NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
dorikin
Новак
Мнения: 20
Регистриран: 17 авг 2009, 16:03
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: SOFIA
Контакти:

NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот dorikin » 22 ное 2011, 22:43

Този 350 Z дойде при нас със доста некоректно регулиран заден мост.Страничният наклон на задните гуми бе в недопустими параметри. По-голям проблем бе, че всъщност неправилната геометрията на окачването бе значително подпомогната и от огромните 19" джанти и 30мм.-овите фланци.

Изображение

Всички тези фактори и фабрично монтираните значително по-близко до осовата линия на купето пружини, изменяха геометрията на окачването. Серийните ексцентрични болтове и допуските им за реглаж не можеха да компенсират тези отклонения и геометрията на окачването не можеше да дойде в адекватни параметри.

Изображение

Решението бе да бъдат изработени нови щанги, които да дадат възможност за още реглаж на страничният наклон на колелото. След това решение изработихме нови щанги със реглаж, които решиха напълно проблема със недостатъчната възможност за реглаж.

Изображение

Изображение

След направеният реглаж страничният наклон и сходимостта дойдоха в правилните параметри сега 350 Z-ката е послушна при управление :ooops:

Изображение

Изображение

:!: Изводът тук е, че когато решите да разкрасите автомобила си със нови джанти и фланци преди това съобразете всичко със възможностите и геометрията на окачването ви. В противен случай автомобилът ви ще има страхотна визия, но няма да бъде функционален управляем и безопасен. :idea:
Потребителски аватар
ivorec
INSANE
Мнения: 2200
Регистриран: 25 мар 2007, 20:17
Автомобил/Car: Almera N16
Град/City: Eлин Пелин
Благодарил (а): 40 пъти
Изпратили благодарности: 78 пъти

Re: NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот ivorec » 23 ное 2011, 09:28

Интересно инфо,преди време на мойта кола със 19-ки,но без фланци и пружини-всичко си беше о.к.
Nissan Almera 2001,1.5,90 hp
Nissan Primera 2005,2.2,139 hp
Nissan Pulsar 2017,1.6 Turbo,190 hp
Nissan Murano 2005 3.5/235 hp
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6769
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 686 пъти
Изпратили благодарности: 468 пъти

Re: NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот skydiver » 23 ное 2011, 09:53

Наистина интересно!
Кой произведе щангите?
Потребителски аватар
dorikin
Новак
Мнения: 20
Регистриран: 17 авг 2009, 16:03
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: SOFIA
Контакти:

Re: NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот dorikin » 23 ное 2011, 22:54

Ивчо благодаря, може би е било наред защото на s13-ката пружините са на макферсона който обаче седи доста външно спрямо осовата линия на купето, тук това не е така и се получава огромно рамо което не може да бъде задържано във нормални граници от серийната пружина и от там се променя цялата геометрия.skydiver - Моят екип ги е правил.
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6769
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 686 пъти
Изпратили благодарности: 468 пъти

Re: NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот skydiver » 25 ное 2011, 11:14

]Ивчо благодаря, може би е било наред защото на s13-ката пружините са на макферсона който обаче седи доста външно спрямо осовата линия на купето, тук това не е така и се получава огромно рамо което не може да бъде задържано във нормални граници от серийната пружина и от там се променя цялата геометрия.


Иво има предвид на 350ката му :thumbs up:
Потребителски аватар
Oyama
INSANE
Мнения: 1144
Регистриран: 20 сеп 2005, 20:57
Автомобил/Car: 100NX B13

Re: NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот Oyama » 01 яну 2012, 14:36

Интересно инфо,преди време на мойта кола със 19-ки,но без фланци и пружини-всичко си беше о.к.

Естествено че ще е ок. Големи джанти и фланци НЕ променят геометрията на окачването. :tz:
(или поне не тази геометрия която колегата е коригирал с тази щанга, единственото което се променя от големи фланци е scrub radius-а на предницата което не е кой знае какъв проблем)
Ниските пружините обаче със сигурност ще доведат до увеличен камбър който обаче не е толкова зле да го има - причината е че новите пружини най-вероятно са по твърди от стандартните , което естествено намалява накланянето на автомобила , съответно намалява натрупването на динамичен камбър заложено в оригиналният дизайн на окачването - от там имаме по малко контактно петно на гумата към пътя и в резултат колата е станала по нестабилна от преди. Затова не препоръчвам да се спазват фабричните параметри за геометрия при модифицирано окачване.
Имам за продажба за 200СХ - преден капак, дискове + 4бут. апарати от S14, абс + абс еку , виско перка , спортен тампон за скорости.
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6769
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 686 пъти
Изпратили благодарности: 468 пъти

Re: NISSAN 350Z регулируеми щанги!

Мнениеот skydiver » 01 яну 2012, 15:58

Естествено че ще е ок. Големи джанти и фланци НЕ променят геометрията на окачването. :tz:
(или поне не тази геометрия която колегата е коригирал с тази щанга, единственото което се променя от големи фланци е scrub radius-а на предницата което не е кой знае какъв проблем)
Ниските пружините обаче със сигурност ще доведат до увеличен камбър който обаче не е толкова зле да го има - причината е че новите пружини най-вероятно са по твърди от стандартните , което естествено намалява накланянето на автомобила , съответно намалява натрупването на динамичен камбър заложено в оригиналният дизайн на окачването - от там имаме по малко контактно петно на гумата към пътя и в резултат колата е станала по нестабилна от преди. Затова не препоръчвам да се спазват фабричните параметри за геометрия при модифицирано окачване.

:thumbs up:

Върни се в “350 Z”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост