300ZX Fairlady Z32

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 27 окт 2012, 04:18

Здравейте колеги,
от вчера си имам NIssan 300ZX Fairlady Z32 , RHD , avtomat . :D :D

имам няколко важни въпроса :

1- Колата Няма ключалки на вратите ?!? ..... огледах я отвсякъде , но има ключалка само на багажника ??!?
как да я заключвам и отключвам ?

2- Когато пусна дългите свелини , късите изгасват , а дългите не се пускат ( демек оставам без всякакви светлини)

3- Лесно ли се свалят бубините и свещите ?

4- мотора прекъсва в движение (при 6.000-6.500 об мин - на резачка ) .. от какво може да е

5- Как мога да сваля въздушните филтри на мотора ( 3.0 L VG30DE V6 )

имам и други въпроси , но по нататък ще питам :oops: :oops:
Последна промяна от ivan_opi на 21 фев 2013, 12:33, променено общо 2 пъти.
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970
Потребителски аватар
naskoradew
Маниак
Мнения: 114
Регистриран: 08 май 2010, 19:20
Skype: nasko.radev1
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 1 път

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот naskoradew » 28 окт 2012, 11:34

За свещите само задните 2 цилиндъра до щита ще те озорят.
Ключалките явно са премахнати против кражба.
Това с тоците трябва да потърсиш електричар да прегледа инсталацията.
На турбо модела филтъра е между 2та фара...маската с емблемата се вади с 2 болчета супер лесно и там е филтъра. Твоя би трябвало да е на същото място.
Прекъсването може да е от свещи...започни от тях...щом е атмосферка не би трябвало да е от недостиг на бензин пренадуванки и т.н. :D.
Потребителски аватар
ResistBody
INSANE
Мнения: 2038
Регистриран: 18 дек 2007, 16:05
Автомобил/Car: Almera N15
Град/City: Първомай
Контакти:

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ResistBody » 28 окт 2012, 11:48

Не мога да ти отговоря на въпросите но ето един линк със ръководства (последните 2 би трябвало да ти свършат работа)
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan/300ZX%20Z32/
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 30 окт 2012, 18:05

naskoradew написа:За свещите само задните 2 цилиндъра до щита ще те озорят.
Ключалките явно са премахнати против кражба.
Това с тоците трябва да потърсиш електричар да прегледа инсталацията.
На турбо модела филтъра е между 2та фара...маската с емблемата се вади с 2 болчета супер лесно и там е филтъра. Твоя би трябвало да е на същото място.
Прекъсването може да е от свещи...започни от тях...щом е атмосферка не би трябвало да е от недостиг на бензин пренадуванки и т.н. :D.



1-свалих и почистих всички букси ;кабелни връзки и тн.
2- изпрах с препарат въздушния филтър ( Конус) - Намираше се м/у фаровете ;
3- на бравите на вратите "фабрично" няма ключалки !??! - Не са скрити ... просто няма :D :D :D :D ....
4- Проблема с фаровете е решен .... крушките бяха за смяна :lol: :lol: :lol:

Но проблема с прекъсването още го има ... сега обърнах внимание ,че при рязко подаване на газ , при всякакви обороти прекъсва .... и от ауспусите мирише Силно на Неизгорял бензин !!! даже при високи обороти вади доста черен пушек , а не гори масло ?!?

И Още един въпрос :
Ще ми направят ли проблем в КАТ за Фаровете като я регистрирам , понеже е нов внос от Англия и е с десен волан ... ?
п.с. платил съм всички такси , Еко такси и тн...
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970
Потребителски аватар
300ZX-CherryRed
Мнения: 13
Регистриран: 17 май 2010, 12:58
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас
Изпратили благодарности: 1 път
Контакти:

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот 300ZX-CherryRed » 06 ное 2012, 15:48

Прекъсването е възможно да е от дефектен /замърсен/ MAF сензор, или пък от нов такъв, ако след поставянето му не са направени настройки за коректната му работа.

При мен, след като сложих нов MAF сензор, колата беше с нестабилни обороти на празен ход, тресеше (и гаснеше) при подаване на газ при потегляне, от време на време светваше индикацията на на таблото за проблем в катализаторите /наличие на неизгорял бензин/, съответно разхода на бензин нарасна (имало още накъде :lol: ...)...

Не ми се занимаваше, и просто върнах на мястото му стария работещ MAF сензор /съответно го почистих добре преди това/.

... и всичко отново заспа.


За фаровете (ако все още не си я регистрирал в КАТ):

В бургаския КАТ правят проблеми - поне аз минавах на поправителен с моя 300ZX заради обратния ъгъл на светене на късите светлини. За десния волан няма проблем - нито някой го е правил на въпрос, нито в закона някъде има изискване от коя страна да е кормилото (а и няма как да е друго).

Решемието на проблема:

Фаровете се вадят от колата (половината гайки са на доста труднодостъпни места), разглобяват се (разлепват се във фурна) и с известни манипулации (залепване с високотемпературно лепило /JB WELD/ на коригираща пластина) се коригира откоса на планката, която блокира съответната част от светлинния поток на късите светлини. После пак във фурната за "доопичане" (сглобяване), и фаровете са като нови.

Добре е, докато са отворени, да се почистят лупите на късите светлини - ефекта си заслужава :)

Операцията отнема около ден и спестява закупуването на скъпи фарове с "правилно" светене на късите от САЩ или Гернания например.

В англоезични сайтове имаше подробна хронология (със снимки) на целия процес - ако открия линковете, ще ти ги изпратя.

... и да ти е честито зверчето :thumbs up:
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 07 ное 2012, 18:38

300ZX-CherryRed написа:Прекъсването е възможно да е от дефектен /замърсен/ MAF сензор, или пък от нов такъв, ако след поставянето му не са направени настройки за коректната му работа....

Мерси,

преди 2 дена се сетих сам за тая процедура с фаровете и си я направих сам .... тааа вече имам нормални фарове !! :D :D :D
Днеска си я регистрирах в КАТ (естествено не можаха 4 часа да намерят номера на Мотора) но всичко си мина нормално и сега следва цялостна реставрация :-P :-P :-P :-P

п.с. моя мотор прави същото както си го обяснил (харчи, прекъсва, не върви и на празен ход понякога гасне), та МАФ сензора не е ли Дебитомера ?!??
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970
Потребителски аватар
300ZX-CherryRed
Мнения: 13
Регистриран: 17 май 2010, 12:58
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас
Изпратили благодарности: 1 път
Контакти:

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот 300ZX-CherryRed » 10 ное 2012, 20:20

Да, дебитомера е :thumbs up:
Потребителски аватар
megatiaga
Маниак
Мнения: 834
Регистриран: 15 дек 2010, 17:41
Skype: megatiaga
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Plovdiv
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 20 пъти

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот megatiaga » 10 ное 2012, 20:41

даи малко снимки и ние да кефим.
пулсар GTIR, нисан 200 сх ,200 сх. бмв545, бмв М3 Турбо.бмв 532 М.Лотус Кортина 1960год, Форд С МАКС . CORSA D.Пежо 307SW. Honda CRV
Турбото е задължително а големия надув препоръчителен.
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 11 ное 2012, 10:13

megatiaga написа:даи малко снимки и ние да кефим.


Ето малко снимки още преди да съм почнал реставрацията ....

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8653_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5473_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9034_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6168_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6116_n.jpg

Тука вече съм я подпукал здраво :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9964_n.jpg

п.с. Само информативно ....само купуването Колата + превоза до БГ ми излезе над 2000 паунда (5К лева) , от тук нататък предстои да дам поне още толкова за да я реставрирам !
Като да се надявам в рамките на още 2К паунда да я реставрирам , обърнато в лева би трябвало да ми излезе малко под 10К лева
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970
Потребителски аватар
megatiaga
Маниак
Мнения: 834
Регистриран: 15 дек 2010, 17:41
Skype: megatiaga
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Plovdiv
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 20 пъти

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот megatiaga » 11 ное 2012, 21:42

Аз си мисля че ще ти трябват доста повече пари.При мен бюджета прескочи три пъти първоначалния бюджет.Пожелавам ти скорошно и успешно завършване на реставрацията.УСПЕХ.
пулсар GTIR, нисан 200 сх ,200 сх. бмв545, бмв М3 Турбо.бмв 532 М.Лотус Кортина 1960год, Форд С МАКС . CORSA D.Пежо 307SW. Honda CRV
Турбото е задължително а големия надув препоръчителен.
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 11 ное 2012, 23:10

megatiaga написа:Аз си мисля че ще ти трябват доста повече пари.При мен бюджета прескочи три пъти първоначалния бюджет.Пожелавам ти скорошно и успешно завършване на реставрацията.УСПЕХ.


засега ще съм доволен, поне като го изкърпят и пребоядисат !! ( до 2-3 месеца ще е готов )
и малко да го поосвежа :D :D
Последна промяна от ivan_opi на 24 яну 2013, 01:32, променено общо 1 път.
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 21 ное 2012, 23:55

Проблемите с мотора се оказаха доста по сериозни от колкото си мислих .... Не е дебитомер !! :oops: :oops:

На дигностиката ми показва постоянно "Кнок сензор Малфункшън" и грешни показания на едната ламбда ( 1.5++ V )
Та смених Ламбдата с Чистонова такава BOSCH( заместител на оригиналната NTK/NGK ) и грешките с ламбдата изчезнаха :D :D :D

Но колата продължава да ми прекъсва ...разбрах , че прекъсва когато не работи правилно Кнок сензора , понеже от него зависи предварението на мотора ?!?

сега трябва да търся къде на мотора е Въпросния Кнок сензор ; как се сваля и от къде да си набавя НОВ такъв :lol: :lol:
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970
Потребителски аватар
W2
INSANE
Мнения: 17176
Регистриран: 27 сеп 2004, 02:36
Skype: viniks_w2
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Burgas, BG
Изпратили благодарности: 18 пъти
Контакти:

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот W2 » 22 ное 2012, 00:29

W2 написа:Доста хора (май по дефолт) минаха по тоя път! :D В Митвас и Нисан искат към 7-800лв :ooops: :ooops: :ooops:
В интернет има алтернативни от към $20 до $30 и оригинални от към $50 - $60
Виж дали stani няма наличен.... ;)

говоря за knock sensor
Потребителски аватар
454
Редовен
Мнения: 61
Регистриран: 10 фев 2011, 10:32
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: София

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот 454 » 22 ное 2012, 10:34

Сензора се намира отзад на мотора при щит-а и манипулацията по монтаж/демонтаж е бавна и мъчителна ако мотора си е в коша.
Успех с начинанието!
Потребителски аватар
ivan_opi
Новак
Мнения: 28
Регистриран: 27 окт 2012, 03:51
Skype: ivan_opi
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Бургас, Италянската махала

Re: 300ZX Fairlady Z32

Мнениеот ivan_opi » 28 ное 2012, 03:10

Проблема с кнок сензора-Решен !


Нов проблем : спря да работи едната дюза !?! Като я замерих с Омметър показва 0 ома (другите дюзи си показват 11 ома съпротивление)
Къде има такава кола на части в БГ , то се е видяло ,че ще ми трябва донор за части ..........

Бих купил и 2 -3 нови дюзи , ако ги има в България ...... и да не са по 100 кинта едната всепак :lol: :lol: :lol:
Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 (LHD) ; Nissan 300ZX Fairlady Z32 (RHD) ; BMW E46 325Ci; Opel Commodore GS/E 1970

Върни се в “300 ZX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост