фев 2012, 23:29

Прав си, но аз мислех, че гарнитурата, която седи там по принцип, ще е идеална за това уплътняване.

Ще видим какъв метал ще изнамеря,защото имам само някакви ръждиви тръби и винкели в гаража.
Потребителски аватар
W2
INSANE
Мнения: 17449
Регистриран: 27 сеп 2004, 02:36
Skype: viniks_w2
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Burgas, BG
Изпратили благодарности: 17 пъти
Контакти:

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот W2 » 03 фев 2012, 23:41

Иди в някой сервиз за климатична техника и поискай една малка пластина...
Потребителски аватар
dancho_rz
Маниак
Мнения: 346
Регистриран: 09 дек 2011, 21:09
Автомобил/Car: Almera N16
Град/City: София О.К.- Разград

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот dancho_rz » 04 фев 2012, 12:44

W2 написа:Използвай медна пластина!
:thumbs up:
По лесно се работи и освен това след като я стегнеш се "смачква" и уплътнява по добре. Не забравяй да я разкалиш.
[quote="W2";p=360682]Иди в някой сервиз за климатична техника и поискай една малка пластина...

Аз си поисках от една фирма дето се занимава с монтаж на отоплителни инсталации и газификация. Мислил съм и над варианта да си взема парче медна тръба ф25 да я сцепя и изправя да стане като пластина, но в крайна сметка си намерих парче.
Успех! :thumbs up:
2001 Nissan Almera N16 2.2 Di / 81 Kw
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 265
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот Shotgun » 04 фев 2012, 15:38

Явно трябва и да е достатъчно дебела - минимум 2мм, когато става дума за Навара или Патф....
Ето какво е станало при някакъв пич,който също е правил тоя EGR block mod...
http://pcoa.org.au/forum/viewtopic.php?f=20&t=6908
Потребителски аватар
ivo skoklev
Мнения: 16
Регистриран: 25 ное 2011, 14:11
Автомобил/Car: Navara D40

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот ivo skoklev » 06 фев 2012, 13:14

Shotgun написа:Явно трябва и да е достатъчно дебела - минимум 2мм, когато става дума за Навара или Патф....
Ето какво е станало при някакъв пич,който също е правил тоя EGR block mod...
http://pcoa.org.au/forum/viewtopic.php?f=20&t=6908

Тоя пич можеше и от фолио за готвене да пробва...... :ooops:
Аз вчера оперирах DPF-а и му внедрих една дебелостенна 5мм Ф135мм тръба.....(понеже гърнето ми се видя доста тънко),очаквах колата да стане по-шумна ,ама няма никаква разлика слава богу.
Navara D-40
Потребителски аватар
dancho_rz
Маниак
Мнения: 346
Регистриран: 09 дек 2011, 21:09
Автомобил/Car: Almera N16
Град/City: София О.К.- Разград

Re: Може ли да се изолира EGR клапана на двигател 2,5DCi?

Мнениеот dancho_rz » 06 фев 2012, 19:05

ivo skoklev написа:[quote="Shotgun";p=360745]Явно трябва и да е достатъчно дебела - минимум 2мм, когато става дума за Навара или Патф....
Ето какво е станало при някакъв пич,който също е правил тоя EGR block mod...
http://pcoa.org.au/forum/viewtopic.php?f=20&t=6908

Тоя пич можеше и от фолио за готвене да пробва...... :ooops:
Аз вчера оперирах DPF-а и му внедрих една дебелостенна 5мм Ф135мм тръба.....(понеже гърнето ми се видя доста тънко),очаквах колата да стане по-шумна ,ама няма никаква разлика слава богу.

Нещо май за различни неща говорим :ooops:
2001 Nissan Almera N16 2.2 Di / 81 Kw