CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 06 юни 2016, 22:48

http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/w ... s-l225.jpg ,забелязах подобна джаджа на тази на нисана,това маслен охладител ли е :pardon: ?
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот Shark_LX » 07 юни 2016, 14:48

Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 07 юни 2016, 16:37

Ако се махне и се монтира вместо него афтърмаркет кулер ще стане ли номера или по-добре би било да се сложи сандвич джаджата и от там да циркулира към него?
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот Shark_LX » 07 юни 2016, 16:57

Ако ще дрифтиш или ще правиш "слънца" - е по-зле. Без обдухване радиатора се претопля за отрицателно време. Комбинация от 2 охладителя не съм виждал да си призная, Единствения минус за който се сещам е че няма да стигне мястото да си свалиш филтъра :-D
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 07 юни 2016, 17:37

Защо по-зле,аз имах предвид маха се стария и се слага по голям,маслото си идва. към новия откъдето е идвало към стария,пък това със сандвича гледам го правят масово,но незнам дали махат заводския охладител или си стават 2,пък за филтъра не разбрах какво ще пречи :D
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот Shark_LX » 08 юни 2016, 11:03

Защото като нямаш сериозно обдухване на радиатора не върши никаква работа, докато другия си работи. Вярно е, че го охлаждаш с 80-90 градуса вода, но пък винаги работи...
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 08 юни 2016, 16:41

Ясно разбрах,той стоковия е воден,това не го знаех.Иначе видях megatiaga е написал следното в негова тема - Re: 200сх - прераждане
Мнениеот megatiaga » 28 мар 2014, 22:46
Да разкажа и за охлаждането на маслото. Премахнах водно масления охладител.Навих два нипела в блока и пуснах отпред масления охладител. Радятора и маркучите са Мокал 19 ребра. Като го видиш на живо прилича по размер на Радиатор(се пише) на хонда :smiah:
Понеже това не ми стигна сложих и Греиди картер с увеличен размер и охлаждане.Картера събира 1 литър повече масло и е с клапи за да предодврати плискането .Радиатора също събира 1 литър повече заедно с маркучите. И така се получи нещо от порядака на 5.3 литра масло за работа на двигателя.
http://www.ebay.com/itm/GReddy-13525901 ... 0a&vxp=mtr ето и страницата viewtopic.php?f=44&t=28234&start=180 ,той стоковия нека си седи,ако се бодне и друг...к'во пречи,едва ли ще е по зле или?
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот Shark_LX » 09 юни 2016, 09:14

Той Митко от тогава насам поне 4 пъти смени концeпцията :) Шегата на страна - водно-масления върши нелоша работа. Добре е да му се направи една профилактика - аз от моя навремето бая неща изкарах :D
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 09 юни 2016, 09:28

Значи няма да го пипам,най--много и аз да го почистя,че може да се е завъдил нов вид организъм вътре :D,пък за друг радиатор ще го мисля.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот m17ch » 09 юни 2016, 11:47

Има и друг вариант.
Релокейшън кит с термостат. The best of both worlds.
Вместо филтъра навиваш планка към която се плъгват маркучи които водят към държач на филтъра, който си го слагаш някъде наблизо(примерно на бомбето) и от там пак маркучи през термостат към маслен радиатор.
Предполагам ще е хубаво и да се смени маслената помпа с нова, че бая повече маслени пътища :-)
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 09 юни 2016, 12:53

Е това в случай,че имам недостиг на място,иначе май файда няма :-D ,иначе гледах,че има sandwich plate с термостат,направо го слагам преди филтъра и от него маркучите направо към радиатора,евентуално като поогледам и ако видя,че няма да има място ще трябва да се мисли за relocation kit.
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот Shark_LX » 10 юни 2016, 11:49

Това ви обяснявам - като прегрее радиатора отворен / затворен термостат все тая.. късно е либе за китка... :-D После вадиш лагерите през пробката за маслото :D
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 10 юни 2016, 15:20

Гледам из много места слагат на всякакви коли...,ако си слагал и ти се е случило така,може да се позамисля,но ако е поредния мит който го знаят много хора,а реално никой не е пробвал мани.Като мита,че ако сложиш по голям интеркулер от заводския ''много'' ще увеличи лага,всеки го казва,никой не го пробвал и накрая като питам хора който са го сложили всичките казват ''брат колата ми тръгна много по добре,к'ъв лаг к'ви глупости''.
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот Shark_LX » 10 юни 2016, 18:10

Да, хората слагат - но за каране на писта. Ако мотора е с повишена мощност от заводската термичното натоварване е брутално.
Маслото освен за мазане се ползва за охлаждане на буталата. Колко точно енергия трябва да се разсейва за ориентир тази диаграма
Изображение
Грубо колкото киловата произвежда мотора толкова, че и малко повече топлинна енергия трябва да се разсейва. От нея в маслото отиват около 10-15%.
Ефективността на масления радиатор е пропорционална на скоростта на въздуха през него - като тук говорим за ефективен поток т.е. скоростта през радиатора е средно 5 пъти по-ниска отколкото е директния поток.
Изображение
Без въздушен поток през радиатора маслото прегрява за нула време. Говоря от опит и лични наблюдения. Щетите са обикновено изтропали биелни лагери, а при висока скорост и превъртели биелни и повредени основни + прегряване на буталата - от там детонации. Кулерите дето обикновено се слагат са от типа на такъв от фиат мареа дизел...дето е 100 коня.
Всеки сам си преценява - но преди да сложиш нещо на колата не вреди да седнеш да прочетеш в нета някоя формула и да сметнеш с калулатор какво се случва.
16 редов кулер(но истински) при 180 км/ч разсейва 13.4KW топлинна енергия НО при правилно сметнат дебит на масло през кулера (смята се за определен диапазон литри в минута на ламела)
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

CA18DET oil cooler/radiator има ли?

Мнениеот tink000 » 11 юни 2016, 10:59

Мисля просто да го сложа и да следя температурата,ако е повече от сега си прав и го махам,ако е по-добре си остава,разбирасе няма да чакам да стане на 120 градуса боза...

Върни се в “200 SX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост