Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
Georgikas
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 26 юли 2022, 11:22
Автомобил/Car: Rogue
Град/City: sofia
Изпратили благодарности: 3 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот Georgikas » 08 май 2024, 13:41

Здравейте колеги,
има ли някой, правил реглаж на клапани на двигателя? Посъветваха ме го направя профилактично. Колата е на 105000км.
Голямо разглобяване ли се налага?
Потребителски аватар
nikolas3
Маниак
Мнения: 901
Регистриран: 12 фев 2008, 15:03
Автомобил/Car: Terrano2 R20
Град/City: София
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 30 пъти
Контакти:

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот nikolas3 » 08 май 2024, 23:02

Има ли газ?
От кога се кара в БГ?
Бензина в Щатите е с друго октаново число.
Ако има газ отдавна над 20 к км -може и да се налага . И при втория въпрос - евентуално ако е над 100 к.
Не мисля,че някой ще те върне от читав сервиз ,но дали си струва профилактично сваляне на глава,ако не е на газ,метан или нискооктанов бензин- не смятам и не бих си го причинил без симптоми.
Не ангажирам с мнението си!
ex Nissan Primera WP11 2,0 i
X-Trail 2.2 Di 114 hp
Вярват еднокнижниците, ние се съмняваме.
Georgikas
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 26 юли 2022, 11:22
Автомобил/Car: Rogue
Град/City: sofia
Изпратили благодарности: 3 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот Georgikas » 09 май 2024, 09:44

С газ е от около 20 000 км.
има леко треперене на празен ход по-отчетливо докато е студена.
Трябва да се сваля главата ли? Не се сваля само капата ?
Georgikas
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 26 юли 2022, 11:22
Автомобил/Car: Rogue
Град/City: sofia
Изпратили благодарности: 3 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот Georgikas » 09 май 2024, 09:53

Иначе колата се кара от 2г в България. Като цяло нямам проблеми. Само това леко претръскване на светофар, като загрее не се долавя. Това го прави и на ГАЗ и бензин без да има разлика.
Потребителски аватар
nikolas3
Маниак
Мнения: 901
Регистриран: 12 фев 2008, 15:03
Автомобил/Car: Terrano2 R20
Град/City: София
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 30 пъти
Контакти:

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот nikolas3 » 09 май 2024, 17:10

Като чуя газ и съм пас. Не разбирам.
ex Nissan Primera WP11 2,0 i
X-Trail 2.2 Di 114 hp
Вярват еднокнижниците, ние се съмняваме.
Потребителски аватар
skydiver
Парашутист
Парашутист
Мнения: 6978
Регистриран: 17 юни 2009, 00:10
Автомобил/Car: Primera P11
Град/City: София
Благодарил (а): 868 пъти
Изпратили благодарности: 523 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот skydiver » 10 яну 2025, 16:09

nikolas3 написа:Източник на мнението Има ли газ?
От кога се кара в БГ?
Бензина в Щатите е с друго октаново число.
Ако има газ отдавна над 20 к км -може и да се налага . И при втория въпрос - евентуално ако е над 100 к.
Не мисля,че някой ще те върне от читав сервиз ,но дали си струва профилактично сваляне на глава,ако не е на газ,метан или нискооктанов бензин- не смятам и не бих си го причинил без симптоми.
Не ангажирам с мнението си!

Може би имаш предвид да се свали капака на главата?
Проверява се как са луфтовете (в/извън допуски) и евентуално се корегират.
Потребителски аватар
nikolas3
Маниак
Мнения: 901
Регистриран: 12 фев 2008, 15:03
Автомобил/Car: Terrano2 R20
Град/City: София
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 30 пъти
Контакти:

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот nikolas3 » 13 яну 2025, 12:47

Може и да греша, но за смяна на повдигачите/ както се регулират клапаните на този двг/ , си трябва махане на валовете. Ако може да стане с веригата безболезнено подмяната и напасването- ок.
Мисълта ми е,че не като на друг бензинов двг- луфтомер, отверка и гаечен ключ.
ex Nissan Primera WP11 2,0 i
X-Trail 2.2 Di 114 hp
Вярват еднокнижниците, ние се съмняваме.
Потребителски аватар
nikolas3
Маниак
Мнения: 901
Регистриран: 12 фев 2008, 15:03
Автомобил/Car: Terrano2 R20
Град/City: София
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 30 пъти
Контакти:

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот nikolas3 » 13 яну 2025, 12:47

Може и да греша, но за смяна на повдигачите/ както се регулират клапаните на този двг/ , си трябва махане на валовете. Ако може да стане с веригата безболезнено подмяната и напасването- ок.
Мисълта ми е,че не като на друг бензинов двг- луфтомер, отверка и гаечен ключ.
ex Nissan Primera WP11 2,0 i
X-Trail 2.2 Di 114 hp
Вярват еднокнижниците, ние се съмняваме.
Georgikas
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 26 юли 2022, 11:22
Автомобил/Car: Rogue
Град/City: sofia
Изпратили благодарности: 3 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот Georgikas » 13 яну 2025, 16:41

Привет.
Явно за да няма нито един споделил опит по темата не се прави регулярно, както при Хондите например. За тях има и доста написано и видеа.
Потребителски аватар
nikolas3
Маниак
Мнения: 901
Регистриран: 12 фев 2008, 15:03
Автомобил/Car: Terrano2 R20
Град/City: София
Благодарил (а): 3 пъти
Изпратили благодарности: 30 пъти
Контакти:

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот nikolas3 » 14 яну 2025, 12:40

ex Nissan Primera WP11 2,0 i
X-Trail 2.2 Di 114 hp
Вярват еднокнижниците, ние се съмняваме.
Потребителски аватар
PeterP@n
Маниак
Мнения: 279
Регистриран: 21 мар 2021, 14:48
Skype: peterpanbg
Автомобил/Car: X-trail T31
Град/City: София
Благодарил (а): 2 пъти
Изпратили благодарности: 100 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот PeterP@n » 20 мар 2025, 00:24

Първо се прави измерване на топлинните хлабани на клапаните и чак тогава се преценява дали се налага реглаж или не. За замерването е необходимо колата да не е палена поне един ден и се прави на напълно изстинал двигател, като се свалят капака на клапаните и свещите. Има и косвен метод за определяне какво е състоянието на клапаните и цилидрово-буталните групи - на загрял двигател се измерва разреждането/ваккума във всмукателния колектор при обороти на празен ход. За атмосферен двигател, ако то е в границите 200-300 mbar (или 700-800 mbar abs, ако се мери абсолютно налягане, а не вакуум), то всичко е наред и няма проблем с клапани, бутално-цилиндрови групи и синхронизирането в двигателя (демек и веригата не е много разтеглена). В случая на колата има монтиран и газов инженкцион и разреждането/налягането в колектора може да се види колко е, през диагностичния софтуер на газовия инжекцион или да се измери непосредствено с манометър.

Ако се налага реглаж, тогава се разглобява доста, сваля се агренажната верига и се демонтират двата разпределителни вала, за да се подменят повдигачите на клапаните с нови с нужните размери, но обикновено нови няма на склад и се чака доставка. Няма как обаче да се поръчат нови, без да се разглоби и да се свалят и замерят старите и да се изчисли новите с какви номинали трябва да са. Има и побългарено напасване с ръчно шлайфане на старите повдигачи, но там си има рискове.

Ако се налага подмяна на седлата на леглата на клапаните, тогава трябва сваляне и на главата..

Колкото до октановото число на бензина в САЩ и Европа, няма разлика в октановоти число, има проссто различно означение и стандартизация в това отношение. В Европа се използва означението RON = Research Octane Number, но има и класификацияя MON = Motor Octane Number. RON се определя по ASTM D2699, a MON - по ASTM D2700. В Европа се използва класификацията по RON, докато в Канада и САЩ бензините се класифицират като средното аретметично на RON и MON и се прави нужното закръгление. Между европейкската и американската класификации има пълно съответствие:

EURO: RON| MON| US: (RON+MON)/2
90| 83| 87
92| 85| 89
95| 87| 91
96| 88| 92
98| 90| 94
100| 92| 96
105| 95| 100
110| 99| 105

За да стане още по-объркано, има и още една класификация на бензините по PON = Posted Octane Number
Georgikas
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 26 юли 2022, 11:22
Автомобил/Car: Rogue
Град/City: sofia
Изпратили благодарности: 3 пъти

Нисан Рог 2018г,Т32 2,5 бензин - реглаж на клапани

Мнениеот Georgikas » 15 апр 2025, 11:55

здравейте.
след замерване на хлабините на клапаните се установи, че са затегнати. повечето са около 0,25 мм има, на цилиндъра на който излиза грешка "misfire" са 0,10мм. по книга четох че на студен двигател трябва да са 0,25-0,35мм.
1.Така ли е ?
2.как се извършва това напасване, от вътрешната страна ли се шлайфат?
3.Чашките съвместими ли са с на други модели Нисан?
В ebay ги гледам около 40$ са бройката.
Ако някой е купувал наскоро чашки, от кой магазин?

Върни се в “Технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост