Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
vl.vasilev
Маниак
Мнения: 282
Регистриран: 04 май 2012, 19:27
Skype: vladikata_7
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 22 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот vl.vasilev » 13 мар 2018, 15:55

Колеги може ли един малко тъп въпрос - какъв е този body color от клипа - https://youtu.be/rkA-m-o4fqM?t=3m33s какво му е предназначението :smiah:
Nissan Qasqai J11 2018, 1.6 DIG-T, 163 hp, Bronze, Acenta +
Nissan Almera 2001, 1.5i, 90 hp - ГИ Landi LSI-ONE
Потребителски аватар
speeder88
Маниак
Мнения: 222
Регистриран: 26 юни 2017, 08:39
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Sofia
Благодарил (а): 17 пъти
Изпратили благодарности: 59 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот speeder88 » 13 мар 2018, 16:11

Как да ти се визулизира колата когато го има зададено в менюто. Мисля, че при отваряне на врата се показваше колата изглед отзад и съответната врата отворена. За други случи не съм забелязал.
2016/QQ/1,6DiG-T/Ultimate
2017/QQ/1,6dCi/4*4/Tekna
Потребителски аватар
pablo
INSANE
Мнения: 1969
Регистриран: 17 дек 2007, 14:48
Автомобил/Car: Micra K11
Благодарил (а): 552 пъти
Изпратили благодарности: 214 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот pablo » 13 мар 2018, 17:39

Врати и капак на багажника.
Нищо към функциолността на автомобила.
Заводско май беше заложена сива.
`00 Nissan Micra K11 CG13DE - градския микроб - SOLD
`1x Nissan Qashqai J1x - Червения Туч :mrgreen:
`0х Black cauldron Westfalia equipped
vinse
Редовен
Мнения: 61
Регистриран: 23 авг 2015, 18:32
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 16 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот vinse » 13 мар 2018, 17:53

Нов кашкай, стара баКтерия. Явно Нисан са харесали как работят предните партиди на ФИАМ и продължават да ги влагат. Ще видиме колко ще изкара.

Изображение
White Nissan Qashqai J11B 1.2 DIG-T 02/2018
Потребителски аватар
pablo
INSANE
Мнения: 1969
Регистриран: 17 дек 2007, 14:48
Автомобил/Car: Micra K11
Благодарил (а): 552 пъти
Изпратили благодарности: 214 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот pablo » 13 мар 2018, 17:55

Този поне е роден на 18 Януари 2018та.
Стискам палци да е прескочил каръшките партиди :ooops:
`00 Nissan Micra K11 CG13DE - градския микроб - SOLD
`1x Nissan Qashqai J1x - Червения Туч :mrgreen:
`0х Black cauldron Westfalia equipped
Потребителски аватар
speeder88
Маниак
Мнения: 222
Регистриран: 26 юни 2017, 08:39
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Sofia
Благодарил (а): 17 пъти
Изпратили благодарности: 59 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот speeder88 » 13 мар 2018, 18:38

speeder88 написа:Източник на мнението Доколкото знам Overdrive правят remap-и без да пада гаранцията на BMW, Audi, Mercedes, не знам обаче дали важи за нас. Всъщност к'во ми пречи да им пусна едно запитване! Като ми отговорят ще пиша.

Не предлагат такъв тип тунеК за Nissan, освен за GTR...
Освен да питаме дилърите. :pardon:
2016/QQ/1,6DiG-T/Ultimate
2017/QQ/1,6dCi/4*4/Tekna
Потребителски аватар
Ivanjk
INSANE
Мнения: 1494
Регистриран: 07 юни 2014, 22:24
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Тел-Авив
Благодарил (а): 224 пъти
Изпратили благодарности: 216 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот Ivanjk » 13 мар 2018, 21:54

vl.vasilev написа:Източник на мнението какъв е този body color от клипа

Идея си нямам , ще го потърся в книжката , и аз за сефте го виждам :pardon:
Qashqai 1.6i 2013 ex
NV-200 1.5dci 2014
Qashqai 1.6 dci CVT 2017
Потребителски аватар
IvanT
Мнения: 16
Регистриран: 26 дек 2017, 21:07
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Reading
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 1 път

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот IvanT » 13 мар 2018, 23:42

vgc написа:Източник на мнението И така, понеже неволята учи, да споделя наученото през уикенда на тема DPF филтри:
1. Има три вида регенерация и първата е пасивна - предполага се че при топло време и дълго каране с постоянна скорост има някакъв шанс изгорелите газове в DPF-а да достигнат 500+ градуса по целзий и саждите да почнат да изгарят от самосебе си. На практика това я се случи, я не по простата причина че двигателите така са проектирани, че да не държат висока температура иначе първото което заминава от високите температури е турбото.
2. Вторият тип регенерация е активна - при последното поколение двигатели на Рено, тя се осъществява или посредством пети инжектор разположен непосредствено преди DPF-a или посредством програмирано допълнително инжектиране на нафта в самите цилиндри в момента в който изходящите клапани са отворени. И при двата начина идеята е в изходящите газове да има допълнително гориво, което да повиши температурата в ДПФ-а над 600 градуса. На моя двигател K9K 636 монтиран на J11 Кашкай е реализиран варианта с допълнително инжектиране на гориво над буталата, което обаче води при всеки цикъл на активна регенерация до постепенно влошаване качеството на двигателното масло.
3. Третият тип регенерация е сервизна - с външен софтуер, колата е на място и след нея задължително следва смяна на масло и филтри.
4. Регенерирането на DPF-а унищожава единствено и само събраните сажди. С времето в ДПФ-а се натрупва обаче пепел (да не се бърка със сажди), която няма как да бъде изхвърлена от филтъра и в един определен момент на човек му се налага да изхвърли/замени филтъра. По непроверени слухове въпросното задръстване с пепел настава някъде в диапазона 150-200,000 километра пробег.
5. За Нисан проблемите с ДПФ-а не се покриват гаранционно :-x - ето малко по-подробна информация за Juke, но тя важи и за Qashqai https://www.hypermiler.co.uk/dpf-diesel-particulate-filter/nissan-juke-dci-diesel-dpf-regeneration-faq

Конкретно за моят K9K:
- Пасивната регенерация е небъдната работа поне при студено време както е сега. Пробвах какви ли не варианти и противно на разпространеното схващане, че максималната температура е при натиснат здраво педал на газта, то ако го направите това я видите 350 градуса в DPF-a, я не - т.е. здраво газ - ниска температура. Ако искате да приближите 500 градуса то ще трябва да круизите кротко с обороти около 1800 и е все тая на коя скорост. С други думи на пета с малко под 2000 оборота моят DPF в момента държи градуси около 430-460. Всяко подаване на газ води до сваляне на температурата до към 330, всяко пускане по инерция - също.
- Скоростта на натрупване на саждите в софийското градско при мен е по един грам на всеки 8-10 километра пробег. Това което установих снощи е че при над 25 грама сажди в DPF-a компа на колата пристъпва към активна регенерация - за нея след малко. При над 40 грама сажди натрупване се генерира грешка и колата влиза в сервизен режим, който пък не позволява вдигане много над 3000 оборота.
- Извода е че не е хич препоръчително в градски условия дизеловият двигател да бъде форсиран или юркан на високи обороти - това само ще доведе до бързо акумулиране на сажди и нищо друго.

Снощи разбрах, че компютъра пристъпва към активна регенерация, единствено и само защото бях си стартирал Torque Pro монитора и му хвърлях по едно око:
- Първият му опит беше абсолютно неуспешен защото в момента в който температурата скочи на около 540 градуса се кихнах на червен светофар и ауспуха бързо изстина.
- Вторият опит беше доста по-късно след няколко часов паркинг престой, при който температурата скочи над 600 градуса и тя се поддържаше около 550 градуса на място на светофар и стандартни 850 оборота и около 650 градуса при движение с около 2000 оборота без значение дали на втора или трета скорост. Всеки опит за подаване на газ водеше до спад на температурата в DPF-a.
- След около 10-15 минути количеството сажди в DPF-a слезе от 26 на 4 грама. Заедно с това обаче качеството на маслото спадна с 0.13% което ако добре си спомням след 12% влошаване системата за мониторинг на маслото ще сигнализира с грешка и светнат чекенджин. С две думи активните регенерации не може да се повече от стотина.
- Ето и снимка от програмката преди, по време на и след приключване на регенерацията, където ДПФ-а ми беше акумулирал 26 грама сажди за 250 километра пробег:
DPF_Regeneration.png


Изводи:
- Това с карането на високи обороти за почистване на DPF филтъра не важи за последното поколение K9K на Рено - точно обратното трябва да се кюта с около 1800 оборота без рязко подаване на газ за чистене на филтъра.
- Водача няма как да разбере, че протича текущо процес на регенерация - просто компа в един момент му хрумва да затвори EGR клапана от едната страна и притвори изходящата клапа на края на ауспуха и да почне да напоява буталата с нафта. За съжаление ако в този момент човек изключи двигателя то саждите си остават, но маслото си е с намалени качества. Толкова ли не можаха да сложат от Нисан един диод че човек да знае че не трябва в този момент да спира или поне да бяха вдигнали леко оборотите на празен ход, че водача да се усети по нещо.
- В диапазона 120-150,000 километра човек е добре да смени возилото си оборудвано с K9K двигател за]ото в този момент e почти сигурно, че ще трябва да сменя по ред на номерата: ремъци, DPF филтър, съединител, турбо, амортисьори и сие.



Малко сравнение - През последните години карах нов Опел Антара, дизел, 2,2 л. 163 кс. При почистване на филтъра компютърът показваше покачване на разхода от примерно 8 л на 14-15 л. Цикълът продължаваше при нормално извънградско каране около 40 км. Изгарянето се включваше на около 800 км при масло на под 11000-12000 км. При остаряване на маслото почистването започваше след 300-400 км.
2017 Nissan Qashqai, 1.6 dci, CVT
Потребителски аватар
ivanbikov
Редовен
Мнения: 84
Регистриран: 21 сеп 2017, 15:03
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 20 пъти
Изпратили благодарности: 16 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот ivanbikov » 15 мар 2018, 09:52

Здравейте колеги , тия дни дочувам някакво потропване отпред в ляво , най се усеща при преминаване през малки неравности , не е нещо кой знае какво но за кола на 1900 км мисля че все още е рано да се разтропа така , не е имало скачания в дупки или такива неща . Мисля да запиша час да погледнат за какво става въпрос . Имало ли е такива оплаквания при някой за тия километри ? Да знам какво да очаквам .
vinse
Редовен
Мнения: 61
Регистриран: 23 авг 2015, 18:32
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 16 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот vinse » 15 мар 2018, 10:32

Още така и не мога на спокойствие да седна да огледам колата, но на първо четене се забелязват някои пропуски в сглобката на автомобила, явно тия в Съндърланд мешат чая с бира :-D

Изображение

което е по-кофти - явно щипката е по-къса и пласмасата на конзолата не може да се защипе за вратата. По екстериора има някои пласмаси (калобраните) които или са къси или не са добре монтирани, защото фугите, които създават са с различна големина.
Колоните са ужасни (не говоря за БОСЕ разбира се ами за базовите), ама като казвам ужасни имам предвид УЖАСНИ и го казвам като човек, който въобще не е претенциозен на тема звук. Това сигурно ще е първото, което ще сменя по колата. Подглавниците на ниво Acenta се регулират само по височина :ooops:
Ама горното не може да ми развали кефа от колата, фейслифта вози малко по-комфортно отколкото предната версия, пък и 17" гуми играят не малка роля за това, производителя твърди и че е с по-добре обезшумено купе, това трудно мога да го кажа дали е така. Понеже фейслифта го поръчах без да го тествам (бях тествал предната версия) ми беше любопитно дали волана ще ми допадне - ами по-комфортен ми е, нещо което дразни в него - сивия лъч в долната му страна е пластмасов, нещо което не бях забелязал докато оглеждах автомобила (мислех, че е джИлязо :ooops:). "Рогата" на предния капак са разположени малко в края му и не се набиват толкова на очи.
White Nissan Qashqai J11B 1.2 DIG-T 02/2018
Потребителски аватар
vgc
Маниак
Мнения: 286
Регистриран: 10 сеп 2014, 10:16
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 9 пъти
Изпратили благодарности: 105 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот vgc » 15 мар 2018, 11:17

IvanT написа:Източник на мнението
Малко сравнение - През последните години карах нов Опел Антара, дизел, 2,2 л. 163 кс. При почистване на филтъра компютърът показваше покачване на разхода от примерно 8 л на 14-15 л. Цикълът продължаваше при нормално извънградско каране около 40 км. Изгарянето се включваше на около 800 км при масло на под 11000-12000 км. При остаряване на маслото почистването започваше след 300-400 км.


Благодаря за информацията. Това ме навежда на мисълта, че всъщност причината за необходимостта от ранна смяна на маслото всъщност може да е самото масло. Защото във Витоша-ауто вместо това http://www.glynhopkinpartsonline.co.uk/product/Motor_Oil_5W%7C30_DPF_%285-Litre%29_KE90090043 при последните обслужвания ми поставяха това http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-engine-oil/elf-evolution-full-tech-fe-5w-30.html
На теория би трябвало да няма разлика доколкото двете са с еднакви показатели, но на практика съм си имал доста разправии с масла за старият ми двигател на Мазда. Иначе Кашкая си направи днес втора регенерация, обаче тя се случи на няма и 200 км от последната при ниво на саждите около 21 грама и ги изчисти до 4-ри за около 15 минути на околовръстното. В резултат качеството на маслото вече спадна с 0.4 процента (след 10% борд компа ще реагира с грешка):
Regen2.png

Изводи:
- С този темп на натрупване на сажди по грам на всеки 10 километра смесено каране и това масло ще трябва да го сменям под 10,000 километра.
- До колкото нямам никакъв проблем с работата на двигателя и инжекторите му са нови (те перфектно се справиха през тази зима) то този висок темп на натрупване на сажди се дължи или на задръстен EGR клапан или на смотана родна нафта или на недобро масло или на трите едновременно.
- Нафтата ще се опитам да я сменя с такава от друга бензиностанция, а маслото при следващото обслужване със сигурност ще е друго. За EGR клапана ще трябва да измисля как да накарам някой сервиз да му хвърли един обстоен преглед и почистване (имам още година и нещо гаранционна застраховка така че избора на сервиз се свежда до три броя). Принципа то той компютъра не сигнализира за проблеми значи нищо не трябва да се пипа може и да е правилен от гледна точка на орторизираните сервизи, обаче смяната на маслото на всеки 8,000 километра освен, че ме товари финансово е и сигнал за проблем отвсякъде.
J11, 1.5dci 6th gen, 6MT, 2WD
Потребителски аватар
kmonev
Маниак
Мнения: 175
Регистриран: 21 яну 2013, 20:30
Автомобил/Car: X-trail T32
Град/City: Разград
Благодарил (а): 32 пъти
Изпратили благодарности: 12 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот kmonev » 15 мар 2018, 11:35

vgc написа:Източник на мнението
IvanT написа:Източник на мнението
Малко сравнение - През последните години карах нов Опел Антара, дизел, 2,2 л. 163 кс. При почистване на филтъра компютърът показваше покачване на разхода от примерно 8 л на 14-15 л. Цикълът продължаваше при нормално извънградско каране около 40 км. Изгарянето се включваше на около 800 км при масло на под 11000-12000 км. При остаряване на маслото почистването започваше след 300-400 км.


Благодаря за информацията. Това ме навежда на мисълта, че всъщност причината за необходимостта от ранна смяна на маслото всъщност може да е самото масло. Защото във Витоша-ауто вместо това http://www.glynhopkinpartsonline.co.uk/product/Motor_Oil_5W%7C30_DPF_%285-Litre%29_KE90090043 при последните обслужвания ми поставяха това http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-engine-oil/elf-evolution-full-tech-fe-5w-30.html
На теория би трябвало да няма разлика доколкото двете са с еднакви показатели, но на практика съм си имал доста разправии с масла за старият ми двигател на Мазда. Иначе Кашкая си направи днес втора регенерация, обаче тя се случи на няма и 200 км от последната при ниво на саждите около 21 грама и ги изчисти до 4-ри за около 15 минути на околовръстното. В резултат качеството на маслото вече спадна с 0.4 процента (след 10% борд компа ще реагира с грешка):
Regen2.png

Изводи:
- С този темп на натрупване на сажди по грам на всеки 10 километра смесено каране и това масло ще трябва да го сменям под 10,000 километра.
- До колкото нямам никакъв проблем с работата на двигателя и инжекторите му са нови (те перфектно се справиха през тази зима) то този висок темп на натрупване на сажди се дължи или на задръстен EGR клапан или на смотана родна нафта или на недобро масло или на трите едновременно.
- Нафтата ще се опитам да я сменя с такава от друга бензиностанция, а маслото при следващото обслужване със сигурност ще е друго. За EGR клапана ще трябва да измисля как да накарам някой сервиз да му хвърли един обстоен преглед и почистване (имам още година и нещо гаранционна застраховка така че избора на сервиз май се свежда до три броя всъщност само до един който още не съм пробвал). Принципа то той компютъра не сигнализира за проблеми значи нищо не трябва да се пипа може и да е правилен от гледна точка на орторизираните сервизи, обаче смяната на маслото на всеки 8,000 километра освен, че ме товари финансово е и сигнал за проблем отвсякъде.


Колега с каква нафта караш и каква мислиш да слагаш занапред ? Аз 75% основно съм обикновен дизел, 20% Екто дизел на Лукойл двата и 5% макс моушън на ОМВ. Разлика в поведението на автомобила не усещам при трите горива вече за 12хил км - 1.6 dci.
Nissan X-Trail T32
Qashqai J10 before
Потребителски аватар
vgc
Маниак
Мнения: 286
Регистриран: 10 сеп 2014, 10:16
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 9 пъти
Изпратили благодарности: 105 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот vgc » 15 мар 2018, 11:46

Карам с премиум дизела на OMV, а конкретно текущият ми резервоар е с обикновенната нафта пак на OMV, но с ето тази добавка която ми я бяха изписали от Н-ауто преди две зими: http://bluechemgroup-bg.com/product/pro-tec/gorivni-sistemi/dizel/pochistvashti-preparati-dizel/common-rail-diesel-system-cleaner-and-protect-2/ Следващият резервоар ще е със Шелският премиум дизел и ще имам информация по показанията на програмката за скоростта с която DPF филтъра натрупва сажди: https://www.shell.bg/motorists/fuels/v-power/diesel.html

Иначе разлика в разхода на гориво между обикновенната нафта и максмоушъна на OMV при мен няма никаква, но има съществена разлика в пъргавината на двигателя.. С MaxxMotion Diesel чувствам двигателя като бензинов :-D
J11, 1.5dci 6th gen, 6MT, 2WD
Потребителски аватар
kriss_bg1977
INSANE
Мнения: 2250
Регистриран: 01 апр 2012, 13:15
Skype: krisstian_bg
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Sliven-Varna
Благодарил (а): 54 пъти
Изпратили благодарности: 57 пъти

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот kriss_bg1977 » 15 мар 2018, 21:19

А що не пробваш и Еко,и скъпия и евтиния дизел е добър!Според мен де.
Nissan Almera Tino V10 YD22DDTi 2002
ex Nissan Micra k10 1.2lx 1989
ex VW Transporter 1.6D 1982
ex Lada 1200 1982
Потребителски аватар
IvanT
Мнения: 16
Регистриран: 26 дек 2017, 21:07
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Reading
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 1 път

Има ли собственици на новия Нисан Кашкай ?

Мнениеот IvanT » 15 мар 2018, 22:22

kriss_bg1977 написа:Източник на мнението А що не пробваш и Еко,и скъпия и евтиния дизел е добър!Според мен де.


Колеги съНисанници, някой пробвал ли е дизела на Дизелор? Четох в някакъв форум, че не бил лош... Скоро се връщам в Бг и ще ми е полезно да чуя мнения на хора, които имат опит. През отпуските съм карал с ОМВ и Шел, защото бензиностанциите им бяха най-близо. И още два въпроса: има ли смисъл от специалните дизели и нужни ли са добавки? Извън Бг съм ползвал само обикновен дизел без добавки и без никакви проблеми независимо от температурата.
2017 Nissan Qashqai, 1.6 dci, CVT

Върни се в “Murano, Qashqai & Juke”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта