Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
samokov
Маниак
Мнения: 331
Регистриран: 21 апр 2011, 08:51
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Самоков
Благодарил (а): 12 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот samokov » 25 мар 2016, 13:27

Здравейте, колеги!
Реших да си сменя семеринга, но стигнах до тук:
1.jpg
1.jpg (250.79 KБ) Видяна 683 пъти

Не ми се отварят снимките на nightrunner и не зная, как да продължа.
2.jpg
Има ли значение в коя посока се избива щифта? Червена или жълта стрелка?
2.jpg (182.45 KБ) Видяна 683 пъти

3.jpg
В коя посока се избива оста? Черна или зелена стрелка? Ако не се сваля каренцето ще е по черната, а ако се свали?
3.jpg (166.85 KБ) Видяна 683 пъти

Моля, ако някой има снимките на nightrunner от началото на тази тема, да ми ги изпрати! Писах му, но не е влизал във форума от доста време.
Благодаря!
Nissan Primera P11Е, GA16DE, 1.6, 16V, 99кс, бензин и газ;
Nissan Primera W10, SR20DE, 2.0, 125кс, февруари 1997
Потребителски аватар
nightrunner
Маниак
Мнения: 968
Регистриран: 19 сеп 2008, 21:55
Skype: nightrynnervt
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Велико Търново
Изпратили благодарности: 7 пъти

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот nightrunner » 25 мар 2016, 16:06

Оста се избива като завиеш някакво болтче на мястото на оригиналното което държи палеца. Търсиш го да е късичко, че да се завие до край, за да може като чукаш по него да не повредиш резбата. Оста излиза в посока към разпределителния вал, а карето остава на нея. Лагера трябва да излезе от, черупката на делкото без особенно усилие защото не е плътно набит и единственото което го държи са двете болчета които си развил до колкото виждам от снимките. След разглобяването почистваш всичко добре с кореселин примерно, оста може да се наложи да я пипнеш леко с полир паста на 3М, 2ри или трети номер, че първи е по абразивен.
След почистването се почва едно зглобяване :) .... Монтираш семеринга, можеш да го набиеш като ползваш подходяш камък от малката гидория по който да чукаш или някакво друго подходящо Ф-и. След това набиваш оста но понеже не е избивано карето трябва да намериш някакво "презервативче", което да неденеш на оста за да не повредиш семеринга. Оста е стругована с различни Ф-та по своята дължина и това е проблем при зглобяването. Аз лично ползвам една пластмасова епроветка от еднократен комплект за вземане на кръв. Който е ходил да му вземат кръв за изследване ги е виждал. Та нядявам го това нещо на оста и я прекарвам през семерината после се набива лагера, като се внимава оста да не се върне назад прекалено много. И да се наложи повторно да се слага епроветката.
Nissan Primera P11 GA16DE 97г.
Мммм даммм вече и с газssss Lovato :)
Потребителски аватар
samokov
Маниак
Мнения: 331
Регистриран: 21 апр 2011, 08:51
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Самоков
Благодарил (а): 12 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот samokov » 26 мар 2016, 19:59

д1.jpg
д1.jpg (179.55 KБ) Видяна 637 пъти
д2.jpg
д2.jpg (141.37 KБ) Видяна 637 пъти

Днес стигнах до тук.
Nissan Primera P11Е, GA16DE, 1.6, 16V, 99кс, бензин и газ;
Nissan Primera W10, SR20DE, 2.0, 125кс, февруари 1997
Потребителски аватар
nightrunner
Маниак
Мнения: 968
Регистриран: 19 сеп 2008, 21:55
Skype: nightrynnervt
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Велико Търново
Изпратили благодарности: 7 пъти

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот nightrunner » 09 апр 2016, 18:16

Миеш с кореселин, оста можеш да я полираш внимателно с шкурка 2000 на вода, но мноооого внимателно само колкото да блесне. Оста трябва да се върти в шкурката. После за по голям табят, ако имаш полир паста може и с не я да минеш оста за блясък. Ако нямаш зглобяваш така. На оста виждам че има износване от старата семерина, това няма да е проблем, ако новата е двупосочна и уплътнява и от двете страни на оста.
Nissan Primera P11 GA16DE 97г.
Мммм даммм вече и с газssss Lovato :)
Потребителски аватар
samokov
Маниак
Мнения: 331
Регистриран: 21 апр 2011, 08:51
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Самоков
Благодарил (а): 12 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот samokov » 11 апр 2016, 12:34

Почистих оста и основата на делкото със спрей за карбуратори.
12.jpg
12.jpg (189.95 KБ) Видяна 551 пъти

Помогнах на семеринга да влезе с тези инструменти:
13.jpg
13.jpg (206.67 KБ) Видяна 550 пъти

Сложих семеринг 12х22х7, пръстен 50х3,5 и лагер 6200.
11.jpg
11.jpg (148.08 KБ) Видяна 551 пъти

За изминати около 800 километра не е протекло. Благодаря за съветите на nightrunner!
Nissan Primera P11Е, GA16DE, 1.6, 16V, 99кс, бензин и газ;
Nissan Primera W10, SR20DE, 2.0, 125кс, февруари 1997
Потребителски аватар
vlad0
Маниак
Мнения: 166
Регистриран: 07 май 2010, 06:51
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Бургас
Контакти:

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот vlad0 » 28 авг 2017, 19:41

Мен малко ме е шубе да барникам делкото. Има ли някой от Бургас дето да ми сервизира делкото на разумна цена, че май от семеринга тече :(
mrasnika
Маниак
Мнения: 580
Регистриран: 05 яну 2010, 23:24
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Стара Загора
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 1 път

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот mrasnika » 28 авг 2017, 19:48

20-30лв в Мазда ми взеха преди време.
29.10.1999г/Название: PRIMERA/Серия модели:P11E/Дата выпуска:09.1998/BODY:5 DOOR HATCHBACK/ENGINE: GA16DE TYPE ENGINE/AREA: CENTRAL EUROPE AREA/GRADE:SLX TYPE/TRANS:5-SPEED MANUAL TRANS/Код региона:EL1/Внешний цвет:AP0/Внутренний цвет: K
Потребителски аватар
vlad0
Маниак
Мнения: 166
Регистриран: 07 май 2010, 06:51
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Бургас
Контакти:

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот vlad0 » 28 авг 2017, 21:36

mrasnika написа:Източник на мнението 20-30лв в Мазда ми взеха преди време.

Благодаря! Ще проверя дали още им се занимава с такова нещо :)
mrasnika
Маниак
Мнения: 580
Регистриран: 05 яну 2010, 23:24
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Стара Загора
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 1 път

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот mrasnika » 28 авг 2017, 21:43

18лв помня ми взеха само за семеринга
29.10.1999г/Название: PRIMERA/Серия модели:P11E/Дата выпуска:09.1998/BODY:5 DOOR HATCHBACK/ENGINE: GA16DE TYPE ENGINE/AREA: CENTRAL EUROPE AREA/GRADE:SLX TYPE/TRANS:5-SPEED MANUAL TRANS/Код региона:EL1/Внешний цвет:AP0/Внутренний цвет: K
ivan4o
Маниак
Мнения: 142
Регистриран: 14 яну 2008, 20:01
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: Haskovo
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 2 пъти
Контакти:

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот ivan4o » 26 фев 2018, 14:15

nightrunner написа:Източник на мнението О-пръстена е с размери: 52х4....


Този размер ф52 вътрешен външен или среден диаметър е?
ПП:
Оказа се ф50х3.5 вътрешен диаметър. и ф50х4 става, ама малко трудно влиза.
--- Nissan Almera N15 GA16DE AT. --- LPG BSM.
--- ex. Nissan Sunny N14 GA16DS AT. --- LPG Lovato electronic.
--- ex. Nissan Primera P10 GA16DS CAT.--- LPG Lovato electronic.
--- ex. Datsun Sunny 1983г.
Потребителски аватар
DIDO_NM
INSANE
Мнения: 1273
Регистриран: 23 юли 2006, 23:07
Skype: didonm
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Търговище
Благодарил (а): 6 пъти

Ремонт на делко на Примера П11 с GA16DE

Мнениеот DIDO_NM » 11 май 2018, 19:51

Здравейте колеги, сменям вече 2-ри път за 10 дни семерингата (12х22х7) и все си капи. Първия път по зле и от старата беше резултата, след втората смяна със семеринга от материал Акрилнитрил-бутадиенов каучук (NBR), някаква италианска марка беше за 3 лв. синя на цвят, резултата е по добър но пак прокапва, може би 5...10 капки на 100 км. по преценка на око според омасляването. Тръгнак да търся информация за материалите от които се правят семерингите и стигнах до извода че най подходящ е материала -цитирам от един сайт "Флуорен каучук (FPM) - Изключително добра устойчивост спрямо въздействието на минерални масла, алифатни и ароматни въглеводороди, както и въглеводороди, съдържащи хлор, концентрирани и разредени киселини, слаби основи. Отличната устойчивост на висока температура--до +200°C--както и на ниски температури--до -30°C--в зависимост от използвания тип, много добрите механични показатели и забележителната устойчивост на стареене поставят каучука FPM далеч над традиционните синтетични каучуци. Особено подходящ за работа при високи периферни скорости".
Молбата ми ако някой има идея откъде мога да си купя семеринг 12х22х7 изработен от Флуорен каучук (FPM) да сподели информация. Немога да се примиря да ми капи масло от някъде.
P11Е GA16DE 1997г. не е имала и няма да има газова :)

Върни се в “Primera”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост