slowtraveler написа:Нуждаеш се от много мощен електродвигател (т.е. - пълната мощност да идва от него), много мощен генератор (почти пълната мощност).... И много мощна батерия... Всичко това оскъпява.. Не виждам преимущества спрямо стандартния хибрид... Дори - напротив - негативи, оскъпяващи изделието, но не даващи някакво преимущество...
Мисля че грешиш и то много... Първо Нисан имат огромен опит с електрическите автомобили покрай техния LEAF и за тях като производител E-POWER реализацията е повече от естествена - т.е. не се очакват конструктивни недомислия в електрическото задвижване. Второ батерията им е изключително малка - ако се не лъжа на e-power Note тя е киловат и малко. И трето на цена са докарали хибридните си модели на нивото на тези на Тойота - за пример Nissan Note e-power и за 2WD и за 4WD моделите струват колкото Toyota Yaris Hybrid в Япония.
Т.е. с E-POWER получаваш поведението на електрически автомобил, без да се налага да се изръсиш с цена по две или да трябва да се молиш на електрото да ти изгради самостоятелен трафопост за зареждане. Като икономия Електрическият Нисан Нот гори около 2.8 - 3 литра бензин за 100 километра, което е наполовина на разхода на бензиновата Микра продавана в момента. Или с други думи e-Power технологията е перфектното решение за скорости до към 100-110 километра в час и тук идваме до тъпите китайски мотори дето трябва да решат проблема с движението по магистрала на Кашкая и които ме разочароваха ...
п.п. Никога няма да си купя китайска кола, китайски телефон, китайски компютър, китайски хладилник или въобще нещо на което държа да е надеждно. Купувам си единствено китайски чорапи, китайски тениски и чат-пат китайска храна която обаче държа да не тича по масата...
п.п.п. Nissan Kicks e-Power спечели миналият месец наградата "“Technology of the Year” в Япония -
https://global.nissannews.com/en/releases/201119-01-e
п.п.п.п. Нисан Нот го няма в Европа за да могат Рено да си продават тяхното Клио, а пък Нисан Кикс липсва за да може да се продава Дъстъра.