Качество на масло

Въпроси относно притежаването и поддържането на автомобил NISSAN.
sunfck
Маниак
Мнения: 315
Регистриран: 25 сеп 2007, 16:57
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: оттук и оттам
Благодарил (а): 29 пъти
Изпратили благодарности: 10 пъти
Контакти:

Качество на масло

Мнениеот sunfck » 18 сеп 2021, 20:50

drukman написа:Източник на мнението Много пъти е точно обратното. Маслата в метро, кауфланд и пр. са базови, но са масла снабдени от производителя. Това което е забъркал Бай Марин и е сипал в туби с надпис Кастрол съвсем не е по-добро.

Това е така. Темата с маслата е необятна - едни коментират разни измислени тестове, други направо рекламират разни масла внесени от разни страни и т.н. Бях се подвел по писаниците и наливах няколко пъти масло внасяно от бяла държава - започна да ми трака двигателя като паля сутрин, а от маслата дето ми слагат в сервиза, в който ми поддържат колата всичко се оправи и колата си върви мазничко, двигателя мърка. Според писаниците по форумите нямат ПАО и други такива екстри, дето са много важни, не са долюбвани марки пак по форумите. Но пък от тези две марки, които слагам в колите си, съм доволен и нямам проблем, като изключа X-trail-а ми, който гори масло. Но на него каквото и да му сложа, все ще го гори, докато не сменя сегментите. С другите ми коли нямам проблеми с маслото и тях не ги мисля, слагам само една марка на тях от години и маслото винаги е купувано от България, а не внесено директно от някоя си страна и правено специално за тамошния пазар.
Nissan X-trail, 2006 г, 2.0, 140 кс, ръчка
Primera P11, 2.0 TD, 1997 - железна.
ex Nissan Bluebird 1.8 TURBO 5MT (135 HP)
Потребителски аватар
drukman
Маниак
Мнения: 874
Регистриран: 09 сеп 2016, 10:33
Автомобил/Car: Titan A60
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 54 пъти
Изпратили благодарности: 135 пъти
Контакти:

Качество на масло

Мнениеот drukman » 19 сеп 2021, 03:43

PeterP@n написа:Източник на мнението....
Тук изобщо нямам предвид фалшификати на масла, .....


А, аз точно фалшификатите имам предвид, защото са прекалено много. Всичко което не може да се провери на място е масово фалшифицирано.
По тази причина много пъти се оказва по-добре да си сипеш масло което знаеш, че е базово, но е масло а не да те подлъжат да сипеш нещо уж хубаво и ще кара много и да запечеш моторчето.
Никога не е късно да станеш за резил. О888 557Ч7Ч Вальо.
Лесно е да извадиш момчето от селото. Трудно е да му изгасиш фаровете за мъгла.
D22, A60, RX350
Потребителски аватар
PeterP@n
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 21 мар 2021, 14:48
Skype: peterpanbg
Автомобил/Car: X-trail T31
Град/City: София
Изпратили благодарности: 3 пъти

Качество на масло

Мнениеот PeterP@n » 19 сеп 2021, 08:04

За да не попадне човек на фалшификат, може да провери кой е вносител/дистрибутор за България на дадена марка и да си го поръчва от там. Така правя от години и досега не съм попадал на фалшифицирани продукти - филтри, свещи, масла, части и т.н. Когато човек гледа "тънкото" обаче, има много голяма вероятност да попадне на неистински продукт и да има проблеми.
Потребителски аватар
ZaB
Мнения: 12
Регистриран: 14 юли 2021, 11:17
Автомобил/Car: Note
Град/City: Бургас
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Качество на масло

Мнениеот ZaB » 04 окт 2021, 23:32

Здравейте!
Четох много добри мнения за това италианско двигателно масло (Agip) Eni i-Sint 5W-30. Отговаря на ACEA C3, API SN. Има и FE и MS серии, но не успях да разбера разликите. Мисля следващата смяна на маслото да бъде с него, че и цената му е малко по-добра. Сега съм с MOBIL SUPER 3000 FORMULA FE 5W-30, не съм сигурен дали е най-подходящото за "билЯжката". Тя, горката е минала вече "преклонната възраст" от 200 000 км. :? , но двигателя е запазен, не гори (не доливам) масло.
Имате ли опит с масло Agip ? Знаете ли дистрибутор в Бургас?
Благодаря предварително!
Nissan Note I (E11) 1.4 i 16V (88 кс), Модел на двигателя CR14DE
Потребителски аватар
ZaB
Мнения: 12
Регистриран: 14 юли 2021, 11:17
Автомобил/Car: Note
Град/City: Бургас
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Качество на масло

Мнениеот ZaB » 05 окт 2021, 21:29

Здравейте, пак!
Като чета обясненията за различни марки двигателни масла ми прави впечатление, че се акцентира на това, че са за дизелови двигатели с DPF филтър. В същото време пише, че са и за бензинови двигатели и толкова по въпроса с бензина. Оставам с впечатление, че се отделя по-голямо внимание на това, че са за DPF филтър. Оставам малко объркан, тъй като бензиновите сякаш се споменават между другото.
Ако правилно тълкувам обясненията маслата стават за всички бензинови двигатели (предполага се, че са с катализатор) и за дизелови двигатели (с катализатор) + DPF филтър. Тук не коментирам визкозитет.
Бих искал да ми кажете дали правилно съм разбрал и това означава ли, че не трябва да обръщам внимание на описанието за дизел щом пише, че става и за бензинов двигател? :roll:
Nissan Note I (E11) 1.4 i 16V (88 кс), Модел на двигателя CR14DE
Потребителски аватар
PeterP@n
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 21 мар 2021, 14:48
Skype: peterpanbg
Автомобил/Car: X-trail T31
Град/City: София
Изпратили благодарности: 3 пъти

Качество на масло

Мнениеот PeterP@n » 06 окт 2021, 02:26

ZaB написа:Източник на мнението Здравейте, пак!
Като чета обясненията за различни марки двигателни масла ми прави впечатление, че се акцентира на това, че са за дизелови двигатели с DPF филтър. В същото време пише, че са и за бензинови двигатели и толкова по въпроса с бензина. Оставам с впечатление, че се отделя по-голямо внимание на това, че са за DPF филтър. Оставам малко объркан, тъй като бензиновите сякаш се споменават между другото.
Ако правилно тълкувам обясненията маслата стават за всички бензинови двигатели (предполага се, че са с катализатор) и за дизелови двигатели (с катализатор) + DPF филтър. Тук не коментирам визкозитет.
Бих искал да ми кажете дали правилно съм разбрал и това означава ли, че не трябва да обръщам внимание на описанието за дизел щом пише, че става и за бензинов двигател? :roll:


Всичко е свързано с това, че при съвременните дизелови двигатели, особено чувствителни за филтрите за твърди частици, а напоследък такива филтри има и на някои бензинови двигатели. Дизелови филтри за твърди частици, DPF, излязоха на сцената в средата на 2000 г. и по-късно бензиновите филтри за твърди частици, GPF. Маслата с ниско съдържание на SAPS изведнъж станаха доста важни, тъй като DPF бяха блокирани от наличното по онова време масло. Производителите на масло се притекоха на помощ и разработиха набор от масла с нисък SAPS. ACEA - Европейската асоциация на автомобилните производители даде на маслата с нисък SAPS специфична спецификация, започваща с C - Те следват логическа последователност от C1 C2 C3 C4 C5.

Един често задаван въпрос е каква е разликата между петте масла с нисък SAPS?

Едно е сигурно. Не става въпрос за добро, по-добро и най-добро, докато преминавате през категориите от 1 до 5. Важното е, че всичките пет масла с нисък SAPS имат специфични спецификации, просто са различни.

Какво означава Low SAPS? „SA“ е сулфатна пепел, „P“ е за фосфор и „S“ е за сяра. Чисто обяснение е, че някои добавки са ограничени в масла с нисък SAPS - това не е допълнителна порция добавки. Като се започне със сулфатната пепел - това е остатък, който блокира DPF при изгаряне на добавки фосфор и сяра в маслото. Преминаваме към фосфор и сяра - това са добавки, които се добавят към маслото. Фосфорът е добавка против износване. Проблемът е, че когато се изгори, той блокира DPF - в допълнение фосфорът може да отрови GPF (бензинов филтър за твърди частици) в автомобили с бензинов двигател. Сярата е антиоксидантна добавка. Тя също може да блокира DPF (окисляването на маслото е лоша новина за всеки двигател. Това е, когато маслото се сгъсти и предизвика утайка).

И в двата случая ACEA определя граници за това колко фосфор и сяра могат да се използват. (Използват се алтернативни добавки, за да се осигури балансирана формула на масло, която осигурява същата защита)

Само намаляването на количеството добавки на фосфор и сяра в масло с ниско съдържание на SAPS не е краят на историята. Производителите на масла са включили набор от диапазони на вискозитет на HTHS за масла с нисък SAPS.

Ако маслото може да се изцеди през лагерите на двигателя по по-хлъзгав начин - има полза за пестене на гориво. HTHS с висока температура и високо срязване измерва вискозитета на смазка за двигател при 150 °C и симулира тесните допуски и високите скорости между движещите се части в горещ двигател. По-специално лагери, разпределителен вал, бутални пръстени и втулка.

Та трябва да се гледат спецификациите за маслата, които се препоръчват от производителя и няма да има никакви ядове. Това дали едно масло е само за бензинови или и за дизелови двигатели няма особено значение, щом покрива съответните технически класове и спецификации за съответния двигател.
Последна промяна от PeterP@n на 06 окт 2021, 20:59, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
ZaB
Мнения: 12
Регистриран: 14 юли 2021, 11:17
Автомобил/Car: Note
Град/City: Бургас
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Качество на масло

Мнениеот ZaB » 06 окт 2021, 15:49

PeterP@n, виждам, че сте наясно с материята из спецификациите на маслата. Според Вас проблем ли ще е ако се сложи масло със спецификация по API SN при препоръчително по user manual-a на Note E11 масло по API SJ, SL ? Разбирам, че му идва твърде "съвременно", но съм харесал за проба едно масло ENI I-Sint 5W-30, а то поддържа само SN. Тоест, искам да сложа "по-хубаво" масло от препоръчителното. Логично е да няма проблем, но бих искал хората с повече знания и опит да споделят. Благодаря!
Nissan Note I (E11) 1.4 i 16V (88 кс), Модел на двигателя CR14DE
Потребителски аватар
PeterP@n
Новак
Мнения: 24
Регистриран: 21 мар 2021, 14:48
Skype: peterpanbg
Автомобил/Car: X-trail T31
Град/City: София
Изпратили благодарности: 3 пъти

Качество на масло

Мнениеот PeterP@n » 06 окт 2021, 20:03

ZaB написа:Източник на мнението PeterP@n, виждам, че сте наясно с материята из спецификациите на маслата. Според Вас проблем ли ще е ако се сложи масло със спецификация по API SN при препоръчително по user manual-a на Note E11 масло по API SJ, SL ? Разбирам, че му идва твърде "съвременно", но съм харесал за проба едно масло ENI I-Sint 5W-30, а то поддържа само SN. Тоест, искам да сложа "по-хубаво" масло от препоръчителното. Логично е да няма проблем, но бих искал хората с повече знания и опит да споделят. Благодаря!

Няма проблем да се сложи масло API SN, че и SN+ на автомобил, чиито производител изисква API SJ или SL или SM. Погледнах спецификацията на въпросното масло https://oilproducts.eni.com/media/pdf/download/e-1016_ENU.pdf и показателите са прилични - важното е да е от сигурен доставчик или дистрибутор, за да има гаранции, че съдържанието в тубите отговаря на спецификацията на производителя.
Потребителски аватар
kriss_bg1977
INSANE
Мнения: 2604
Регистриран: 01 апр 2012, 13:15
Skype: krisstian_bg
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Sliven-Varna
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 90 пъти

Качество на масло

Мнениеот kriss_bg1977 » 08 окт 2021, 20:06

С Eni-i sint съм карал най много,да със 5в30 не съм но едва ли има ментета тъй като беше хит преди доста години.Аз го купувах от oily.bg и винаги си е било добре,дори 10в40 на 9-10х км се държеше по добре от някои популярни 5в40.Спрях да го вземам заради високата цена и липсата на 5л разфасовки.Налагаше се да купувам по две четворки и така.Познавам хора които са карали бензинови коли и са доволни от марката.
Nissan Almera Tino V10 YD22DDTi 2002
ex Nissan Micra k10 1.2lx 1989
ex VW Transporter 1.6D 1982
ex Lada 1200 1982

Върни се в “Технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост