Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3134
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 12 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Fand » 23 мар 2014, 23:24

Може ли някой, който е правил основен ремонт на тоя двигател, да ми каже, дали сагата му е започнала с масло по свещите?
Аз имам малсо по горната част на резбата :ooops:
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
hardox
INSANE
Мнения: 1357
Регистриран: 28 дек 2009, 17:48
Skype: nasa_7612
Автомобил/Car: Almera N15
Град/City: Варна
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 12 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот hardox » 24 мар 2014, 07:42

И при мен има масло по свещите,но е така откакто я имам,а мотора си е ОК
N16-Facelift 1.8-QG18DE/ 116hp/hachback/automatic transaxle
SJNFBAN16U0386406

N15-Facelift 1.6-GA16DE/90hp/hachback
JN1ECAN15U0534470
Потребителски аватар
Ch.Kolev
INSANE
Мнения: 1728
Регистриран: 03 май 2007, 16:43
Skype: sladurra
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Изпратили благодарности: 1 път
Контакти:

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Ch.Kolev » 24 мар 2014, 08:45

Fand написа:Може ли някой, който е правил основен ремонт на тоя двигател, да ми каже, дали сагата му е започнала с масло по свещите?
Аз имам малсо по горната част на резбата :ooops:

Не съм с 1.8, а с 1.6, но устройството им е еднакво. Това масло е от гарнитурата или поне при мен беше така. Конструктивно, както знаеш, свещите са по средата на главата и гумените О-пръстени изпускат по малко маълце. А другаде масло имаше ли? Т.е. по шестостена на свещите? На всички ли е еднакво омасляването? Можеш ли да приложиш снимка?
日産、ホンダ
Потребителски аватар
Svetlix
INSANE
Мнения: 4760
Регистриран: 28 мар 2006, 18:38
Автомобил/Car: Almera N15
Благодарил (а): 10 пъти
Изпратили благодарности: 9 пъти
Контакти:

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Svetlix » 24 мар 2014, 09:17

Държа да подчертая, че Ch.Kolev има QG16DE. Някой да не реши, че е GA16x.
Изображение
N15 SRi, GA16DE (1998)
VW Passat 1.9 TDI AFN (1999)
ex. P10 SLX, CD20 (1993)
Потребителски аватар
Ch.Kolev
INSANE
Мнения: 1728
Регистриран: 03 май 2007, 16:43
Skype: sladurra
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Изпратили благодарности: 1 път
Контакти:

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Ch.Kolev » 24 мар 2014, 11:14

Svetlix написа:Държа да подчертая, че Ch.Kolev има QG16DE. Някой да не реши, че е GA16x.

Да ти кажа повечето мотори на нисан са така... включително и SR ките...
Разликата - едната (GA, SR) е с кабели и делко, другите (за QG) че са с 4 бобини...
日産、ホンダ
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3134
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 12 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Fand » 24 мар 2014, 20:50

Ch.Kolev написа:[quote="Fand";p=447731]Може ли някой, който е правил основен ремонт на тоя двигател, да ми каже, дали сагата му е започнала с масло по свещите?
Аз имам малсо по горната част на резбата :ooops:

Не съм с 1.8, а с 1.6, но устройството им е еднакво. Това масло е от гарнитурата или поне при мен беше така. Конструктивно, както знаеш, свещите са по средата на главата и гумените О-пръстени изпускат по малко маълце. А другаде масло имаше ли? Т.е. по шестостена на свещите? На всички ли е еднакво омасляването? Можеш ли да приложиш снимка?


Трябваше да направя снимки, наистина, но не предполагах, че ще видя това... :(
След последната смяна маслото започна да ми се губи - 600 мл. за почти 6000 км. Все още имам основателни съмнения за недобре стегнат маслен филтър, но това ще го установя след следващата скорошна смяна (тия дни...). Проблемът е, че такова масло по свещите не съм имал никога и такава загуба на масло също.
Имам чисто и бистро масло само по горната 1/2 част от резбата до шайбата на свещите и по долната страна на шайбата, т.е. идва отдолу. По свеща на 3-ти цилиндър нямам никакво масло - има само по 1,2,4 цил. :o От горната страна на шайбите, както и над тях няма и грам масло, дори и филм. Най-странна ми е една капка масло по средата на трета лула - просто от нищото... :o (Свещи не съм свалял от миналата година...)
По долната 1/2 от резбата има сух черен нагар, какъвто винаги съм имал (от първата витка до средата). Електродите са със светло керемиден цвят (нормален), като имат едни минимални разлики - на 3-ти цил. е най-бедна (най-бяла), а на 4-ти е най-богата (най-тъмна). По всички свещи има едни бели отлагания като котлен камък - на 3-ти са най-много, а на 4-ти са най-малко.
Сменял съм само гарнитура на капака и маслояд, както и ми е правен реглаж на клапани.
Ситуацията лично на мен ми е много шашава :? Всякакви мнения и съвети ще са ми от полза... :thumbs up:
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
megatiaga
Маниак
Мнения: 842
Регистриран: 15 дек 2010, 17:41
Skype: megatiaga
Автомобил/Car: 100NX B13
Град/City: Plovdiv
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 21 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот megatiaga » 24 мар 2014, 21:34

Хич да не ти пука ще те уредим с някакъв по добър мотор. :-P
пулсар GTIR, ,200 сх. бмв545, бмв М3 Турбо.бмв 532 М.Лотус Кортина 1960год, Форд .Пежо 307SW. Honda CRV. Акорд Таип С.
Турбото е задължително а големия надув препоръчителен.Кола под 200 коня не е кола
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3134
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 12 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Fand » 26 мар 2014, 22:17

Днес смених маслото по всички правила: загрят двигател, 5 мин. източване, стягане на филтъра с инструмент. Налях, както винаги, 2,5 л. Това означава, че маслото ми е до средата на графиката... :) , както винаги... Изминах 6 км. След 8 часа извадих щеката и маслото беше до макс :-P Явно пак е започналао да налива... :lol:
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
TasmanianDevil
INSANE
Мнения: 2884
Регистриран: 04 ное 2007, 21:29
Skype: stambi_1
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: Варна/Ямбол
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 119 пъти
Контакти:

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот TasmanianDevil » 26 мар 2014, 22:31

Ха! И при мен е така! Но съм забелязал, че терена оказва огромно значение. Съвсем лек наклон да има и веднага показва над макс дори...
Примера П12 ЯР20ДЕ
Ех.Алмера Н16 ЯГ15ДЕ :)
Примера П11 ГА16ДЕ
Полски Фиат 125П
Потребителски аватар
Fand
INSANE
Мнения: 3134
Регистриран: 31 дек 2008, 01:03
Skype: kanfan
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: Пловдив/Айтос
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 12 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот Fand » 26 мар 2014, 23:19

TasmanianDevil написа:Ха! И при мен е така! Но съм забелязал, че терена оказва огромно значение. Съвсем лек наклон да има и веднага показва над макс дори...


Аз говоря за 300мл. разлика ... :?
Примера 2000 г., QG18DE, ГИ ;
Мазда 6 2006 г., 2,3 автомат, 4х4, ГИ
Потребителски аватар
TasmanianDevil
INSANE
Мнения: 2884
Регистриран: 04 ное 2007, 21:29
Skype: stambi_1
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: Варна/Ямбол
Благодарил (а): 14 пъти
Изпратили благодарности: 119 пъти
Контакти:

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот TasmanianDevil » 26 мар 2014, 23:26

Зависи къде съм спрял, (на привидно равен терен) ми отчита от средата до малко над максимум. Това е с 2,5л масло. Затова го засичам винаги на едно и също място и не мърда. :thumbs up:
Примера П12 ЯР20ДЕ
Ех.Алмера Н16 ЯГ15ДЕ :)
Примера П11 ГА16ДЕ
Полски Фиат 125П
blagich
Маниак
Мнения: 174
Регистриран: 27 апр 2013, 22:08
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Пловдив
Изпратили благодарности: 1 път

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот blagich » 06 апр 2014, 16:44

TasmanianDevil написа:Зависи къде съм спрял, (на привидно равен терен) ми отчита от средата до малко над максимум. Това е с 2,5л масло. Затова го засичам винаги на едно и също място и не мърда. :thumbs up:


а колко масло събира qg18de от минимума до максимума 0.5 или 0.7 мл
blagich
Маниак
Мнения: 174
Регистриран: 27 апр 2013, 22:08
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Пловдив
Изпратили благодарности: 1 път

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот blagich » 07 апр 2014, 12:28

Хайде бе пичове никой ли не може да каже ?!?!
vladobate
INSANE
Мнения: 1625
Регистриран: 06 мар 2011, 12:56
Автомобил/Car: Primera Wagon WP11
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 52 пъти

Re: Смяна двигател QG18 и нова драма след това

Мнениеот vladobate » 07 апр 2014, 13:43

blagich написа:[quote="TasmanianDevil";p=448008]Зависи къде съм спрял, (на привидно равен терен) ми отчита от средата до малко над максимум. Това е с 2,5л масло. Затова го засичам винаги на едно и също място и не мърда. :thumbs up:


а колко масло събира qg18de от минимума до максимума 0.5 или 0.7 мл

1л.
WP11-144 , QG18DE , ГИ