Моят дългосрочен проект - s13

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 03 яну 2016, 21:57

Привет колеги,

Надявам се тоя тип теми да не са вече забранени, гледам че никой не пуска вече.

Та... Казвам се Димитър, на 25 години съм и живея в Белгия.
Реших да започна тази тема, с идеята да си имам документирано развитието по колата, признавам си, че не знам доста неща, но нямам проблем с търсенето в гугъл :smiah: Но пък и някоя помощ от старило и патило, няма да навреди.

Малко история.. След дълго търсене на екземпляр, миналия Септември се бях спрял на един Син preface-ов, български от Елин Пелин (този на Иво). След като се случи така че не стана покупката, се върнах в Белгия и от яд се метнах на първия който видях сносен в mobile.de :lol:
Следващия ден в 4 часа сутринта пътувах към Франкфурт и на по-следващия ден се върнах с него на транзитки. :-D

Изображение

Колата се оказа както по "приказките" на дърта баба, която е починала... бла бла...
Всъщност смея да вярвам, в талона бабата беше наистина единствен собственик 1922 набор, колата дойде и с цялата документация при покупката 1991 година. (има нещо свещено в това, на 69 годишна възраст да си купиш спортна кола). На внука й(тоя от който я купувах), му беше абсолютно през трите букви за колата, пича си караше Поршето и си свиркаше.
Голям проблем се оказа регистрирането на Нисана в Белгия, тъй като имам адрес тук и не стават врътките да я регна в БГ. Трябваше ми Certificate of confirmity, нещо което коли преди 1996 нямат, в същото време Нисан Белгия ме препраща към Нисан Германия и обратното та месец си карах колата, ама знаех какъв голям ще го ям след тва :mrgreen:
Та изтекоха ми транзитките и от тогава - средата на октомври колата е паметник. Оказа се че трябва да минавам през хомологация, тъй като това бил единствения начин да потръгнат нещата. Та края на ноември минах през хомологация и малко преди празниците ми изпратиха имейл, че трябва да ида да си взема решението :thumbs up: :thumbs up:

През цялото това време, аз набирах инструменти и някоя друга част, та проекта започна постепенно.

Първо беше смяна на всички флуиди по колата, тъй като нямах идея кога точно това се е случило, освен маслото. Реших да ползвам продукти на Red Line, предимно защото всички ги хвалят, определено исках да ги изпробвам. Смених маслото с 5w40, преди смяната беше някакво 15w40, което е било сменяно около 2000км преди да я взема, но през 2012г.
Изображение

Смених и очевидно всички филтри.
Купих и масло за скоростите, което в бързината го обърках, купих GL5, което не е най-приятното за синхронизаторите, мога да го ползвам за диференциала, ама няма смисъл, тъй като смятам да минавам на шпер. Та трябва да го продам и да купя MT90. Последва смяна на антифриза и оставих другите течности, когато сменям нещо по-голямо, примерно спирачна - когато сменя спирачките и тн.

След това, така и така не мога да я карам я започнах с ръждите, колкото мога. Накупих продукти на Bilt-Hamber и се започна жулене и обработване :smiah: Както писах в една тема малко по-надолу, излязоха доста магарии, но не е нищо чак толкова фрапиращо. Имам ръжди по праговете и около дупките на спойлера(естествено). остатъка от колата ми изглежда солиден, все още не съм свалял subframe-a обаче :)
Та продцедурата протече по следния начин:
Изображение
след жулене:
Изображение
последва deox-gel, там нещата изглеждат порно, след като престои и се премахне, метала остава още по-чист и готов за цинков праймер Electrox.
Изображение
след това напръсках с Hamerite underbody seal. Вътре в праговете и още навсякъде, където видях дупка в купето напълних с dynax s50, вакса която предпазва метала от влага, доста удобно се пръска. Спрея идва с накрайник дълъг 50см. Само да отворя скоба и препратка към другата тема, дупките през които се достига до вътрешността на прага са под пластмасата отгоре на прага, като се отвори вратата.

В момента чакам майстор да се освободи за да довършим и другите минуси по купето, които не мога сам.
Иска заваряване на дупките за спойлера и на едно от бомбетата.
ИзображениеИзображение

Чакайки тръгнах по дирите на специфичните за мотора проблеми, а именно оная тъпа месингова тръбичка която се запушва и общо breather пътищата... :lol:
Без никакви знания как точно трябва да се стигне до нея, просто започнах да разглобявам, оказа се че цялата всмукателна част трябва да излезе от мотора, за да се стигне до там...
Ако на някой му трябва инфо, мога да опиша процеса, че ми е още пресен :mrgreen:
Изображение

почистих дроселовата клапа, че беше цялата в маслени отлагания...
Изображение

и по-напред..
Изображение Изображение
Та, тръбичката е тази по средата на последната снимка, вижда се че по дизайн прави даже обратен наклон, където остава кондензирано масло и се запушва постепенно, което възпрепрятства бързото връщане на масло в картера. Това кара двигателя да работи с недостатъчно масло или поне не оптимално количество. Проблеми в картерната вентилация най-често водят до износване на лагери на коляновия вал, а и самия него.
За щастие при мен тръбичката или беше сменяна?? или съм извадил късмет, тъй като беше направо суха, падна малко gunk отвътре, но чак се очудих, че няма никакви отлагания.

Същевременно тия дни ми пристигнаха джантите
Изображение
Джанти от GTR r33. 17" 9j ET30.

след няколко дни умуване и четене, се отказах от тях и тия дни ще ги заменям за r32 gtr джанти. р33-ките за да влязат трябва много преправяне, а и пак ще седят малко твърде големи според мен. Просто отпред са огромни, първо че трябва да мина на 5 болта, което така или иначе щеше да се случи, трябва да слагам FLCA от s14 за по-широка стъпка отпред или фланци, за да не опира в амортисьора. Неща които тук са забранени, а и много следят за тях. Особено ако съм участник в катастрофа. Та реших да ми е мирна главата да бъда по-малко гъзар и да седя на 16" 8j et30 - джанти от r32 GTR. След време може да ми останат зимни, че са приятен фитмънт, ако естествено набарам някои истински 17-ки на хубава цена.
Спирачките, които глася са или z32 TT или r32 GTR, реално са еднакви Sumitomo 4 бутални отпред и двубутални отзад, само скайлайновите са по-дебели, а и при двата ръчната е подходящата :-D . Все още търся читав комплект, както и хъбове от s14-ка. Но тия дни ще пазаря.

Чакам от япония доставка на бууст контролер и Нисмо rear subframe bushes и тампони на двигателя и скоросите, че са заминали.



Та това е до сега.
Искам да се извиня в първия пост на темата, за моята некомпетентност за някои неща... просто не ми е работа, а хоби. :-P

Идеята на колата е да е леко засилен приятен дейли-драйвър. Целя около 300 коня възможно най-дълго като живот на двигателя, но всички неща по колата, ще стават както трябва. След това ще се мисли.

Поздрави :thumbs up:
Последна промяна от m17ch на 07 фев 2017, 21:21, променено общо 2 пъти.
Потребителски аватар
Ka-Lin
Възкресител
Възкресител
Мнения: 2814
Регистриран: 15 ное 2004, 12:05
Skype: ka-lin1
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Варна
Благодарил (а): 52 пъти
Изпратили благодарности: 91 пъти
Контакти:

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот Ka-Lin » 04 яну 2016, 09:09

Чудесно начало, започваш с някои дребни неща, които са важни, с течение на времето ще "бръкнеш" по-надълбоко и ще стигнеш доста по-високи нива, работата винаги ще е много, а резултата - не винаги трайно задоволителен :) но удоволствието ще е голямо от това, което правиш. Продължавай все така и ни дръж в течение :) Поздрави!
Todio написа:..Да струва ли си? Ама като седнеш в кафето и другите коментират, колко са на далавера с газта - ти какво ще кажеш? Не е важно колко струва ремонта, по-важно е дакажеш, МОЙТА НА ГАЗ ВЪРВИ ПО-ДОБРЕ И ЗА 5лв ОТИДОХ ЕДИ КЪДЕ СИ.
Потребителски аватар
ivorec
INSANE
Мнения: 2160
Регистриран: 25 мар 2007, 20:17
Автомобил/Car: Almera N16
Град/City: Eлин Пелин
Благодарил (а): 36 пъти
Изпратили благодарности: 72 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот ivorec » 04 яну 2016, 09:41

Браво Митак!Успех със проекта.. :thumbs up:
Nissan Almera 2001,1.5,90 hp
Nissan Primera 2005,2.2,139 hp
Nissan Pulsar 2017,1.6 Turbo,190 hp
Nissan Murano 2005 3.5/235 hp
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 09 яну 2016, 15:42

Голям резил с тия снимки :mrgreen: 3 дена темата е постната и вече линковете почват да дават грешки :ooops: всичко оправено вече.

Последните дни посвърших работа по колата, вече даже й направих едно нелегално кръгче :thumbs up:

След като почистих тръбичката,
Изображение

дойде ред на капаците на клапаните. Там има едни лабиринти и ламаринки, които също събират яко гънк.. та:
ИзображениеИзображение

Последва яко търкане (btw ако приятелката ми види как съм ги олизал тия 2 алуминиеви капака, няма да има тенджера или печка която да не трябва да е като нова :smiah: )
ИзображениеИзображение

Бях купил по едно време комплект гарнитури за двигателя, дойдоха в страшна полза, че не взех само тия които мислех че ще ми трябват. При изваждане на двете части на пленума, и двете гарнитури дадоха фира, че бяха станали яко твърди.. Купих ги от Desa от SXOC.com мисля че е от латвия пича, определено си заслужава идва комплекта с всичко описано в nissan4u заедно с liquid gasket, препоръчвам!!
Изображение

Следващите няколко дни бачках по сглабянето, като имаше и фактор мързел, та днес сутринта го запалих благополучно, направо помириса ключа и проговори :-P

Изображение

Btw, ако направя тая интервенция още 1-2 пъти имам чувство че значително ще олекотя двигателя, останаха ми не малко болтове и гайки :ooops: реших и да не слагам пак долния държач на всмукателния колектор, все пак се държи отгоре и отстрани за скоростите... както и още някои неща и скоби :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Weight reduction bro :ooops:

Същевременно смених джантите с такива каквито бях планувал, чист бартер за r32 GTR с гуми, не съм сигурен дали можеше да му взема и някви пари отгоре, ама карай да върви :-D
Изображение

Накупих всичко за интервенцията към 5 болта, заедно със спирачки от r32 GTR, мастър цилиндъра за начало не смятам да го пипам, един познат от тук кара с по-малкия BMC от не абс кола и пак спира, аз предполагам ще съм по-добре, а и разликата в активния диметър е са 1/16та... ще видим... Проблем ще е, ако реша да купувам правилния - BM50, че трудно се намират за лява дирекция :-)
Само ми липсва в цялата история brake lines, още не знам какви точно трябва да пазаря, може би ще са от z32 TT, че апарата е уж същия, щото по магазините като напишеш skyline, еле пък GTR и цените са $$$, незнайно що :tz:

Следва да й оправя ръждите и да взема номера, тъй че надявам се следващ ъпдейт - скоро :thumbs up:
Последна промяна от m17ch на 07 фев 2017, 21:25, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 24 яну 2016, 17:56

Привет колеги,

Малко да бутна темата, а и раздела като гледам.. :-P

Колата е на изкърпване, ще я правят отгоре-отгоре, че да мине само преглед... Имам вариант само за един майстор тук, който не познава парите ... споменатите в предния пост ръжди ми иска 1150евро, което просто няма как да се случи да си помисля да му дам... Е верно имаше Merc 190 Evo II при него, на който подменяше направо готови боди-панели (заднен quarter panel и прагове от пред до отзад, заедно с още бая дупки) и все такива стойностни коли, ама аре моля т'са :-D
Та през тоя майстор, ще я минем на регулярен преглед, и тогаз вече като може да се кара, ще я карам на един пичага в Холандия, който взима по-приемливо (Все пак 39евро на час) :pardon: :pardon: :pardon:

Та през тия дни получих малко части.
Не знам как успях да набарам най-ръждясалите и прецакани 5 болтови хъбове от англия, ама са вече факт. Не знам от превоза ли от какво но 2 от 4 се чува шум като ги въртя, дано ако покарам малко поутихне, иначе нещата е ясно че вървят към лагери, преси и фантазии.
Купих долен носач(Front Lower control arm) oт S13 с вече готово пренабит шарнирен болт MOOG от s14. Уж само той не съответствал при конверсията, макар че чета и мнения че трябва и рамената на управлението( tie rods) да се сменят от s14?? знам ли... :pardon:
Дойдоха и спирачките R32 GTR - Sumitomo, бая много ме радват. Достатъчно големи са, може би повече от това вече идва с нисъкo cost effectiveness. Кофтито е, че от транспорта единия от предните дискове бие, към милиметър. Ще пробвам да намеря някой да го пилне, че ми става лошо като гледам цените на комплект предни дискове :ooops:

Изображение както се казва - banana for scale :smiah:

Дойде и бензинова помпа, тук ми дават жокери, че тва е може би първото нещо което трябва да сменя. А и наистина така си се оказа, това е първата ми "тунинг" част, която няма бадж Нисан :-D Поръчах от сайта fuelperformance.co.uk, то се оказа че са същите пичове които продават и спирачките които купих, та всичко дойде наведнъж. Помпата е няква тяхна си марка, по-евтина от Walbro-то, но пък уж пише че има плюсове над нея, което е все тая... В SXOC са дистрибутори, няма положителни мнения, но няма и отрицателни, което е горе-долу окей :mrgreen: Объркаха ми литражите, поръчах 255LPH, получих 320LPH.
Я кажете според вас сток регулатора на налягането на горивото дали ще издържи? :tz:

Поздрави! :thumbs up:
Последна промяна от m17ch на 07 фев 2017, 21:26, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6626
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 604 пъти
Изпратили благодарности: 431 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 25 яну 2016, 12:12

Транспортната фирма бая ги е мятала тези дискове, та да ги изкривят с 1мм.
Виж при шлайфането да не падне под минимума, че може да отидеш на нови дискове.
Аз бих монтирал да видя как пасва към главината и след това бих изправял.
Сток регулатора си работи на едно и също налягане - 3 бара (по дефолт).
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 25 яну 2016, 16:53

Ами и аз това се учудих, но пакета тежеше 42 кила, така че мога да вярвам.

А за регулатора на налягане, се чудех, защото налягането на изхода все тая, ама дебита е бая по-различен :)
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6626
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 604 пъти
Изпратили благодарности: 431 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот skydiver » 25 яну 2016, 17:13

Дебитът не влиза в уравнението за горивния регулатор.
Той отваря на налягане и по принцип е в края на горивната рейка.
Т.е. каквото изразходват инжекторите се отразява само на помпата - ако имаш повече консумация на гориво, то помпата ще работи повече, преди налягането в рейката се повиши до такова, че горивният регулатор да започне да регулира.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 25 яну 2016, 17:30

Ахам, значи туй ми е избягало в разбирането как се фийдват точно инжекторите. :thumbs up: Мерси :)
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 16 фев 2016, 00:13

Привет колеги,
не съм писал от известно време. Но най-накрая взех номера!!! :smiah: :-P
Изображение

Този уикенд инсталирах бууст контролера, който получих от Япония с един куп други благинки, които ще описвам след някво време като ги накича на колата.
Та това което направих е, че махнах соленоида за "Топлия старт" намиращ се точно до турбото на и под "the dropping resistor-a" (падащо съпротивление??)
Изображение

От там тръгнах обратно към всмукателния колектор и регулатора за налягането на горивото, свързах ги с вакуум маркуч
Изображение
Покарах така - вървеше в норми. После срязах маркуча по средата и сложих тройник, на който третия край отива към бууст контролера. Всичко друго по инсталацията свързах според книжката. Захранване взех от запалката.

Всичко точно, при "вакуум" отчита -(0.60-0.70) бара, НО като я сръчкам, на трета, примерно, стига до 0.9бара :?: :!: :?: От тогава само веднъж съм й давал пълната газ, че да не направя нещата на салата... :cry: но не я усещам по-бърза или по пъргава, демек и преди си е била същото налягане??
Оригиналния актуатор е, а знам че стоково трябва да е 0.7бара. А контролера е на "Off boost" настройка, демек Gain and Duty не са изобщо достъпни.
Някой срещал ли е тоя проблем? Дали отчитането на бууст контролера не е правилно? Дали не съм го вързал на тъпо място? :roll:
Kонтролерчето e Greddy Profec OLED.
Изображение

Благодаря!
Последна промяна от m17ch на 07 фев 2017, 21:28, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
racing_fan
Маниак
Мнения: 352
Регистриран: 28 фев 2006, 13:57
Skype: racing_fan
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София, Дианабад

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот racing_fan » 16 фев 2016, 20:27

Тоест контролера не си го връзвал към актуатора на гейта? В момента го ползваш само да мери налягането? Нормално е да овърбууства леко на висока предавка. Моят Нисан вървеше на 0.8. Смених актуатора и падна на 0.6.
Този маркуч от тройника отива в контролното тяло на буст контролера. А соленоидът защо не си го вързал между турбото и гейта?
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 16 фев 2016, 21:13

Вързал съм го, както е по схема :) но не съм сложил никакви настройки на контролера да мени налягането. Демек да, ползвам го само за измерване на налягането :)
реално контролера си е напълно функционален, просто чакам съпорт модове за да вдигна налягането :)
Очудих се просто, че карам на 0.9... Явно е нормално??

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Потребителски аватар
racing_fan
Маниак
Мнения: 352
Регистриран: 28 фев 2006, 13:57
Skype: racing_fan
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: София, Дианабад

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот racing_fan » 16 фев 2016, 22:24

Не, 0.6 трябва да е. Може да прави само пик за момент на 0.9 и да пада. Зависи от актуатора... пробвай да го раздвижиш хубаво напред назад с клещи.
Потребителски аватар
m17ch
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 07 авг 2010, 22:31
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: BE
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 9 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот m17ch » 17 фев 2016, 00:53

Тамън слязох да пораздвижа актуатора, ами движи се, но си трябва не-малко усилие, а и не е много удобно да бърникам. Като отлепи си се движи плавно някви милиметри.

Проблема е че държи 0.85-0.9 не малко време да кажем 1000-2000 оборота и не пада след това, нещо не ми е кеф да пробвам пак да видя кво ще стане :pardon:
Ще пробвам да напръскам обилно с penetrating oil, макар че от температурата - все тая??
vladobate
INSANE
Мнения: 1639
Регистриран: 06 мар 2011, 12:56
Автомобил/Car: Primera Wagon WP11
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 53 пъти

Re: Моят дългосрочен проект - s13

Мнениеот vladobate » 17 фев 2016, 02:01

Шунтирай контролера и следи налягането чисто от актуатора . Ако го поддържа пак той е причина. Може някой да е въртял неговата си механична настройка от шпилката .
WP11-144 , QG18DE , ГИ

Върни се в “200 SX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост