Моят дългосрочен проект - s13

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
nissanXT
Маниак
Мнения: 371
Регистриран: 15 дек 2014, 14:42
Skype: scania_124
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Смолян
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 7 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот nissanXT » 28 мар 2016, 21:39

Поздравления, с нетърпение чакам всяка една снимка на колата започва да става страхотна. :nissanking:
Mercedes C- class 220cdi
EX- Nissan Primera P11-144 2.0TD+
Nissan X-trail T30 2.2DTI -_-
ex-Nissan Primera P10 2.0DSLX
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 01 апр 2016, 14:22

Хей хора, някой да има опит с Torsen диференциал? Демек такъв от s15? Чета чета, даже разбрах как точно бачка, което си трябваше време, но не мога да се реша дали да слагам главата в торбата.
Харесва ми пред Clutch LSD-тата че му сипвам нормално масло и не го мисля всеки 2000км, не издава звуци и прочие
Заварката изобщо не я слагам в уравнението :thumbs up:

Мерси
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот Shark_LX » 01 апр 2016, 15:51

Всичко е според това за какво ще се ползва колата. Торсен е само на тайп R до колкото знам, другите са с хеликал но разликата май е само в торк разпределението. За ежедневно каране е ок, и на хлъзгаво влиза остричко.
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 01 апр 2016, 17:32

Ами ще я ползвам за spirited driving и отвреме навреме някоя писта, естествено и остатъка из улиците, но предимно уикендите.

Аз бях останал с впечатление че torsen и Helical са едно и също? Може да има разлика в torque bias ratio... четох някъде че е голяма мистерия точно колко е отношението уж 4:1, ама?? Май се мени в малки граници и с вискозитета на маслото :)

Тъй кат гледам май ще се мятам на такъв :)
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 12 май 2016, 16:15

Привет колеги, извинявам се че не съм ъпвал темата известно време просто бая работа а и преди няколко дена се върнах от малко трип-че из Франция. Да се похваля ~2300km без забележка от нисана, успях да направя разход около 7.8л/100 за един резервоар навръщане. Средно за трипа ~8.5л/100км. Доста доволно.

Та последния месец какво свърших по колата. Първо се започна с тампоните на двигателя и скоростите, тъй като ми седяха вече в банята от няколко месеца. А ме дразнеше как колата трепери на определени обороти бла бла..
Общо взето лесно начинание излезе.
Подпираш скоростите с крик, развиваш болтовете на cross member-a и скоростите. махаш опората на изпускателната система . вдигаш скоростите както са си на мястото докато опрат в шасито. махаш стария тампон. слагаш новия. затягаш всичко. :ooops:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Работата при двигателя излезе с много псувня и майки... На долните гайки на тампоните има thread lock... общо взето с чук в ръка и с майка в уста, нема-нема :mrgreen:

Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение
Иначе работата е доста логична, няма rocket science, махаш - слагаш, като наддигаш двигателя с крика. Аз лично избегнах и двата тампона да махна едновременно, тъй като не бях сигурен дали двигателя ще легне след това на правилното си място. Просто ги направих едната страна след другата.

След смяната бях меко казано разочарован... МЕГА твърди излязоха и всичко в купето вибрираше особено около 2000оборота. Знаех че Нисмо тампоните са твърди, ама чак пък толкова?!?! За щастие с карането започнаха да омекват или да се напасват. Сега след общо към 2.5 мегаметра(????) усещам двигателя че е по-"здраво" хванат на мястото си, леко вибрира такова константно(без резонанси някакви), но общо взето всичко си е доста в норми и съм много щастлив. Заслужаваше си 100%.

Последва смяна на маслото на скоростите, тъй като 5-та предавка влизаше със зор а и имах проблеми и с първа ...
взех Redline MT90, уж го препоръчват че е прилично масло. BTW задължително маслото трябва да е GL4.
Първоначално си помислих, що да не го изсипя отгоре направо през лоста... да... ама остай тая работа най-предите болтове за шифтъра не успях дори и да навра ключ до тях, камо ли да ги развъртя...
Изображение

Та изсипах маслото, беше сравнително чисто, предполагам беше сменяно преди известно време, което и мезарадва и не чак толкова. развъртях пробката за пълнене завих долната с тефлонова лента и последва 1час пълнене на 3 литра масло от бутилка с маркуч през капачката и стискане здравата... :ooops:
Затворихме всичко - запалих включвам първа, упс... същия звяр - трудно влиза ако припомпя 2-3 пъти съединителя по-лесно се получава, ама все пак... покарах я малко, беше и студен ден, но не бях очарован. No major difference. докато не сгря малко маслото - тогава определено се усещаше положителна насока на нещата, но заключението е че имам кофти синхронизатори на първа и от части втора, пета скорост се оправи обаче. Предполагам бабката не е чувала за двойно амбриране като е ходила за хляб :pardon: :mrgreen: .

Тъй като след всички тия интервенции, разходката наближаваше и се разбра че липсва една кола тамън за двама човека и нисана точно фитваше за ситуацията... Страх лозе пази - инсталирах измервателни уреди :-)

Доста се чудих дали да купя Apexi, Greddy или SPA design или нещо друго. В крайна сметка реших че ще е малко overkill да се мятам на толкова скъпи уреди. Спрях се на Prosport - температура и налягане на маслото и температура на водата. заедно с адаптери и всички щуротии нужни за инсталацията бяха малко по-скъпи от цената на само един от марковите уреди. :smiah:

Та хванах пътя с адаптер плейтове-те, не че няма изписана информация в нета от къде точно могат да се ръгнат направо сондите за измерване към двигателя директно, но така ми се стори по-лесно.
Изображение Изображение Изображение
и на края Изображение

Отново има 200 гайд-а как да инсталираш уреди, няма да изпадам в подробности.
Стойностите които отчитат, не знам до колко са верни, предполагам +/- 15% е окей. все пак налягане на маслото при студена на idle - 4.5бара, като е топла на idle - 2.1bara, в движение нормално каране - 4.1 бара. Температура на маслото стига до около 80 градуса като направих няколко яки ръна из пътищата малко преди Люксембург( имах да изхабявам един бензин :pardon: :mrgreen: :ooops: , все пак там горивото е 1 евро на литър хахах) стигна температурата до 95 градуса. Водата си седи доста в норми при изключително жегаво и задушно време стигаше макс 90градуса, нормално каране при нормални условия държу 75-80 градуса.
Може да дадете по някое мнение как ви се струват стойностите :) Четяйки нета, ми изглеждат в норми, знам ли??


Та това за сега. Днес отивам до Холандия да закарам колата на един пичага който изкърпва стари нисани, дано свърши по-добра работа от предния зевзек, на когото попаднах...


Със здраве,
Митко :thumbs up:
Потребителски аватар
dare__devil
Голямата секира
Голямата секира
Мнения: 15627
Регистриран: 20 яну 2007, 11:22
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: София
Благодарил (а): 290 пъти
Изпратили благодарности: 763 пъти
Контакти:

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот dare__devil » 12 май 2016, 16:28

Супер ! Много мерси, че ни държиш в течение :bravo: :bravo: :bravo:
А като се замисля, че тоя пробег е годишния на повечето sx-ове :)
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6621
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 602 пъти
Изпратили благодарности: 428 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 13 май 2016, 06:10

:bravo: за ъпдейта!
Температурата на маслото не е хубаво,ако преминава лесно 100-110 градуса.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 13 май 2016, 10:43

Благодаря колеги!

Общо взето, затова се радвам с тия температури и налягания, че лесно се проследява, ако нещо излезе извън норми, а за абсолютна стойност изобщо не твърдя, че я знам. Иначе тоя 'pass' който минах на фул макс, беше дълъг към 5км и беше с толкова завои че нямаше нужда да вкарвам 4-та скорост. Само тогава видях стойност 95 градуса на маслото иначе целия трип държеше около 80 и надолу. :thumbs up:

Да постна и тук един highlight от трип-а
Изображение


Иначе вчера бях при тоя пичага с изкървапнето. Доста сериозно ги е взел нещата имаше около 5 с14-ки, 3 с13-ки, някаква огромна американска класика, 240z в блестящо състояние и за капак r32 GTR specV :bravo: пълна изродия... буукнах дата за 20-ти юни ... Нисана ще му излекувам детския паралич :-D :-D :-D

Тук ще е удачно да питам, дали някой се е занимавал с картерната вентилация? Общо взето попрочетох разбрах как работи при ускорение и пусната газ. Преди време бях изчистил(тя си беше чиста де) оная кривата тръбичка за изравняване на налягането на газовете между картера и главата... но все пак се чудя дали няма как да се подобрят нещата. Спрях се на два варианта.

Изображение и Изображение
Които са и най-разпространени из нета де, свързах се с пича който е рисувал схематиките, каза че втората е най-добрата. ама пък има най-много чарколак по нея който трябва да се добави. Каза че няма нищо лошо във първата - блокира се PCV-то и всичко към атмосферата.
Чудя се дали някой се е занимавал по-сериозно с тия полемики? Знам за варианта с press in коленца отзад на главата и директно към картера, ама не съм сигурен дали е 100% нужно. Горните варианти повече се доближават до нужно, все пак никакво масло няма да влиза в горивната смес... Което би понижило вероятността за детонации, според мен?

:roll:
Потребителски аватар
Shark_LX
INSANE
Мнения: 1359
Регистриран: 16 май 2005, 15:02
Skype: ivo.antonov
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Варна
Изпратили благодарности: 30 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот Shark_LX » 13 май 2016, 14:07

За картерната вентилация - от опит мога да кажа че и един кеч танк е достатъчен. Ако мотора ти е ок ще си стои сух. Проблема на практика става като задържиш колата в бууст и обороти и част от маслото се увлича и отива заедно с картерните газове в турбото и кулера, а при отворена система в коша. Кеч ти трябва между капака върху изпускателя и интейка/атмосфера.
Designed by Nissan
Improved by me

S13 stage 3+
N14 VZR in progress...
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 13 май 2016, 14:15

Мерси колега, това е всъщност другия възможен и логичен начин, при който не се применя почти никак системата.
Ще проуча, плюсове минуси и ще пиша по-натам как съм сколасал нещата.
Щом при теб е работила хватката по тоя начин :thumbs up: трябва да се пробва :)
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 09 юни 2016, 12:38

Привет колеги,
Да ъпдейтна какво се случва с нисана... реално нищо особено.

Не ме кефеше как седят измерителните уреди под радиото, доста гето изглеждаше, та от немския SXCE намерих един пичага който 3д принтва държачи за уреди на мястото на централния вент на парното.
Изображение Изображение
Изображение (със селфи камерата е снимката, затова е флипната хоризонтално)

Най-големия ъпгрейд за мен самия по колата беше вчера. Изкарах първия ми трак дей евър. С един приятел бяхме на Zolder, белгийска писта която ми е на 40км от вкъщи, била е F1 писта 80-те години (4-5 гранд прита). :-P
Общо взето нисана се представи доста прилично. успях да му навъртя за 1 час само 7 обиколки, щот леко го "счупихме" на 8-мата. Преди един от острите завои ръгнах 2-ра мъжката и колата изгасна тотално. Палеше но не държеше изобщо обороти и гаснеше. предположих бензинова помпа... но още на пистата отворихме капака и забелязахме че въздуховода между турбото и МАФ-а се беше измъкнал от към турбото. Та си смучеше прилично неизмерен въздух и колата определено не знаеше какво се случва. Естествено всичко беше мега топло и нямаше как на пистата да нахлузя маркуча. Та "the walk of shame" обратно с бусчето на буксир :ooops: :ooops:

Готиното след писта е, че веднага навързваш следващите ъпгрейди - oil catch tank !!! хобота на слончето беше целия в масло като го смъкнах, даже капеше. Хубаво че налях още 1 литър масло преди карането... По-добри дискове и накладки, спираше но на последните обиколки поршетата спираха невъзможно по-добре :lol: След това ще е окачването, че боди рола беше като за морка болест :-x
Сила има достатъчно, не ги знам кви бмв-та имаше на пистата но бях по-бърз от повечето е36-ци не М-ки. Може би щото карам на 0.8 не на 0.6.. все тая :roll:
Успяхме да сготвим маслото - стигна 120 градуса, естествено веднага бокс и охлаждане. Не мисля все още за куулер, по-натам.

Изображение Изображение


Поздрави!
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 09 юни 2016, 13:04

Е браво,супер яко е на писта и то такава,там си е истината,иначе определено в такъв случай съм ЗА допълнителен маслен радиатор :-D ,а oil catch tank за какво е точно,някъде бях чел,че сабира маслото за да не стига до смукателните тръби.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 09 юни 2016, 13:08

Ако караш една силна обиколка и една охладителна, температурата средно не се качва над 105 градуса. Като сготвихме маслото докато стигнем до пит-а се беше върнало до около 100. След като поохладихме нещата беше на 90.
Не намирам чак толкова смисъл. Индъкшън кит да смуче студено и интеркулер би бил 100 пъти по продуктивен и сейф ъпгрейд :)
Потребителски аватар
tink000
Маниак
Мнения: 413
Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
Skype: levskiii_1914
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот tink000 » 09 юни 2016, 13:23

Е интеркулера задълже...не съм кой знае колко разбиращ ама мисля,че все пак и още 1 охаждачка за маслото си е като превантивна мярка,пък и вместо да караш 1 обиколка слабо,за да охлади,направо няма да ти загрява :-D
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 09 юни 2016, 13:45

Излизаме от логичното вече... щото всеки ден съм на писта, затва тая всяка следващата обиколка е толкова важна за представянето ми на пистата и феновете ще ми ънлайкнат фен страницата :smiah: :smiah:
Има други важни неща да се правят. Все пак затова слагам хубаво масло, да държи на изтезаване. При нормално каране - което е 95% от използването на нисана ми, температурата на маслото не се качва над 85-90 градуса.
:thumbs up:

Върни се в “200 SX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост