Здравейте,пускам тема билд на С13ката.
Уточнявам че колата е завършена и се кара от няколко месеца,но сега реших да пусна тема,като ще поствам от време на време със снимки процеса детайлно.
Билда е скромен като сума,но правен с много желание,почти всичко съм правил аз.
Първо за двигателя - 1UZ-FE Lexus който не е запознат може да прочете в нета,накратко 4.0 V8 265кс.от първите/междинните модели които се водят по-здрави.
Защо V8 и защо 1UZ? - аз най-харесвам осмаци заради звука и заради мигновенния респонс,конкретно 1UZ този защото е японски,звука е много брутален (ще пусна клипчета),върви много добре,няма излишна електроника,олд скул е,лесен за подкарване.
В този пост ще кача как взех мотора,като го взех на много ниска цена тъй като беше с изтропал 2 биелни лагера (2 шийки на коляновия вал бяха наранени и 2те биели също),липсваха
Алтернатор,хидравлична помпа,дебитомер,бубини,игнитъри(незнам как се наричат на БГ,но казват/подават към бубините),липсваше и едната дистрибуторна капачка с палеца(както казах е олд скул с бубини и дист.капачки).
200SX V8 Темата е решена
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8 Темата е решена
Тук започнах разглобаването за да се ревизира,мотора не е бил пален 5г.,като накрая беше на части.
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Дадох главите за ревизия (шлайф,гумички,клапани и каквото има нужда),двигателя не е с хидравлични повдигачи!
Коляновия вал какъо написах на 2 шийки бяха наранени и само тях ги шлайфахме мисля че на 2ри ремонт,също така поръчах 2 биели защото и те бяха заминали,всички останали останаха на заводски размер.
Казаха ми че има и леко усукване в коляновия,съответно и него опраяихме.
Докато чаках главите и вала се поръчаха - основни и биелни лагери(2 комплекта - 1 на стандартен размер за 6 от биелите и 2 на 2ри ремонт за 2 от биелите),гарнитури за главите,бубини (2),дистрибуторна капачка с палец (1 брой,защото другата я имах с палеца) и някое друго уплътнение,дебитомер.
През това време започнах да правя макет на фланец за скоростите.
Тези двигатели излизат само с автоматик или ако има за африка някоя ръчка нещо бях чел тя е по рядка от еднорог.
Автоматика в такава кола за мене е немислимо...
Хората слагат най-често дизелова кутия от бмв или от лексус ис200,на мен обаче не ми се купуваха,най вече защото щеше да трябва да се преправя захвата,кардана и тн.
Изомувах го и реших че ще си остане кутията от ЦА18.
Направих макет от клингерит и пробвахме няколко от тънка ламаринка докато докараме дупките точно.
Взех полуработеща кутия да го правя по нея и първоначално го бях измислил с фланец 3см и маховик със съдинител от друга тойота - това често го ползват от 3VZ ако не се лъжа е мотора,обаче нещо не ми хареса(не помня защо ) и в крайна сметка остана с фланец 1.5см и целия съединител от ца18 чийто притискател е усилен (уж) още от стария мотор а феродото е наковано да държи 350+ кс.и сметнах че ще е ок и така го направих - по натам ще кача и този момент.
Коляновия вал какъо написах на 2 шийки бяха наранени и само тях ги шлайфахме мисля че на 2ри ремонт,също така поръчах 2 биели защото и те бяха заминали,всички останали останаха на заводски размер.
Казаха ми че има и леко усукване в коляновия,съответно и него опраяихме.
Докато чаках главите и вала се поръчаха - основни и биелни лагери(2 комплекта - 1 на стандартен размер за 6 от биелите и 2 на 2ри ремонт за 2 от биелите),гарнитури за главите,бубини (2),дистрибуторна капачка с палец (1 брой,защото другата я имах с палеца) и някое друго уплътнение,дебитомер.
През това време започнах да правя макет на фланец за скоростите.
Тези двигатели излизат само с автоматик или ако има за африка някоя ръчка нещо бях чел тя е по рядка от еднорог.
Автоматика в такава кола за мене е немислимо...
Хората слагат най-често дизелова кутия от бмв или от лексус ис200,на мен обаче не ми се купуваха,най вече защото щеше да трябва да се преправя захвата,кардана и тн.
Изомувах го и реших че ще си остане кутията от ЦА18.
Направих макет от клингерит и пробвахме няколко от тънка ламаринка докато докараме дупките точно.
Взех полуработеща кутия да го правя по нея и първоначално го бях измислил с фланец 3см и маховик със съдинител от друга тойота - това често го ползват от 3VZ ако не се лъжа е мотора,обаче нещо не ми хареса(не помня защо ) и в крайна сметка остана с фланец 1.5см и целия съединител от ца18 чийто притискател е усилен (уж) още от стария мотор а феродото е наковано да държи 350+ кс.и сметнах че ще е ок и така го направих - по натам ще кача и този момент.
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Двигателя нямаше алтернатор и купих от ауди А4 1.9тди за супер скромна сума 120 амперов,ревизирахме го да е готов,стартера също го ревизирахме.
Главите пристигнаха,били са почти перфектни,коляновия вал изправен,2те шийки шлайфани на 2ри ремонт,останалите само полирани на стандартен размер.
Частите също пристигнаха - лагерите,гарнитури глави,сегменти,дебитомер,бубини,игнитъри,ангренаж,кабели за свещите.
Пристигнаха и 2те биели и се почна сглабянето.
Пуснатх буталата с новите лагери и сегменти,сложих маслената помпа,вана и картера
Както и водната помпа с къстъм гарнитури от клингерит и малко силикон,монтирани и нови семеринги на коляновия вал.
Главите пристигнаха,били са почти перфектни,коляновия вал изправен,2те шийки шлайфани на 2ри ремонт,останалите само полирани на стандартен размер.
Частите също пристигнаха - лагерите,гарнитури глави,сегменти,дебитомер,бубини,игнитъри,ангренаж,кабели за свещите.
Пристигнаха и 2те биели и се почна сглабянето.
Пуснатх буталата с новите лагери и сегменти,сложих маслената помпа,вана и картера
Както и водната помпа с къстъм гарнитури от клингерит и малко силикон,монтирани и нови семеринги на коляновия вал.
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Радвам се че се харесва,та продължавам със снимки от сглабянето на мотора,слагането на главите,валовете,центровка,ангренаж,палци с дистрибуторни капачки,всмукателен колектор,капаци на клапани,рейка,дюзи (тях ги продухах за всеки случай със самоделка от винтил за гуми и WD,има в ютуп тоториали и работи!)
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Ваденето на ЦА18,на едната от снимките прилича все 1.е сложен голям осмак с компресор и се подава над капака
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
След катобе изваден ЦА18 си прикарвам УЗ-то към колата да го меткаме,като на 1во време грубо го сложихме в коша докато доработя лапите които направих от две "Г" образни планки и по една права,същото нещо,но по красиво направено струва няколко стотин $,моето го сглобихме за има няма 30лв бройката,мотора е съвсем малко по тежък от ЦА тъй като е изцяло алумин.
На мястото на датчика за електронното ниво на маслото което оригиналното табло на LS400 има го премахнах и поставих за температура на масло.
На мястото на датчика за електронното ниво на маслото което оригиналното табло на LS400 има го премахнах и поставих за температура на масло.
- SUB-ZERO
- INSANE
- Мнения: 1838
- Регистриран: 07 апр 2008, 20:56
- Автомобил/Car: Ariya
- Град/City: София
- Благодарил (а): 83 пъти
- Изпратили благодарности: 57 пъти
200SX V8
Капачката на маслото от FIAT ме кефи . Иначе - браво и адмирации за ентусиазма!!!
Аварийни мигачи НЕ СЛУЖАТ за ПРОИЗВОЛНО спиране на пътя !!!
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Да,капачката придава излъчване от Италия (нищо не придава всъщност) .
Тук слагам фланеца за скоростите, съединителя,който както казах си е от ЦА18,тъй като е по-малък и не стига до стартера сложих 0.5 мм спейсър,след него венеца от автомата за да стартира,а след него маховика от ЦА обръснат при стругар и си стана като цял маховик,съединителя е уж усилен притискател и феродо наковано за около 350 кс.,опашката на кутията опираше във вала и малко я намалих тъй като не е толкова дълбок като ЦА18,сложих и втулка да си "лагерува".
Сложих и изпускателните колектори.
Назад абсолютно всичко е заводско със заводските захвати(скорости,кардан и тн.)
Кутията съм я обрулил вътрешни с флекса защото венеца на стартера е по голям с 1-2 см от камбаната,също така горе в средата съм я изрязал навътре за да може да се изтрелва стартера,иначе ще се удари в корпуса и.
Тук слагам фланеца за скоростите, съединителя,който както казах си е от ЦА18,тъй като е по-малък и не стига до стартера сложих 0.5 мм спейсър,след него венеца от автомата за да стартира,а след него маховика от ЦА обръснат при стругар и си стана като цял маховик,съединителя е уж усилен притискател и феродо наковано за около 350 кс.,опашката на кутията опираше във вала и малко я намалих тъй като не е толкова дълбок като ЦА18,сложих и втулка да си "лагерува".
Сложих и изпускателните колектори.
Назад абсолютно всичко е заводско със заводските захвати(скорости,кардан и тн.)
Кутията съм я обрулил вътрешни с флекса защото венеца на стартера е по голям с 1-2 см от камбаната,също така горе в средата съм я изрязал навътре за да може да се изтрелва стартера,иначе ще се удари в корпуса и.
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Следва къстъм тръби за ауспуха,назад си остана както беше преди,просто свързахме двата колектора в 1.
От 2 парчета по 1см кръгло желязо изрязахме фланец с вътрешния размер и 3те дупки за болтовете за тях се завариха тръбите и натам се вижда.
Не ми се слагаха ел.перки затова поставих виското от ЦА18 с къстъм ролка от бай стругар,само го дръпнах малко назад че няма място.
Хидравлична помпа нямаше и реших да сложа от астра (като полицейските) електрическа която все че пасна на входящия маркуч без преправяне,връзването и е лесно - работи в авариен режим т.е. винаги е максимално леко,иначе в астртата според КМ определя колко да е леко или твърдо.
Също така до нея горе бях изнесъл масления филтър с релокейшън кит тъй като стабилизиращата щанга пречи да се постави филтъра.
От 2 парчета по 1см кръгло желязо изрязахме фланец с вътрешния размер и 3те дупки за болтовете за тях се завариха тръбите и натам се вижда.
Не ми се слагаха ел.перки затова поставих виското от ЦА18 с къстъм ролка от бай стругар,само го дръпнах малко назад че няма място.
Хидравлична помпа нямаше и реших да сложа от астра (като полицейските) електрическа която все че пасна на входящия маркуч без преправяне,връзването и е лесно - работи в авариен режим т.е. винаги е максимално леко,иначе в астртата според КМ определя колко да е леко или твърдо.
Също така до нея горе бях изнесъл масления филтър с релокейшън кит тъй като стабилизиращата щанга пречи да се постави филтъра.
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
Впоследствие пуснах 3см стаб щанга надолу и махнах релокейшъна,като сложих по-дълги шпилки и 2 парчета желязо по 3см.
- tink000
- Маниак
- Мнения: 447
- Регистриран: 01 мар 2014, 17:54
- Skype: levskiii_1914
- Автомобил/Car: Primera P11-144
- Град/City: София
- Благодарил (а): 1 път
- Изпратили благодарности: 20 пъти
200SX V8
И тъй като единия от колекторите си пречи с кормилния прът,неможах да пусна мотора малко по-надолу се наложи да преправя малко капака за да може да се затваря,като вбъдеще мисля да дам самия капак да го направят по-хубаво,по-истинско,но за сега толкова,всичко е правено с малък бюджет и много желание.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост