Murano Z51 - въпросителни

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Vai
Мнения: 3
Регистриран: 06 дек 2017, 23:07
Автомобил/Car: Murano
Град/City: Пазарджик
Благодарил (а): 1 път

Murano Z51 - въпросителни

Мнениеот Vai » 06 дек 2017, 23:52

Здравейте!

Имам намерение да закупя Мурано 2, бензин, но преди това ми се струва, че е задължително да се допитам до вас за някои неща по отношение на модела!
Със сигурност прочитайки въпросите ми по- нодолу, е много вероятно да ми направите забележка че тези въпроси са обсъждани многократно и т.н. Изчел съм всичко в този форум по отношение на този джип, но информацията меко казано е не еднозначна, разводнена и човек трудно би се ориентирал в пейзажа.

1. CVT - от споделеното тук останах с впечатление, че хроничните проблеми са с кутията на предишния модел, при Z51 вариатора бил безпроблемен,вярно ли е? Гледах много руски видео ревюта и тестове на модела и в доста от тях се говореше за вариатора и на Z51 като много проблемно звено,..кое е вярно?

2. За двигателя, на много места четох, че това е един от най-доказаните двигатели на Нисан и в същото време попаднах на много оплаквания, че прегрявал, харчи яко масло и това е е масов проблем, кое е вярно? Питам за ситуация при която няма газ. Избягвам наличието на газова уредба, защото знам за филмите с катализатора, двигателя и т.н.

3. Има ли други "подводни рифове" при този модел, за които човек е добре да си отваря очите?

Благодаря предварително на всички взели отношение по въпросите ми!
Vai
Мнения: 3
Регистриран: 06 дек 2017, 23:07
Автомобил/Car: Murano
Град/City: Пазарджик
Благодарил (а): 1 път

Murano Z51 - въпросителни

Мнениеот Vai » 07 дек 2017, 18:31

Изглежда не ви се обсъждат много,много горните въпроси...
Ще си кажете ли мнението за тези две обяви?! Някой ако случайно ги е гледал,.нещо да сподели.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?t ... ink=5gavzp

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?t ... ink=5ggfq0
krasifer
Мнения: 4
Регистриран: 13 май 2015, 10:32
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 1 път

Murano Z51 - въпросителни

Мнениеот krasifer » 09 дек 2017, 21:15

Здравей колега.
Карам z51 от три години,и до момента не съм имал ама никакви проблеми!
С дизеловия двигател е.
DJ Marto
Маниак
Мнения: 115
Регистриран: 09 яну 2017, 10:45
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Търговище
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 10 пъти

Murano Z51 - въпросителни

Мнениеот DJ Marto » 10 дек 2017, 01:15

Колега вече преценка на вкус и състояние.
И двата джипа са хубави ,обаче на мен ми харесва тъмно сивия,ама пък тази жълта кожа.
Абе ти си знаеш и двата са добре на снимки отиди виж ги и си избери.
Успех
-Nissan Qashqai 2.0i 140 4х4
VW Touran 1.9 TDI
Opel Zafira 1.9CDTI
Nissan Tino 2.2Di :-D
Потребителски аватар
Ka-Lin
Възкресител
Възкресител
Мнения: 2805
Регистриран: 15 ное 2004, 12:05
Skype: ka-lin1
Автомобил/Car: Murano
Град/City: Варна
Благодарил (а): 35 пъти
Изпратили благодарности: 67 пъти
Контакти:

Murano Z51 - въпросителни

Мнениеот Ka-Lin » 10 дек 2017, 13:09

По същество:
1. CVT кутията при Z51 има конструктивно различие единствено на маслената помпа - там е по друг начин реализирана, задвижва се с верига, а не централно от хидротрансформатора, както е при Z50 (което е посочвано като минуст на някои места). Също така, е леко оптимизирана софтуерно, спрямо Z50. Като минус следва да се посочи липсата на радиатор за допълнително охлаждане, но за да са го премахнали, сигурно има причина. И двете кутии страдат от един и същ проблем - заклинва регулационния клапан на маслената помпа, в следствие на което налягането на маслото в кутията е недостатъчно, за да обезпечи достатъчно сила за конусите да притиснат ремъка, при което се получава буксуване и скапване на кутията. Клапана заклинва при екстремно висока температура на маслото, което се получава при неестествени натоварвания.

2. Двигателят ако е бил поддържан редовно и съзнателно, следва да е вечен като безпроблемна работа. Проблемите идват от нередовните смени на маслото, използването на неподходящо масло и скапването на катализаторите, което се случва основно заради горивото или прекомерно горене на масло, което рано или късно ги съсипва.
Този двигател изисква по-честа смяна на маслото от стандартните срокове, предвид, че поема 4.5 литра и маслото си губи качествата сравнително бързо. Дори в официалната документация, касаеща обслужване, са застъпани интервали от по 6 месеца или 7000 км за смяна на маслото при експлоатация в прашни, кални условия, градско шофиране и пр.

3. Раздатката често се троши, и издава несвойствени звуци - ослушвай се за такива в областта на предницата. Чупи се, защото всеки дава кикдаун да се изкефи на ускорението, а в такъв момент модула за 4WD прехвърля сила и към задния мост и раздатката се товари много. Този проблем уж е пооправен при Z51, но историята познава неприятни случаи.

EDIT: оказва се, че и при Z51 има радиатор за охлаждане на маслото на кутията, интересното е, че има модификации без и с такъв. Трябва да се обърне внимание.
Todio написа:..Да струва ли си? Ама като седнеш в кафето и другите коментират, колко са на далавера с газта - ти какво ще кажеш? Не е важно колко струва ремонта, по-важно е дакажеш, МОЙТА НА ГАЗ ВЪРВИ ПО-ДОБРЕ И ЗА 5лв ОТИДОХ ЕДИ КЪДЕ СИ.
Vai
Мнения: 3
Регистриран: 06 дек 2017, 23:07
Автомобил/Car: Murano
Град/City: Пазарджик
Благодарил (а): 1 път

Murano Z51 - въпросителни

Мнениеот Vai » 12 дек 2017, 22:29

А как да се познае модификацията с радиатор на охлаждане и кой е без такъв,..по- добрия вариант е за мен е със радиатор.

Върни се в “Murano, Qashqai & Juke”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост