Моят дългосрочен проект - s13

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 04 яну 2017, 12:50

За много години, колеги! :-P :-P :-P

Малко позанемарих темата, но в тоя студ грам не ми се бачка по колата, а и доста извънредна работа имам напоследък :roll:
Събирах кешовица за покрай новогодишните намаления, та най-накрая скалъпих по-съществени модове по колата:
Изображение Изображение

1.HSD Monopro - доста време събирах информация какво точно окачване да бъде, тъй като не искам да жертвам от возията, бях се спрял на Кони, после на KYB AGX със H&R пружини, накрая KW v3, за да може да ми е легална колата, но 2300евро заедно с монтажа и сертификатите ме отказаха бързо. Та накрая се докопах до може би най-използваното в UK окачване за s-chassis.
2. Най-накрая свеж vLSD от s14-ка колата беше за разпарчетосване та докопах диференциала заедно с предните тампони и дългите болтове(които са нужни за монтажа) и още някви дреболии болтове и скоби :mrgreen:

Sr20-ката от тая кола беше за продажба и целия кит щеше да ми струва някви пари над 2к евро, но май още ми миришат чорапите за SR swap... двигателя добре ще го купя, набия и инсталацията не ми изглежда невъзможна, но си е бая разправия и пари с всичките периферии, които трябват за да потръгне нормално. :roll:

Как да е, тия дни, въпреки времето, може би ще се слагат коледните подаръци от първа и втора точка, та ще поствам тук до къде съм я докарал :smiah:
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6626
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 604 пъти
Изпратили благодарности: 431 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 04 яну 2017, 20:59

Задръж напъна за SR20.
СА18 съвсем не е по-зле.
Въпрос на правилен тунинг и настройки.
Пък като ти омалее 18ката, ще коментираме какво, къде, как и т.н.
Окачването е хубаво, всичко в този ценови диапазон е приемливо като перформанс/надеждност.
Дори виждам, че може да се обслужва,което е голямо предимство!
Преполагам го взимаш за писта(тайм атак).
Всичко най-хубаво през 2017та!
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 04 яну 2017, 23:20

Мда в този ценови диапазон, на дали бих сгрешил с каквото и да е. Не бих казал че са само на цвят разликите - BC можеш да избираш твърдост на пружини от BR серията им, но 6/5кг/мм нямаха в наличност, meisterR нямат от новия им модел в наличност, а стария беше няква изостанала бройка. Та с намалението от driftworks дойде тамън за 7/5kg/mm HSD. И да изцяло възможни за обслужване са, имат доста стабилна поддръжка от DW.
Взимам окачването щото ми писна да се мятам по завоите като кебапче на вилица...
Също и приказват че е доста приятно за дейли, макар че повече с цел кеф го взимам :)

Поздрави! :thumbs up:
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 12 яну 2017, 16:06

Намерих малко време да свърша по-малката работа - да сложа диференциала. Както и очаквах не е особена философия... просто човек трябва да снимава с маслото, че към литър и нещо изсипах на земята , щот съм кадърен :lol: :roll: :lol:

За да падне диференциала е нужно:
1. Да се вдигне задницата на стендове и да се подпре дифа с крик.
2. Трябва да се освободи кардана, като не е добра идея да се подпира на ауспуха, тъй като по някоето време ще падне и може да прецака карето или ддз кво още ( :pardon: ). 4 болта.
3. Освобождават се полуоските, моя диф е 3х2 болта, демек общо 12 болта.
4. Откача се АБС датчика(ако има такъв)
5. Накрая след това 2 болта за събфрейма отпред и 4 подобни отзад.

s14 viscous diff: Изображение Изображение
s13 open diff: Изображение Изображение
Ляво s13, дясно s14: Изображение

Както знаем R200 диференциалите, i.e. 200мм диаметър на короната, се поставят на доста нисани от скайлайни лаурели силвии и кво ли още не със задно предаване... всички те са взаимно заменими стига да имаш подходящите полуоски(1х5 или 2х3 болта) и абс сензора, с абс сензор диф-а е с няколко см по-дълъг и може би с фланец ще се получи номера, но пък абс-а няма да бачка... :thumbs up: Та мятаме задния капак на дифа от с13-ката на с14-ковия и работата заспива, на теория :mrgreen:
Естествено е възможно и да се транслира и вътрешността(самото диференциално устройство), но там трябва да се измерва стъпката между корона и пиньон( backlash etc) и си е мазало :ooops:

Друга разлика между s14-ковия и s13-ковия са предните уши за болтовете към събфрейма, по-новия модел имат там тампони, които вървят и с по-дълги болтове, тоест за интервенцията на смяна на диференциали трябва да вземете и болтовете и тампоните..

Изображение

Мислех, че абс сензорите са еднакви, излезе че не са, и буксите и тн не са еднакви, тоест си трябва рязане и запояване.

Изображение Изображение Изображение

:!: :!: :!: Най-шибаните кабели за запояване в живота ми, честно :!: :!: Тези и тези на абс сензорите на предните шенкели, са си таковали мамата. Някакви специални кабели явно издръжливи на късане, не се поддават на никаква манипулация :pardon: опрайх ги де :ooops:

Сипваме масълце директно когато задния капак го няма, без да забравяме че по средата има вент за охлаждане-то (литър redline е около 15-20 евро), евентуално правим гаража на фритюрник мазало, ама тва го опрайхме де :ooops:
Диф-а събира 1.2литра GL5 масло, аз сложих RedLine 75w90, което едно време гласях за скоростите, ама се сетих навреме за GL стандартите.
И айде обратно целия панаир...
Изображение Изображение

Като цяло не усещам никаква разлика между този и отворения диф при нормална употреба. Тъй като предавателните числа са различни килметража показва по-малко от колкото всъщност караш с около 5-10км/ч. на 120км/ч по Waze на 5-та предавка съм на около 3.2-3.3к оборота, преди това около 3.5-3.6к оборота, което може би ще намали разхода на дълго каране. На ускорение не усещам разлика, би трябвало колата да е една идея по-умряла но е все тая...
Огромна разлика ако започнеш вече да се заиграваш по завои. Щом и приятелката ми каза че колата е адски по-предвидима, а тя не е като да е petrolhead :smiah: . Наистина доста добра инвестиция, изобщо не изненадва като я пуснеш 'напреки и да се чудиш кога ще реши да изправи или да я изтървеш. Колата се държи както ти й кажеш. От 2 дена се мъча да завторя едно кръгово близо до унас. Все още ме е страх да се отпусна да я карам както тряя, все пускам газта баш когато не трябва :pardon: но и това ще опрайм :ooops: :ooops:

Със здраве!
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6626
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 604 пъти
Изпратили благодарности: 431 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 12 яну 2017, 22:17

Добър ъпдейт :thumbs up: !
Ще му свикнеш бързо.
Със здраве да се ползва хубавинката :-D .
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 13 яну 2017, 18:00

Like :thumbs up:, има ли разлика от S13 LSD и като цяло LSD VLSD,някъде четох,че разлика няма,а конкретно за S14 бил с по-бавно ускорение за сметка на по-големи макс. километри спрямо S13.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 13 яну 2017, 20:28

Правилно си чел :thumbs up:
Няма разлика между самите vlsd устройства, просто комбинацията корона-пиньон са различни, което дава различните предавателни числа.
s14 manual предавателно число 3.69
s13 manual предавателно число 3.92

Eстествено чисто натурално s14-ковия би трябвало да бъде в по-добро състояние, тъй като е имал възможността да се използва по-кратко време :pardon:
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 13 яну 2017, 21:59

Е да като е по скоро пройзведен редно да е по читав :-D ,да не оспамвам много темата ама в тази обява http://www.cars.bg/c1911826 пише,че има 90% блокаж и се ме чуди как...дали с диф от нещо друго или тунинг на нисанския
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 14 яну 2017, 14:09

Колега, до колкото знам ти нисан имаш, какво се заглеждаш по обявите :ooops: :ooops: :ooops:
Най-вероятно става въпрос за същото диференциално устройство със сменени фрикционни дискове с по-голяма дебелина.
:thumbs up:
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 15 яну 2017, 13:10

Ясно,ще се пообразовам допълнително,сори за излишните писания.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 22 мар 2017, 13:01

Тъй, втори дубъл с писането :lol:

От последния пост имах време преимно за окачването и някоя друга щуротия..

Преди това имах лек проблем с колата, един ден както си карам започна мн странно да се държи, губи обороти, кашля, мъчи се да изгасне овърбууства при яко газ. Та си викам нещо около турбото ще е, разтърсих се из нещата около него и излезе че въздуховода е приключил.
Изображение
Още същия ден намерих здрав маркуч с оригиналните скоби, и всичко се нормализира. Та извода е не слагайте скоби които не са мислени за гумени маркучи, демек отдолу трябва да са гладки.

Койловете се монтират доста лесно, после е големия чеп докато се настроят. Нямах мн мн мерак да снимам като ги слагах че беше студ на куче :lol: .
Отзад:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
И отпред:
Изображение

Преди да ги монтирам ги разглобих нацяло и намазах резбите по тялото с медна грес, за да не ръждясват. При последващо сглобяване е изключително важно да се настрои preload-а = 0. Аз реших след като захапе пружината да направя още 2 пълни оборота, еми няма такъв картинг, доста неприятно... Може би за писта има резон, но беше бая неприятно чувство. :thumbs up:
След монтажа върху резбата сложих скоч тиксо, нещо между изолирбанд и хартиено тиксо и ддз кво още, абе здраво изглеждаше. Идеята ми е да не полепва прах и боклуци по медната смазка и амортисьорите да седят максимално дълго като нови. Изглежда малко аграрно, ама Function over form :pardon: :smiah:
След тва дойде филма с настройката... 300 пъти горе колата - настройка на височината - долу колата... за момента навсякъде е около 430мм от долния ръб на капачката на джантата. Но ако се измери самата дължина на амортисьора ляво-дясно не са равни нито отпред нито отзад... Имам чувство че никога няма да седи правилно на земята, а не знам наоколо да има реглаж с кантари и да се направи като хората. :tz:
След като се наиграх с височината, дойде време на твърдостта(врътките) на амортисьорите. Въпреки, че HSD не са като KW V3, където rebound & compression са на 2 различни врътки, а на моите има само една която мени отношението между двете, не е тривиална настройката. В книжката пише, че първите няколко стотин километра трябва да се кара на максимално меко (демек макс обратно на часовника), доста неприятна возия бих казал, все едно и 4-те амортисьора са изпуснали след дупка или легнал полицай, колата прави поне 2-3 маха надолу-нагоре. Минахме го тва, сега съм на 8 клика отпред и 7 отзад. Бих казал доста прилично се държи колата, bodyroll-a е минимален, не много далеч от стоково при нормален асфалт като твърдост. Дойде ли по-дълбока дупка определено по-късия ход на амортисьора се усеща бая добре на бъбреците :-D :-D :-D
Трябва да ида на реглаж, все още не съм го направил, тъй като се чудя дали да правя мода с шайбите за повече steering lock.
Изображение Изображение


След като се постопли, речи миналата седмица, реших да се занимая с малко глупости :mrgreen: Музиката сватба :mrgreen:
Не точно де...

Първоначално купих 4 елипсоидни говорителя 4x6", тъй като това е стандартния размер за s13-ките.
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Мда, ама греда.. Оригиналните говорители са тоя размер - ДА, но се захващат по различен начин и дори новите не уплътняват "дупката" на пластмасовия адаптер.

Викам си, така и така ще правя фланци, викам дай по-добре да направя такъв за по-хубави говорители. Преди имах някви познания в caraudio-то. Ta викам давай компонентна система само отпред, така или иначе задните не се чуват толкова много.
Върнах 4-те говорителя и взех Ground Zero Radioactive GZRF 5768X.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Снех формата на оригинаните адаптер, избрах да използвам PMMA за материала за фланците, тъй като влажност етц, биха повлияли на конструкцията и здравината на метериала, та това беше единствения не дървен вариант, който намерих наоколо.
Нямаше с какво да направя козирка на говорителите, та се надявам да не влиза толкова много вода, че да "вали" върху говорителите. До колкото наблюдавах как стъклото се движи и къде стои не би било логично да капе директно върху говорителите ами доста назад. Филтрите на компонентната система ги сложих под радиото, а пищялките в ъглите на таблото където се среща с предното стъкло. Свири определено по-добре, сравнено със старите говорители отпред, но това е захранвано само от CD-то, което няма 20вата на канал. Та ще следва някой слънчев ден и усилвател...

За сега туйто. Сезона тепърва започва, така че ще последва в най-близко бъдеще:
Изпускателна система - поръчах миналата седмица крайно и средно гърнета.
http://vibrantperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=1527_1032_1055&products_id=46
http://vibrantperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=1527_1032_1109&products_id=51
Спрях се на марката Vibrant, тъй като имаше точния размер който търсех, а и са направени от T304 Stainless Steel, където повечето от марките на пазара (Magnaflow, Flowmaster, Supersprint, etc) са Т409, демек е направено от по-качествен материал и още повече, че бяха и по-евтини.
Та както личи, реших да правя Custom Exhaust. Би ми излязло малко по-скъпо от колкото да си строя изпускателна система, но си мисля, че при това което се спрях ще бъде по-качествена и доста по-тиха от масата на пазара. Ще я правим при заварчика който ми оправи ръждите, цялата система ще е от неръждавейка и ще се съединява с V-band съединения. Размера ще е 2.5 инча. Ще пиша за развитието...

Друго което следва в скоро време е най-накрая да взема нови гуми. Спрях се на Federal 595RSR 205/50r16. Пичовете с които карахме на Ринг-а миналата година доста горещо ги препоръчваха, а и се возих на една от колите, бая добре се държаха по завоите. Били прилични и за daily driver. Това трябва да се случи следващия месец.

Stage 1 С новия straight through ауспух покривам всички нужни неща за h-dev stage 1 чип. Та може би и оттам ще мина :ooops:



Поздрави!
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 22 мар 2017, 23:35

Изображение

Та като си приказваме за ауспуси хехехе :)
Качествена работа изглеждат :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Потребителски аватар
dare__devil
Голямата секира
Голямата секира
Мнения: 15637
Регистриран: 20 яну 2007, 11:22
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 291 пъти
Изпратили благодарности: 769 пъти
Контакти:

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот dare__devil » 26 окт 2018, 18:06

Ъп, ко става с тоз проект :)
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 21 ное 2018, 20:51

Привет! Доста неща се случиха с Нисана от последния ъпгрейд, скоро може да взема да обновя кво точно съм правил. Споделям нещо от днес
Konig Hypergram 17x9 et25
Federal RS-RR 225/45r17 (че вървят един размер по големи) дефакто са 235 хах
ИзображениеИзображение

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Потребителски аватар
dare__devil
Голямата секира
Голямата секира
Мнения: 15637
Регистриран: 20 яну 2007, 11:22
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 291 пъти
Изпратили благодарности: 769 пъти
Контакти:

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот dare__devil » 21 ное 2018, 21:49

Ми ако решиш да споделиш... Доста хора ще четем и цъкаме с език :)

Върни се в “200 SX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост