Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
Chosta
Мнения: 6
Регистриран: 21 апр 2009, 17:28
Skype: Gavrail_bgr
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Варна

Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот Chosta » 16 юни 2011, 11:52

Някои обръщал ли е дирекция на такава кола , има ли някои специфични тънкости , сложно ли е , ако някои ми разясни темата ще е перфектно , също така някои ако продава комплект лява дирекция да казва , също така си търся някои дреболиики , преден десен мигач на бронята които е , пепелник , и задната пластмаса на капка прозрачната на под която е 3-тия стоп , и капачето върху левия халоген което скрива болчето светлоотразителното капаче ,но като цяло ми е по важна дирекцията и обяснение , как става , възможно ли е въобще и кои точно части са ми нужни , Благодаря много предварително за компетентните мнения по въпроса и искрено се надявам да няма спам и спорове в темата , поздрави на новите колеги , като нов член се радван че се присъединих към този форум , ако някои има нещо от изброените части може да ми пише на лично или да ми се обади на 0897099330 или 0889507417 поздрави и благодаря !
от 1 BAR нагоре !
Потребителски аватар
akxel
Маниак
Мнения: 530
Регистриран: 08 апр 2008, 01:27
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Асеновград
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 17 пъти

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот akxel » 17 юни 2011, 01:38

здрасти на 300зх не съм обръщал ама се интересувах конкретно за джипката от подписа ми,но в общи линии ще е същото
това което ще ти изброя е по думите на човек който се занимава само с това макар че за мен повечето от нещата не важат
трябва ти цялото табло със всичко по него,защото 50% от работите по него няма да можеш да ги прехвърлиш(а и ги давали със всичко естествено за да ти вземат парите)
най-верочтно и инсталацията ще се преправи или и нея ще трябва да вземеш.педалите има голям шанс да си ползваш твоите,но и това не е на 100%
другото ако не искаш да си личи че е сменяна диекцията и мокета на пода ще трябва да прехвърлиш заедно с корите на вратите и отвътре общо взето е това
от вън-пластмасата под предното стъкло с целия механизъм и рамена за чистачките
от към двигателя ако нямаш оставени отвори за смяна на дирекцията,гледката след прехвърлянето на всичките елементи е леко казано отвратителна(мой съвет по-добре вземи целия панел на който се държи сервото и разделя двигателя от купето)
друго рейката и ако имаш климатик и всичките тръби за климатика защото в повечето случаи минавали от другата страна
а цените за смяната неса никак малко ориентировъчно започват от 2000лв до .................като ти се завие свят :ooops:
ами може и да изпускам нещо но определено ще има и куп дреболии ,така че или си взимаш донор или по добре не се занимавай ,защото излиза доста по скъпо от колкото да си купиш готов
1991 nissan 200sx
1999 nissan almera n15 1.4-продаден
2000 terrano 2 2.7tdi-продаден
1999 nissan primera p11 1.6 wagon
Потребителски аватар
ResistBody
INSANE
Мнения: 2038
Регистриран: 18 дек 2007, 16:05
Автомобил/Car: Almera N15
Град/City: Първомай
Контакти:

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот ResistBody » 17 юни 2011, 11:12

Тук има няколко снимки, как е изрязан "щита" и после заварен viewtopic.php?f=44&t=25958&start=35
Това са много снимки по обръщането на С14-ка http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1102455862
Надявам се виждаш 2-рите...
Потребителски аватар
naskoradew
Маниак
Мнения: 114
Регистриран: 08 май 2010, 19:20
Skype: nasko.radev1
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 1 път

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот naskoradew » 17 юни 2011, 12:41

Филма с дирекциите е голям. Минах през такова забавление на S13. При мен обаче се наложи задължителна смяна на инсталацията, понеже освен дирекцията сменях ск.кутия от автоматик към ръчна...общо взето нищо с нищо не пасва. В същото време се правиха кръпки по купето и смяна на всичко което ме дразни за да се получи перфектната кола. Принципно много по лесно е да смениш инсталацията отколкото да я преправиш. Отначало мислих да купувам само части...но след това минах на варианта кола донор, и добре че съм взел цяла кола...просто много от нещата трябват...дори такива които трудно можеш да намериш по моргите. Ако целта на колата е всекидневка и държиш всичко около коша и вътре да изглежда автентично и да работи си трябва поне половинка кола донор. Инсталацията може и да се преправи от кадърен жичкаджия. Освен че щита се сменя за да пасне серво и педали трябва да се реже и от горе на S13-ката. От лява дирекция парното смуче въздух от дясната страна...а дясна дирекция смуче въздух от ляво. Чистачките са различни и там се сменя мястото. Абс-а си сменя мястото, всички тръбички, които вървят от помпата до него се сменят. Ако си с ръчна кутия трябват и тръбичките от помпата до кутията. Тръби на климатика също така. Да вярно някой може да си играе да огъва и напасва нови тръби и маркучи, но никога няма да се доближи до заводския вид и подреденост на коша. Всичко това съм го сменил и в момента коша ми изглежда напълно автентичен и не пипан. Просто няма преправянки и побългарявания. Всичко си е на мястото и изглежда прилежно. Целта на моята кола беше всекидневка, и исках всичко да работи и изглежда перфектно. На ZX-a не знам как точно е, но предполагам че забавата е подобна :) . Общо взето преди да се започне същинската работа по смяна дирекция се свалят двигател, челно стъкло, табло, педали рейка със всичко около нея, парно, климатик, чистачки и всичко останало за което се сетите влизащо през щита от коша навътре или навън :D .

Ето линк с разни снимки от моята кола: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1741672299

А в най-скоро време трябва да се наканя да си пусна една тема, че доста снимки и работа се насъбра, смятам, че ще е интересна за останалите :D
Потребителски аватар
454
Редовен
Мнения: 61
Регистриран: 10 фев 2011, 10:32
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: София

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот 454 » 21 юни 2011, 12:59

Здравей колега,

Без да искам да те отчайвам, но обръщането на дирекцията на 300ZX е равностойно на ритуално самоубийство с камъни. Сега ще ти поясня защо - това е първия автомобил в историята на автомобилостроенето, който е проектиран изцяло на CAD софтуер и онези психопати в япония са решили, че трябва да подходят супер индивидуално към всяка негова разновидност ( купе; тарга; кабрио; 2места; 2+2места; турбо версия; атмосферна версия; лява дирекция; дясна дирекция; автоматична кутия; механична кутия и т.н. ) и наистина са дали най-доброто от себе си, в следствие на което различните модификации имат ужасно много разлики помежду си.

Ето ти пример как стоят нещата под капака, като това са само част от видимите разлики:

Изображение

1. Нека почнем с акумулатора - сменяйки дирекцията е неизбежно неговото преместване в другата ниша, за да може да освободи място на серво-помпата, заедно с прилежащите към нея тръби, окабеляване и стойки за монтаж. Това неизбежно налага преправяне на ел.инсталацията в коша - не е цялостно преправяне, но е достатъчно да пламнеш като факла ако не е направено с правилните компоненти от компетентно лице
2. Серво-помпата - искаш-неискаш трябва да я преместиш - това е удачен момент да направиш цялостна ревизия на спирачната система
3. Механизъм на чистачките - тук удряш голямата греда, защото в предходните две точки можете да се справите само с майсторлък и малко компоненти, които се изнамират по обикновените железарии, но с чистачките за да се справиш си трябва цял механизъм от автомобил с лява дирекция, както и прилежащите кори, които са от някаква ужасно крехка материя и се чупят супер лесно.
4. Фарове - сега ще си кажеш - кво пък им е на фаровете.... Ми нищо им няма, само дето тези прекрасни лупи са много добре фокусирани върху пътя, но в грешната посока. На десняка светят така: \__\__ а трябва да светят наобратно: __/__/ така че да осветяват банкета от дясно на теб, а не очите на хората от насрещно движещите се автомобили. Тук има решение, което не е обвързано с купуването на фарове от "левак", но си е доста разглабяне и самата манипулация е с риск да повредиш фаровете. Погледни линка отдолу:
http://www.twinturbo.net/nissan/300zx/f ... r-LHD.html
Снимките не се появяват защото статията е прилично стара, но с две думи трябва да демонтираш бронята, да свалиш фаровете, да ги сложиш във фурната за да се загрее лепилото и да ти позволи да отделиш стъклото от конзолата, след това да разглобиш самия механизъм за да ти се отвори място за действие и след това следва прецизно рязане с дремел на блендата, което "отсича" светлинния поток, така че да я насочиш в правилната посока.

Така...

Нека преминем на интериора. Тук нещата изглеждат лесни, но всъщност има още повече подводни камъни.
Почваме с чисто визуалната част: таблото е един цял детайл, което налага цялата му подмяна, освен ако не си фен на сериала "Клъцни-Срежи", щото и такива случаи сме виждали, но ако все пак настояваш да запазиш автентичността на автомобила - цяло табло от лява дирекция си е задължително. Специално километража е идентичен, така че можеш да си монтираш твоя, но другите прибори около него ( клъстера с управлението на фаровете и този за управлението на вентилацията ) са огледално разположени, което значи, че на десняка клъстера, от който се включват фаровете е от дясно на волана, а при левака - обратното. Както и да е - да предположим, че и с тази подробност си се справил - тук обаче трябва да се намеси добър авто-електротехник, щото дори и най-малката недомислица по електрическата схема на този автомобил може да ти коства много във всякакъв аспект.
Такаааа - стигнахме до средната конзола. Тя за твоя най-голяма радост е идентична при всичките модели, така че едва ли ще ти се наложи смяна, но има една лека подробност - този автомобил излиза от завода със опция от 4 различни цвята на интериора и 2 различни материи, а ти подменяйки таблото има вероятност да попаднеш на цвят или материя различни от тази на твоята конзола. Това значи подменяне и на нея или пък претапициране на салона цялостно. Дори и да попаднеш на същата разцветка и материя - никой не ти гарантира, че захабяването на детайлите ще е еднакво и че разликата няма да е очевадно дразнеща ( това е при положение, че си естет де, щото иначе кво ти пука...) Да приемем, че и тук си приключил - идва момента със седалките - 90% от тези нисани са пуснати на пазара с електрическа седалка на шофьора, само дето при теб тя е от грешната страна ;) Ако се примириш с това - ОК, но иначе си е голямо забавление да я обърнеш, освен ако не си взел и салона от донора "левак". Същото важи и за корите на вратите, защото ако не ги подмениш ще се окаже, че пасажера ти ще може да контролира и двете стъкла, докато ти ще можеш само своето. И това не е болка за умиране, ама компромисите взеха да стават много - затова помисли. Само дето ако вземеш корите от "левака" ще се сблъскаш с прекарването на около 20м жици за да подкараш комфорт-модула и централното отново.
И сега идва ред на уж най-лесната част....... ПЕДАЛИТЕ :) :) :)
Ще кажеш - ми местят се от другата страна, навръзват им се жилата и готово.... ДА АМА НЕ - там където в момента се падат на пасажера краката (в твоя случай от лявата страна) под мокета има една дървена плоскост фиксирана с 4 гайки за пода - познай какво се крие зад нея..... Всичката възможна електроника на двигателя и скоростната кутия. Ето.... хвърли един поглед на снимките в линка:

http://www.ttzd.com/tech/diagnostictech.html

Та основния проблем в случая е, че точно там трябва да се фиксират педалите ти, което означава, че целия този "кадаиф" от кабели заедно с модулите трябва да му намериш място от другата страна. Познай обаче дали кабелите са оразмерени до милиметър - ДА. Тук следва яко кълцане, мерене и запояване на удължения, където една кофти спойка и всичко отива подяволите.

И сега най-важната част - Волан, кормилен прът и рейка.
Тук вече имаш рязане на щит-а, прекарване на около 20-30м кабеляци, фиксиране на кормилния прът, деактивиране на еърбъга ( ако имаш такъв ); смяна на рейката ( подходящ момент за ревизия на накрайници, шарнири и тампони както и отстраняване на течове от капаци на клапани и картери). И за десерт ти остава да сглобиш всичко както по механиката, така и по интериора - без да скърца и без да тропа.

Абе обобщено с две думи - ще полудееш!
Детайлите които са ти нужни за целта не очаквай да ги намериш като на цена за Опел Вектра, а майстора който ще се наеме да го прави просто не му завиждам - или трябва да си му спасил живота и да ти е длъжник или да е женен за сестра ти, но по-вероятното е или да е супер талантлив и да взима скъпо ( а при липсата на място за каквито и да било манипулации в тази кола цената за труд ще е $$$$ ) или по-лошата опция е да е някой самонадеян, който си мисли, че и този автомобил се обръща като всеки останал, което е голяма грешка и само ще ти загуби времето, ще ти опропасти автомобила и ще ти вземе парите....

Помисли хубаво преди да се наемеш да се заемеш с това..... и не забравяй да покажеш автомобила все пак де ;)
Потребителски аватар
naskoradew
Маниак
Мнения: 114
Регистриран: 08 май 2010, 19:20
Skype: nasko.radev1
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 1 път

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот naskoradew » 23 юни 2011, 18:37

Всичко което казваш е вярно, но е само видимата част от разликите при дирекциите. Нещата които излизат в процеса на работа са доста още.
Ако има кола донор всичко става автентично на оригиналното му място както си му е реда (естествено със старание и много много труд и мъки). И на СХ-а електрониките се обръщат...инсталациите са огледални и т.н. Ако се вземе и инсталацията от колата донор нещата стават в пъти по лесно.
За да обобщя темата. Ако трябва да изглежда автентично всичко да си е на мястото и да е просто перфектно си трябва кола донор.
На сх-а отначало смятах да купя само някои части на пръв поглед необходими (рейка, табло, и .т.н). В последствие се сдобих с цяла кола за части и като се започна работата разбрах че като хората нямаше да стане само с рейка табло и майсторлък :wink: .
Потребителски аватар
Chosta
Мнения: 6
Регистриран: 21 апр 2009, 17:28
Skype: Gavrail_bgr
Автомобил/Car: 300ZX Z31
Град/City: Варна

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот Chosta » 27 юни 2011, 02:07

След като го покарах известно време дотук дотам реших преди няколко дена че маи няма смисъл да го обръщам при условие че моя е дори японската версия точно и дори мигачите са от другата страна :) , благодаря много на колегите за компетентните мнения и решения и всичко по въпроса но сякаш е наи добре да не го пипам , засега ще се занимавам с пода и ходовата му част понеже е стоял няколко години и отдолу е изгнил ръждясал и носачи всичко е дроб ( кара се без проблеми и нищо не хлопа и не тропа по ходовата част незнаино как ) по важно ми е купето отдолу да се песакоструи и после да се направи както му е реда , та ако мога да попитам тук , откаде мога да закупя чисто нови носачи , биелетки , щанги и вобще всичко по ходовата част като цяло , мерси за помощта и ще пусна снимки до няколко дена :wink:
от 1 BAR нагоре !
Потребителски аватар
akxel
Маниак
Мнения: 530
Регистриран: 08 апр 2008, 01:27
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Асеновград
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 17 пъти

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот akxel » 29 юни 2011, 16:53

по-добре си ги поръчай от ибей или направо от япония ако имаш възможност,не за друго ама дори в представителството не са им от най читавите а за цена няма да говорим че свят ще ти се завие,а отделно ще чакаш повече от колкото да си ги поръчаш от ибея или япония
ако съм на твое място първо ще я прегледам обстойно ходовата част и ако си е наред изобщо няма да я сменям само освежаване ама ти си знаеш :thumbs up:
1991 nissan 200sx
1999 nissan almera n15 1.4-продаден
2000 terrano 2 2.7tdi-продаден
1999 nissan primera p11 1.6 wagon
Потребителски аватар
sporttech
INSANE
Мнения: 1066
Регистриран: 08 дек 2007, 21:34
Автомобил/Car: Silvia S110
Град/City: Praha
Контакти:

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот sporttech » 04 юли 2011, 23:12

Chosta написа:След като го покарах известно време дотук дотам реших преди няколко дена че маи няма смисъл да го обръщам при условие че моя е дори японската версия точно и дори мигачите са от другата страна :) , благодаря много на колегите за компетентните мнения и решения и всичко по въпроса но сякаш е наи добре да не го пипам , засега ще се занимавам с пода и ходовата му част понеже е стоял няколко години и отдолу е изгнил ръждясал и носачи всичко е дроб ( кара се без проблеми и нищо не хлопа и не тропа по ходовата част незнаино как ) по важно ми е купето отдолу да се песакоструи и после да се направи както му е реда , та ако мога да попитам тук , откаде мога да закупя чисто нови носачи , биелетки , щанги и вобще всичко по ходовата част като цяло , мерси за помощта и ще пусна снимки до няколко дена :wink:

.... кажи какво ти трябва .... по мотор , кутия и ходова част мога да ти намеря почти всичко в рамките на няколко дни ....
0878 894 802 Иво
Nissan S12 Silvia 1,8 turbo '87 ... RIP
kalin1983
Редовен
Мнения: 54
Регистриран: 08 юли 2008, 15:46
Автомобил/Car: 300ZX Z31

Re: Някои обръщал ли е дирекция на 300ZX Z32-ka ?

Мнениеот kalin1983 » 05 юли 2011, 21:19

имам с ляв волан на БГ номера

Върни се в “300 ZX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост