Моят дългосрочен проект - s13

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5570
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 87 пъти
Изпратили благодарности: 478 пъти
Контакти:

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот stani » 03 ное 2016, 18:26

Лека корекция ще си позволя - You own a CA18 when... :ooops:
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 04 ное 2016, 12:51

Абе и RB-тата са същите.. пак натрупват масло горе...
Следващата седмица ще се забавлявам, смятам да ги сменям in situ...
Потребителски аватар
Boris
INSANE
Мнения: 1186
Регистриран: 02 май 2007, 13:31
Skype: bg.voip
Автомобил/Car: Almera N15
Град/City: Варна
Контакти:

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот Boris » 09 ное 2016, 18:21

Дано вала да е ОК :thumbs up:
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 13 ное 2016, 22:12

Привет колеги!

Както от преди няколко поста се разбра, рано една сутрин преди няколко седмици, чух едно доста странно чукане. Отварям капака не мога да локализирам от къде е точно, сякаш идва отвсякъде. Имах работа тръгнах няма проблем, продължих да слушам по светофарите, като загря изчезна напълно. Следващата сутрин пак същата история, ясно стана че не е просто шанс, ами са или лифтъри или лагери.

https://www.youtube.com/watch?v=F8yoHeNKw6g

Разпитах напред-назад познати и тн. Доста хора ме посветваха дори и да не са лагери, по-добре да сменям, че ако са е въпрос на време да стане мазало. Тъй като времето е леко студено и влажно и бая неприятно за работа, никой не се нави да вършим нещата като хората - да извадим двигателя и да измерим всичко и да сменим и още някои неща, т.е. гарнитура глава, сегменти, ангренажен комплект, основни лагери, семеринги където може да се сменят тнтн. И това ще му дойде време, но сега просто смених биелните лагери, че беше наложащо. Хванах се сам в малкия ми гараж на няква измислена светлина и УДРИ :ooops: :ooops:

Спрях се на King Racing Bearings, тъй като можех да ги купя от магазин от тук без да плащам доставки и тн.
Малко смотано се получи, тъй като реших да снимам с Гопро-то, тъй като има по-голям ъгъл. Сега тамън преглеждам снимките - всички размазани :roll: Ще кача някои които горе-долу стават.

Следвах ТОЗИ пост за насоки кое трябва да изчезне изпод колата и отгоре, че да имам свободен досег до картера без да трябва да маневрирам мега много.

Идеята е, че както е не поставен двигателя не може свободно да се извади картера. За целта се подвига двигателя с крик позициониран на камбаната на ск. кутия. сваля се cross member-a(греда?) и вече другото е стандартно както при всеки двигател.
Реално погледнато, ако трябва пак да стигна до коляновия вал, бих махнал много по-малко неща доста неща бяха излишни може би помогнаха с разчивтване на повече място за работа, но все пак... :roll:
Отгоре махнах всички въздуховоди, двата маркуча за антифриза и перката, тъй като мислех, че двг ще трябва бая по-нависоко да го вдигам. За свободно движение на буталата и завъртане на коляновия вал, махнах и свещите.

Изображение Изображение Изображение

Отдолу за да падне гредата, трябва да се откачи стабилизиращата щанга, tension rod-a от към lower control arm-a, два болта на страна. За да падне гредата трябва да се откачи и маркуча за сервото идващ от казанчето., както и да се откачат връзките към купето на охладителната част от тръбата за свервото(снимките по-долу). Откачва се също и от карето на кормилния прът към рейката. Следва после просто да се отвият 4-те болта на гредата към роговете. Така гредата свободно пада с поне 20-тина см и има достатъчно място да се работи.
За да се отвият всичките 10 болтчета на картера се откачва и едната поддържаща планка на кутията към двигателя(дясната), която е свързана и нагоре с друга планка поддъжаща всмукателни колектор. Там се открива разковничето(10-тия болт) :smiah:

Изображение Изображение Изображение Изображение

След това се открива някаква такава картинка:
Изображение

Започнах отзад напред, демек 4 към 1 цилиндър. Беше ми доста интересно реално в какво състояние са лагерите, реших поне един от лагерите да им измеря клирънса.
Изображение Изображение
На най-добре изглеждащата двойка от оригиналните лагери, клирънса беше между 0.051 и 0.076, което си е все пак в норми. Не знаех колко Plastigage ще ми трябва, та реших да не меря и най-лошо изглеждащия.
Новите лагери излязоха точния размер(преди да отворя мотора не знаех дали не е на ремонтен комплект 0.25-0.5??) Очевидно лагерите се слагат мега лесно в черупките, но горните си е бая играчка... Чак на последния осъвършенствах нещата, коляновия вал в едната страна и дърпам буталото надолу за да се покаже леглото на биелата :-P
Изображение

Измерих и четирите нови лагера, което си е една идея повече играчка, но си заслужава for the peace of mind :pardon: Новите бяха:
1: 0.038mm
2: между 0.051mm и 0.038mm
3: 0.038mm
4: между 0.051mm и 0.038mm
Btw по-точно се измерва когато се мери коляновия вал, а не на черупката, ама нали, know how се трупа с време и труд :lol:

Изображение Изображение Изображение

След смяната всичко обратно по колата, то е ясно.. картера се слага с 300 зора, ама се получава :lol: Дано не протече, че пускам оставка и аз... :smiah:

И дефакто защо се случи това упражнение:
Изображение Изображение Изображение

Не знам как да тълкувам нещата, но интересно впечатление ми направи, че износените лагери бяха всъщност горните, долните и на 4-те бяха горе-долу в норми, но 3 от горните имаха определен контакт с коляновия вал. Той между другото беше без следа изключително гладък и незасегнат, доста се зарадвах като го видях, защото това ми беше основно опасение за тежък ремонт. :-D

След като всичко си отиде на мястото, паля и .... пак нещо дрънчи :evil: :evil: :evil:
вдигнах пак колата паднах отдолу слагам дървеса щуротии о картера да слушам по-добре какво се случва вътре, нищо особено, сякаш се чува отгоре, викам хубаво лифтър... изваждам колата от гаража и сервото мрънка на умряло :ooops: бях забравил да сложа обратно АТФ за сервото :thumbs up: сложих обезвъдуших и всичко заспа.
Сега на студена държи леко по-малко налягане от преди смяната - 4.5-4.7 бара(преди смяната 5.0-5.2), преди това карах с 5в40, сега сипах просто някакво valvoline 10w40. като загрее държи една идея по-високо - 2.2 бара(преди смяната 1.7-1.8).
Чукане не се чува, дано всичко е наред. Още не съм я карал като хората. :thumbs up:



п.с. Пак се извинявам за снимките, явно светлината не е била достатъчна за камерата и мазаляк... :pardon:
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 14 ное 2016, 16:46

Ще ползвам прочетеното ако ми се наложи :-D ,мислиш ли за подсилени карантий и каква е цената общо на оригиналните,за подсилените ми се върти в главата 300 лв.основни и биелни.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 14 ное 2016, 17:29

Имаш предвид лагери? Карантии са малко повече от 300лв.

Аз смених само биелни, които струваха ~55евро основните мисля че са около 80-90евро, тъй че да около 300лв са лагери на двигател. Мисля че и основни могат да се сменят "под колата" in situ, горните се вадят и слагат чрез приплъзване.
Има го и момента че какво точно значи подсилен? Коляновия вал не би трябвало да се докосва физически никога до лагерите, така че е все тая от какво точно са направени от тая гледна точка, температурна и тн е друго. Също и ако използваш твърд материал за лагерите, сам се сещаш, че ако има контакт между коляновия вал и лагерите по-добре лагерите да са по-меки, за да не се нарани или изкриви коляновия вал. тнтн. Въпроса е клирънса да е окей, не мисли чак толкова какъв материал са.
По принцип оригиналните са мисля ~4-5 партиди със средна дебелина минимално различаваща се. Лично не намерих такива на някаква приемлива цена, а и щеше да ми отнеме повече време за цялата продцедура, тъй като номерата на партидите лагери специфични за определените легла е набита на коляновия вал. (Всичко е описано в менюъла). :-P
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 14 ное 2016, 21:07

m17ch написа:Имаш предвид лагери? Карантии са малко повече от 300лв.

Аз смених само биелни, които струваха ~55евро основните мисля че са около 80-90евро, тъй че да около 300лв са лагери на двигател. Мисля че и основни могат да се сменят "под колата" in situ, горните се вадят и слагат чрез приплъзване.
Има го и момента че какво точно значи подсилен? Коляновия вал не би трябвало да се докосва физически никога до лагерите, така че е все тая от какво точно са направени от тая гледна точка, температурна и тн е друго. Също и ако използваш твърд материал за лагерите, сам се сещаш, че ако има контакт между коляновия вал и лагерите по-добре лагерите да са по-меки, за да не се нарани или изкриви коляновия вал. тнтн. Въпроса е клирънса да е окей, не мисли чак толкова какъв материал са.
По принцип оригиналните са мисля ~4-5 партиди със средна дебелина минимално различаваща се. Лично не намерих такива на някаква приемлива цена, а и щеше да ми отнеме повече време за цялата продцедура, тъй като номерата на партидите лагери специфични за определените легла е набита на коляновия вал. (Всичко е описано в менюъла). :-P

Карантий имах предвид всичко което влиза в думата :-D ,иначе за 300 лв.имах предвид само лагерите(основни и биелни),а под подсилени имах предвид примерно ACL RACE да държат на повече побой освен ако аз нещо не бъркам,че са по ''яки''...гледам около 140-150$ има.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 14 ное 2016, 23:24

:thumbs up:
Не мисля да инвестирам повече в двигателя дори и бууста няма да вдигам. Ъпгрейдите които следват са kw v3, federal 595rs-r, шпер и sr20 и яко бензин :ooops:
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 15 ное 2016, 08:37

Богат е не този който има много,а този който не иска повече :-D :thumbs up:
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6627
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 605 пъти
Изпратили благодарности: 431 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 15 ное 2016, 09:51

m17ch написа:Източник на мнението :thumbs up:
Не мисля да инвестирам повече в двигателя дори и бууста няма да вдигам. Ъпгрейдите които следват са kw v3, federal 595rs-r, шпер и sr20 и яко бензин :ooops:

Ще си позволя да разводня темата - и яко газззззззззз по пистите :ooops: !!!
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 18 ное 2016, 10:41

Мииии... не....

Тракането си седи, вчера бях до летището и рано сутрин си се чува същото тракане... Предполагам че са основни лагери??
Някой има ли идея как тракат основни лагери :roll:

Каквото и да е ще я карам така докато не се стопли, така или иначе нямам условията да изкарам двигателя :cry:
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот Shark_LX » 20 ное 2016, 04:46

Piston slap :-D
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 20 ное 2016, 21:24

Buy it from a granny they said, it will be preserved they said..

Викаш да си карам спокойно, а? :-D :mrgreen: :-D :mrgreen:
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот Shark_LX » 20 ное 2016, 23:29

Еми такова е... Бутала, сегменти, може и ризи да се набият,после шлайф и става като нов.
Аз моя го чакам да се строши от няколко години, ама май няма да го дочакам... :-D
Ще близа в бокса, като изкарам другата кола и така.
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6627
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 605 пъти
Изпратили благодарности: 431 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 21 ное 2016, 08:48

m17ch написа:Източник на мнението Buy it from a granny they said, it will be preserved they said..

Викаш да си карам спокойно, а? :-D :mrgreen: :-D :mrgreen:

Човече, що ме разсмиваш така, че всички в офиса се обръщат да ме гледат?
:lol:

Върни се в “200 SX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост