Качество на масло

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
volenstain
Новак
Мнения: 29
Регистриран: 07 фев 2010, 18:39
Автомобил/Car: Almera N16

Качество на масло

Мнениеот volenstain » 16 фев 2010, 13:56

Кое от две марки синтетични масла 5w/40 е по-доброто за една и съща бензинова негазифицирана кола - което бързо потъмнява или което до края на смяната почти не си сменя цвета?
Последна промяна от volenstain на 16 фев 2010, 14:10, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
SUB-ZERO
INSANE
Мнения: 1810
Регистриран: 07 апр 2008, 20:56
Автомобил/Car: Micra K11
Град/City: София
Благодарил (а): 58 пъти
Изпратили благодарности: 50 пъти

Re: качество на масло

Мнениеот SUB-ZERO » 16 фев 2010, 14:03

Принципно това, което потъмнява. Освен, ако колата не е газифицирана :).
Аварийни мигачи НЕ СЛУЖАТ за ПРОИЗВОЛНО спиране на пътя !!!
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5712
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 94 пъти
Изпратили благодарности: 521 пъти
Контакти:

Re: качество на масло

Мнениеот stani » 16 фев 2010, 14:45

Така трудно може да се каже - зависи изключително от конкретния мотор, защото ако той е с прилични нагари и затлачвания от предни смени с "хубави" масла или такива карани по 30-40 000км, то кое да е синтетично масло ще потъмнее доста бързо, предвид това че синтетичните масла имат най-добрите детергентни (миещи) свойства.
Затова ако знаеш точно за кои масла става дума (марка и вид) сподели и ще направим разбор на база на техническите им показатели.
Ако питаш по принцип, то отговора е "Зависи!"
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
Потребителски аватар
virtual
Картограф
Картограф
Мнения: 1206
Регистриран: 16 мар 2008, 23:20
Skype: virtual_boy
Автомобил/Car: Stanza T11
Град/City: София
Контакти:

Re: качество на масло

Мнениеот virtual » 16 фев 2010, 15:03

stani"233565 написа:Ако питаш по принцип, то отговора е "Зависи!"

В кои случаи НЕпотъмнелите масла са по-добри, щом зависи? От посочените дотук аргументи и това което знам извода е само един - чернеещите се, са по-добри. Само стана дума за изключения, при които лошо масло може да почернее, но това не изключва горния извод. Затова питам. Да не прозвучи като заяждане - наистина не знам :thumbs up:
Изображение
Потребителски аватар
emo xc
INSANE
Мнения: 1210
Регистриран: 23 юни 2006, 20:09
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: Хасково
Благодарил (а): 5 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Re: качество на масло

Мнениеот emo xc » 16 фев 2010, 15:22

SUB-ZERO написа:Принципно това, което потъмнява. Освен, ако колата не е газифицирана :).

+1глас :wink:
SUNNY N14 1.6SLX GA16DS
Няма попътен вятър за кораб без посока.
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5712
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 94 пъти
Изпратили благодарности: 521 пъти
Контакти:

Re: качество на масло

Мнениеот stani » 16 фев 2010, 15:44

virtual"233575 написа:В кои случаи НЕпотъмнелите масла са по-добри, щом зависи?

Написал съм, че зависи от състоянието на мотора. :!:
В случая на двигател в отлично състояние спрямо нагари и чистота на маслените магистрали/картер и т.н., хубаво гориво и горивоподаваща система в добра кондиция (без пикаещи инжектори и т.н.), то едно хубаво синтетично масло въпреки добрите си миещи свойства първоначално няма да има стари наслагвания, които да разгражда и потъмняването му чисто визуално ще се обуславя единствено от насищането му с въглерод, кислород и други киселини отделяни като субпродукти при процеса на горене, т.е. колкото е по-добро едно масло, толкова по-дълго време то ще е резистентно на тези невъзвратими процеси.
Оттук си правя заключението, че хубавото масло се избира спорд техническите му данни и в зависимост от конкретния мотор и това на какви изсиквания трябва да отговаря, а това колко бързо ще си смени цвета може да ни насочи в какво състояние е двигателя. :wink:
"The combustion process generates heat and a variety of reaction products, some of which enter the crankcase as blow-by and contaminate the oil, e.g., fuel, soot, water and other normal reactants, products and byproducts."
Последна промяна от stani на 16 фев 2010, 15:47, променено общо 1 път.
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
Потребителски аватар
kantarev
INSANE
Мнения: 1622
Регистриран: 16 фев 2009, 12:28
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 1 път

Re: качество на масло

Мнениеот kantarev » 16 фев 2010, 15:46

Аз съм газифициран и маслото ми потъмнява,но не много.НО откакто сложих нисанското масло за 2000 км стана супер тъмно кафяво.Кво става незнам ,но сигурно си върши работата :roll:
Subaru Legacy Wagon 2.5 CVT
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5712
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 94 пъти
Изпратили благодарности: 521 пъти
Контакти:

Re: качество на масло

Мнениеот stani » 16 фев 2010, 15:49

kantarev"233589 написа:Аз съм газифициран и маслото ми потъмнява,но не много.НО откакто сложих нисанското масло за 2000 км стана супер тъмно кафяво.Кво става незнам ,но сигурно си върши работата :roll:

Ще се опитам да позная, преди си карал с полусинтетика, а сега си сложил пълна или много по-добра полусинтетика.
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
Потребителски аватар
kantarev
INSANE
Мнения: 1622
Регистриран: 16 фев 2009, 12:28
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 1 път

Re: качество на масло

Мнениеот kantarev » 16 фев 2010, 16:20

stani"233590 написа:
kantarev";p="233589 написа:Аз съм газифициран и маслото ми потъмнява,но не много.НО откакто сложих нисанското масло за 2000 км стана супер тъмно кафяво.Кво става незнам ,но сигурно си върши работата :roll:

Ще се опитам да позная, преди си карал с полусинтетика, а сега си сложил пълна или много по-добра полусинтетика.



Ами преди това бях с полусинтетики на Мобил от Метро и за малко с масло ЕКО-пак полусинтетика :ooops:
Subaru Legacy Wagon 2.5 CVT
volenstain
Новак
Мнения: 29
Регистриран: 07 фев 2010, 18:39
Автомобил/Car: Almera N16

Re: качество на масло

Мнениеот volenstain » 16 фев 2010, 19:04

Отговарям на stani - Колата е К11, 1.3. Взех я преди година на 30000 и първата смяна направих с кастрол синтетика 5/40. При смяната след 8000 км маслото беше чисто /светло/. Сложих Валволин - синтетика 5/40. След 8000 км беше тъмно.
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5712
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 94 пъти
Изпратили благодарности: 521 пъти
Контакти:

Re: качество на масло

Мнениеот stani » 16 фев 2010, 21:54

Следното ми мнение е към колегите от последните два поста - не правете компромиси с маслото и не го купувайте от супермаркети и бензиностанции, а само от съответния вносител или оторизиран от него дилър.
И двигателя на Микрата (1.3) и този на Примерата (1.6) не се плашат от полусинтетика, но тогава сменяйте на 10 000км задължително.
Всички марки масла, които споделихте (Мобил от Метро, Еко, Кастрол и Валволин), че сте ползвали не са нищо особено и на нашия пазар има много по-качествени такива в същия ценови диапазон.
Съвета ми към вас е да ползвате качествена пълна синтетика (препоръчвам ви вискозитет 5W-40 за Микрата и Примерата с тези двигатели) от доказан производител, за който се знае къде са му заводите (по-възможност по на запад от БГ), ето няколко примерни марки, които се предлагат на нашия пазар:
yacco FR
repsol ESP
midland CH
meguin DE
comma ENG
fuchs DE
statoil NOR
Разгледайте из интернет кои са вносителите, цените и моделите и ако си харесате конкретен продукт ще се радвам да го разнищим като техн.данни.
Аз лично ползвам пълна синтетика с вискозитет 5W-40 вече 2 смени (21 000км) на Сънито и по 1 смяна на двете Микри (данните за колите са в подписа ми). :thumbs up:
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
masterreset
INSANE
Мнения: 2693
Регистриран: 19 фев 2008, 14:04
Skype: masterclear
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Банско
Изпратили благодарности: 2 пъти

Re: качество на масло

Мнениеот masterreset » 16 фев 2010, 22:09

yacco -то и аз мисля да го пробвам догодина :-P :-P
P11-144 2.0 TD, P11 2.0 TD -на части
Megan Coach 1.9tdi
Потребителски аватар
kantarev
INSANE
Мнения: 1622
Регистриран: 16 фев 2009, 12:28
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 1 път

Re: качество на масло

Мнениеот kantarev » 17 фев 2010, 00:45

Ами хубаво тогава,ония ден ми подариха едно репсолче 10в40 и смятам да го пробвам,нали уж било най-доброто за Хонда(така разправят де)и викам си хонда,нисан все японско...та все пак все хубави работи чувам,та то добро ли е? Имам предвид спрямо другите полусинтетики на пазара.Аз мислех да слагам пълна синтетика ,ама предишния собственик като я е карал колицата с минерално 15в40 щото така му били казали в сервизите :ooops: и аз викам аре да не е минерално ,но поне полусинтетика.Аз винаги сменям маслото си на около 8-9 хиляди километра и карам на газ.Общо взето повечето колеги от форума съм забелязъл ,че карат с полусинтетика(говоря заколите до 1999 година),така че ако може да разнищим полусинтетиките.Например за марките Мотул,Кастрол,Репсол,Яко,абе общо взето по търсените и предлаганите :thumbs up:
Subaru Legacy Wagon 2.5 CVT
Потребителски аватар
stani
Точното Око
Мнения: 5712
Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
Skype: mitsubu
Автомобил/Car: Sunny N14
Град/City: София, ж.к. Надежда 2
Благодарил (а): 94 пъти
Изпратили благодарности: 521 пъти
Контакти:

Re: качество на масло

Мнениеот stani » 17 фев 2010, 11:30

Намирам два модела на Репсол с този вискозитет Repsol Elite Multiválvulas 10W40 и Repsol Elite Injection 10W40.
Ето пдф-ите с данните им:
Multivalvulas_tcm11-15471.pdf

RP Elite Injection 10W40_tcm11-26924.pdf

Вискозитета им при 100 градуса си е нормален за всяко масло с индекс 40.
Вискозитетния им индекс за мен за полусинтетика е нисък - 140 и при двете спрямо например:
157 при Yacco VX500 10W-40
156 при Midland Avanza 10W-40
155 при Fuchs Titan XTR 10W-40
152 при Statoil SuperWay 10W-40
Минималната темепратура на течливост на Repsol Multivalvulas е добра (-33, колкото и при другите масла цитирани по-горе, +-1 градус), но тази на Repsol Elite Injection е едва -27 градуса.
Температурата на запалване е нормална (215 градуса), само Midland Avanza е с по-ниска (210 градуса), всички други масла от горните са с или над 220 градуса flash point.
Заключението ми е че и двете масла на репсол са най-слабите от към показатели от споменатите с които ги сравнявам, като за нашите условия в БГ по-доброто от двете е Repsol Elite Multiválvulas поради по-добрата му течливост при минусови температури.
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.Изображение
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!Изображение
bebenia
Мнения: 2
Регистриран: 17 фев 2010, 10:48
Автомобил/Car: Stanza T11
Град/City: Варна

Re: качество на масло

Мнениеот bebenia » 17 фев 2010, 11:49

Моля,някой ако може да ми каже нещо за маслото NESTE OIL.

Върни се в “Технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост