Ремонт скороста кутия Примера Т4

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6621
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 602 пъти
Изпратили благодарности: 428 пъти

Ремонт скороста кутия Примера Т4

Мнениеот skydiver » 09 май 2018, 23:10

Трифон написа:Малка дилема имам с комбинацията от двата мотора- sr20de lowport vs highport.
За сега съм склонен да ползвам старата highport глава на "новата" долница, че имах проблем с налягането на маслото, който не открих 9 години.

Бих проверил дали ще пасне към кутията "новото " долнище.
Иначе какво те мъчи около комбинацията от двата мотора?
Трифон
Редовен
Мнения: 99
Регистриран: 13 ное 2009, 19:23
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Аксаково
Благодарил (а): 5 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти

Ремонт скороста кутия Примера Т4

Мнениеот Трифон » 10 май 2018, 18:44

Знам, че ще се закачи мотора към кутията.
Взех и мотор от форумен колега, защото моя не прави нормално налягане на маслото, а и го прегрях, преди да влезе за разглобяване колата. За налягането писах някога, но не се стигна до положителен резултат. Отдавна спрях да се паля и споря по форумите. Специалността ми е ДВГ, но вече ми се повръща, а и не съм в "бизнеса"
Най лесно е да извадят стария, да пуснат в коша "новия" и гаСССС.
Чел съм тука, че високата порта е по агресивна от новата концепция, та затова съм склонен да си "усложня живота". За пеття пари иде реч. Дърт съм вече, ма перото ми е забито като тройка на толстолоб.
HNP10(4WD) 02/92, колкото газчица ѝ сипят, FOBOS я тика в redtop SR20DE
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6621
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 602 пъти
Изпратили благодарности: 428 пъти

Ремонт скороста кутия Примера Т4

Мнениеот skydiver » 10 май 2018, 19:50

И аз съм на мнение,че споровете са излишни в определени ситуации.
Все пак сме форум и всеки решава кое да вземе за чиста монета.
Имаме колега,който има 2 Р10 4х4.
Та той ми беше казвал, че кутията е идентична с тази от Пулсар и са взаимозаменяеми, и блокът имал разлика с нормалните FWD блокове( та затова купил втората ).
По каталог кутиите на FWD и AWD са с еднакъв код -RS5F32A, но по партномер са различни - 3201065J76 и 3201080J06.
На нашия колега специалността също му е ДВГ и с това си изхранва семейството.Ако си проверил, че става - чудесно, значи съм научил нещо ново днес и той е имал предвид незначими разлики.
Моята специалност не е ДВГ, но ако имаш интерес, бих могъл да ти разкажа доста за двата двигателя :thumbs up: .
Трифон
Редовен
Мнения: 99
Регистриран: 13 ное 2009, 19:23
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Аксаково
Благодарил (а): 5 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти

Ремонт скороста кутия Примера Т4

Мнениеот Трифон » 04 фев 2019, 16:20

Нищо не съм проверявал. Просто вярвах, а за надежда сега ми идва на акъла.
Пулсара има друга кутия. Същата и взаимозаменяема е, но с друг партномер и Да-взаимозаменяема. Доста повече сила може да пренесе.
Подсещаш ме да гледаме блоковете с лупа. Имам спомен, докато ме вълнуваше, че моя блок е идентичен с тоя на Пулсар. Може и да греша.
Ако ми беше на акъла и имаше що, щях да си вкарам мотор и кутия от Пулсар за скеле, та да градя по него.
Просто искам да си направя тази. Достатъчни са ми 150 завехнали коне, но сигурността и възможностите за проходимост са уникални. Със зимни отпред, летни отзад, оди повече от кола на предно и с вериги. Има и други подробности, дето удивяват с инженерни решения.

След дълго прекъсване, по колата има някакъв напредък.
Стоя дълго време разглобена в сервиза на приятел.
Да съобщя само приликите и разликите.
Някой ми даде каталог са частите и номерата им, та си поиграх да ги сравнявам.
Кутиите са напълно еднакви вътре, по думи на специалиста. Моята вече е с 5та.
Разликата там е само диференциала. При мен е централен. Не е уточнено пиньона за жилото на километража дали е същият. Моят е в раздатката.
Разликата в главите и колекторите е ясна.
Основната разлика е в блокът. Кутията се връзва без проблем, но после става интересно с раздатката. Няма място.
Блокът за кола с предно е по широк в долната си част. Съответно и картерът е по голям, както и ламариненото картерче за маслоподемника.
Блокът на моята кола е взет от Блубърд турбо. Кутиите и раздатките са еднакви и взаимозаменяеми, но на моята кола не са подсилени като на турбо колите. Най яки са на Пулсар, а като здравина и възможности има само един блок, който е по як от на Пулсар.
Има раздвижване по колата. Надявам се до края на месеца да е на ход.
HNP10(4WD) 02/92, колкото газчица ѝ сипят, FOBOS я тика в redtop SR20DE
Трифон
Редовен
Мнения: 99
Регистриран: 13 ное 2009, 19:23
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Аксаково
Благодарил (а): 5 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти

Ремонт скороста кутия Примера Т4

Мнениеот Трифон » 19 юни 2020, 12:48

Да не оставям темата така.
Блокът на Т4 е от Блубърд турбо,с АTTESA- 78 Е. Въобще цялата система е пренесена в Примерата, евентуално с адаптирани размери на кардани и полуоси.
Друг, освен този и от Пулсар, не става. Става, но без вече да е 4х4.
Колата си я джиткам повече от година, а през последният месец налях още маса пари, с любезното съдействие на Стани. Благодарско Стани!
Крива модификация. Няма лагери за предните главини, няма амортисьори за отзад, няма дълги кормилни накрайници, няма жила за ръчната...
Останаха само задните амортисьори да премисля.
Подменени спирачни дискове, накладки, рециклирани задни и ремонтирани предни спирачни апарати, произведени нови жила.
Предстоят амортисьорите, промивка и още една смяна на спирачна течност с нова спирачна помпа, евентуално и серво, смяна и на свещи, макар ,че никога, на никоя кола свещ не ми е дефектирала. Карал съм и по 50 000 и съм продавал колата с едни свещи.
Тази модификация излезе с най яките стабилизиращи щанги, та подобряването в тая насока ще е "нагоди го".
След подмяна на цялото предно окачване, без оригинални Токико, возилото промени поведението си.
Освен амортисьори, смятам да сложа по една разпънка горе и долу отпред, както и една отзад. Хубави гуми на оригиналните джанти и Господ да пази! Просто се возим.

Допълвам инфо за предните лагери;
Според това, което успях да изровя, освен на Примера Т4, се монтират на R32, 33 и 34.
Намерих с големи мъки и отново съдействие от Стани, в един магазин във Варна. Имаше един наличен, другият доставиха ден по късно.
Възможно е да се монтират и други лагери, но размерът (ширината) на малката черупка трябва да е равен на оригиналният размер на външната черупка. Ако се намери и затворен лагер, семерингите отпадат.

Кутиите вътре са абсолютно еднакви, кутия FWD и моята. Естествено, външно няма как да не се различават, понеже за нея е захваната раздатката. Искам да кажа, че вече си имам пета. Ако някои има Т4 и мисли да преправя мотора на DE+T, да има предвид, че тази кутия не носи голям въртящ момент.
HNP10(4WD) 02/92, колкото газчица ѝ сипят, FOBOS я тика в redtop SR20DE

Върни се в “Primera”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост