Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
klazarov
Маниак
Мнения: 595
Регистриран: 05 яну 2007, 00:42
Skype: klazarov
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: София
Благодарил (а): 27 пъти
Изпратили благодарности: 157 пъти

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот klazarov » 06 юни 2020, 07:04

Здравейте колеги,
От известно време забелязвам леко затягане на волана при въртене и в двете посоки. Получава се през горе долу равни интервали при въртенето на волана, примерно на всеки половин оборот. Хидравличното масло е чисто, няма шумове от помпата и рейката, както и не долавям никакви луфтове. Според мен проблема е в карето между кормилния прът и рейката. Може ли това каре да се смени без да се сваля рейката? Всякакви идеи и насоки за отсраняване на проблема ще са от полза. Благодаря предварително.
Nissan Primera P12, QG18DE, Type Elegance, ГИ Prins VSI
Потребителски аватар
SUB-ZERO
INSANE
Мнения: 1785
Регистриран: 07 апр 2008, 20:56
Автомобил/Car: Micra K11
Град/City: София
Благодарил (а): 43 пъти
Изпратили благодарности: 46 пъти

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот SUB-ZERO » 07 юни 2020, 22:48

Напръскай карето с WD-40, ако е от него ще се оправи за малко. Ако не - проблема ти е лагери на шенкела или лагери на макферсона (според зависи какво е предното окачване, не съм запознат с Р12). Проблемен лагер е по-вероятно.
Volvo V70 2.5Turbo
К11 1.4 CGA3DE
P10 2.0eGT SR20DE Low port + LPG -> вече не
Аварийни мигачи НЕ СЛУЖАТ за ПРОИЗВОЛНО спиране на пътя !!!
Потребителски аватар
klazarov
Маниак
Мнения: 595
Регистриран: 05 яну 2007, 00:42
Skype: klazarov
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: София
Благодарил (а): 27 пъти
Изпратили благодарности: 157 пъти

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот klazarov » 08 юни 2020, 20:59

Докладвам развитието по моя случай до момента:
SUB-ZERO написа:

Благодаря за насоката, въобще не се сетих, че лагерите на шенкела участват във въртенето на гумата. Днес свалих лявата гума, за да имам някакъв достъп до въпросното каре. На пръв поглед беше замърсено "доволно". За почистване използвах този спрей:
sam_24488(1).jpg
sam_24488(1).jpg (100.16 KБ) Видяна 218 пъти

Не използвах WD-40, понеже вреди на гумените уплътнения. Достъпа от страната на гумата е много ограничен и успях да почистя само една част от карето.
След това откачих капака на въздушния филтър заедно с въздуховода до дросела. От там получих визуален достъп до карето от горната страна и успях да го изчистя с въпросния спрей. На "първо четене" вече няма въпросното затягане на волана. Ще следя следващите дни какво е положението.
Сега обаче възниква друг въпрос:
Трябва ли да гресирам карето, тъй като след тази интервенция то е "като излязло от магазина" ?Притеснява ме, че като е сухо няма смазване, а ако го гресирам ще полепнат пясък и други подобни, което също не е добре.
Nissan Primera P12, QG18DE, Type Elegance, ГИ Prins VSI
Потребителски аватар
SUB-ZERO
INSANE
Мнения: 1785
Регистриран: 07 апр 2008, 20:56
Автомобил/Car: Micra K11
Град/City: София
Благодарил (а): 43 пъти
Изпратили благодарности: 46 пъти

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот SUB-ZERO » 09 юни 2020, 15:15

Според мен го остави така. Ако пак започне да затяга, тогава го смазвай за да изкара колкото може повече. И лека полека се подготвяй за смяната му :-D .
Volvo V70 2.5Turbo
К11 1.4 CGA3DE
P10 2.0eGT SR20DE Low port + LPG -> вече не
Аварийни мигачи НЕ СЛУЖАТ за ПРОИЗВОЛНО спиране на пътя !!!
Потребителски аватар
drukman
Маниак
Мнения: 637
Регистриран: 09 сеп 2016, 10:33
Автомобил/Car: Titan A60
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 33 пъти
Изпратили благодарности: 79 пъти
Контакти:

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот drukman » 10 юни 2020, 10:50

Карето задължително трябва да го гресираш. Не знам как ще я свършиш на място. Това което си използвал е добро за почистване, но е възможно най лошото за последваща експлоатация. Карето е лагер. Не е ли гресирано, ръждясва и запича.
WD40, ако не е менте, няма проблем с гумените неща, но не е смазка. Съхне. Ако карето няма гресьорка, не се сещам какво можеш да направиш.
Никога не е късно да станеш за резил. Вальо О888 557Ч7Ч.
х'Алогенките за мъгла са начин за преброяване на комплексарите
D22, A60, RX350
Потребителски аватар
klazarov
Маниак
Мнения: 595
Регистриран: 05 яну 2007, 00:42
Skype: klazarov
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: София
Благодарил (а): 27 пъти
Изпратили благодарности: 157 пъти

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот klazarov » 11 юни 2020, 07:19

drukman написа:Източник на мнението Карето задължително трябва да го гресираш. Не знам как ще я свършиш на място.

Успях да го гресирам с тази грес с помощта на тръбичката:
P00610-193109(1).jpg


Това е резултата:
P00610-185245.jpg
Nissan Primera P12, QG18DE, Type Elegance, ГИ Prins VSI
Потребителски аватар
drukman
Маниак
Мнения: 637
Регистриран: 09 сеп 2016, 10:33
Автомобил/Car: Titan A60
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 33 пъти
Изпратили благодарности: 79 пъти
Контакти:

Каре между кормилен прът и рейка на Primera P12 1.8

Мнениеот drukman » 11 юни 2020, 10:30

Дано да свърши работа.
Никога не е късно да станеш за резил. Вальо О888 557Ч7Ч.
х'Алогенките за мъгла са начин за преброяване на комплексарите
D22, A60, RX350

Върни се в “Primera”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта