Здравейте, казвам се Людмил Марков нов съм във форума дойдох тук да попрочета някои неща за колата си и с един въпрос който ме мъчи от известно време и който не видях да е поднасян в тази си форма из интернет или поне не съм го намерил до сега. Преди няколко години баща ми купи на майка ми Nissan Sunny III N14. Тя го кара известно време и го заряза на тротоара пред блока (не помня поради какви причини), споменавам го именно заради тези няколко години престой (време в което колата не е палена) и понеже предполагам че това има своите негативни последствия в този проблем. Така, тази кола получих аз преди няколко месеца в началото на 2016 когато взех книжка и като всеки младеж реших че на бензин ми харчи много, трябва и газ (по конкретно LPG да не реши някой че съм от онези автомобилни убийци с метана). И така докато беше студено нямах никакви проблеми но мина време пролетта дойде стана 20+ градуса и се появи проблем. Случи се следното: докато си карах колата започна да губи мощност и газта започна да влиза по странен начин в двигателя усещаше се сякаш идва на тласъци не знам как точно да го опиша, отбих от пътя, спрях двигателя, вдигнах предния капак и ме лъхна добро количество топъл въздух. Двигателя беше доста горещ маркучите към радиатора също но радиатора не беше и чул за проблем, беше почти студен разширителния резервоар с антифриза също, антифриза беше малко но беше поне 2-3 пръста над минимума. Качих се запалих беше на бензин и не искаше да прехвърля на газ за сметка на това на бензин работеше съвсем нормално дори и перката на радиатора се включваше но за малко после изключваше и след малко пак се включваше. Когато се прибрах прочетох в интернет че ако ти прегрее колата пускаш парното и съответно следващия път в който ми се случи го пуснах. Случи се чудо и след 5 минути работа на парното нещата се нормализираха и колата продължи да работи на газ (беше ужасно навън беше 25 градуса и дори с отворени прозорци се усещаше топлия въздух на парното). Впоследствие отидох при тези които ми сложиха газта, беше минала седмица откакто открих проблема, обясних им какво се случва те отвориха предния капак и възкликнаха "А, ми то колата няма антифриз" и в действителност за тази една седмица беше слязъл под минимума при загряла кола. Наляха някакъв универсален колата почти веднага превключи на газ и всички дружно решиха че проблема е решен, а аз започнах да се чудя къде се е дянал проклетия антифриз. След ден два проблема се прояви отново и аз започнах да следя нивото на антифриза. Радиатора и разширителното резервоарче за антифриз винаги бяха студени а при студена кола се виждаже как малко по малко антифриза пак взе да изчезва. Отидох в Митвас и там ми диагностицираха проблем с водната помпа, 2 канални ремъка и семеринг на коляновия вал, попитах за термостата казаха че проверили и работел. След като ги подмениха казаха че проблема трябва да е разрешен. Беше топъл ден, 25 градуса и аз реших да пробвам дали наистина е решен. Започнах да обикалям из София чакайки колата да загрее и да видя какво ще се случи, когато загря отново се усети онази загуба на мощност и странното влизане на газта в двигателя но не беше толкова изразено както преди и газовата система не изгасна. Прибрах се изгасих двигателя за няколко минути, отворих капака и започнах да препипвам нещата, за разлика от преди сега и радиатора и разширителното резервоарче бяха топли, запалих отново и колата така и не прехвърли на газ докато не пуснах парното за няколко минути а когато го загасих колата продължи да работи на газ. Въпроса ми е какъв е проблема, забравих да спомена че се появява само в топли дни и при малко повече каране (над 25-30 километра). Моите предположения са следните:
- Запушен радиатор в следствие на престоя който споменах в началото
- Стар антифриз (до колкото разбрах в Митвас щяха да го сменят но накрая на фактурата пишеше само 0.5 литра антифриз не знам защо) на поне 5 години беше преди да долеят газаджиите и в Митвас
- Проблем с перката на радиатора на големия кръг, когато ми се случи проблема и отворя предния капак винаги ме лъхва жега а перката се включва и изключва
Проблем с охладителната система на N14
- emo xc
- INSANE
- Мнения: 1210
- Регистриран: 23 юни 2006, 20:09
- Автомобил/Car: Sunny N13
- Град/City: Хасково
- Благодарил (а): 5 пъти
- Изпратили благодарности: 3 пъти
Проблем с охладителната система на N14
При така описаните проблеми се започва с промивка на системата и смяната на антифриза.
При обезвъздушаването използвай непременно и трите пробки предназначени за тази цел!
При обезвъздушаването използвай непременно и трите пробки предназначени за тази цел!

SUNNY N14 1.6SLX GA16DS
Няма попътен вятър за кораб без посока.
Няма попътен вятър за кораб без посока.
- stani
- Точното Око
- Мнения: 5858
- Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
- Skype: 0884нула6165девет
- Автомобил/Car: Micra K12
- Град/City: София
- Благодарил (а): 160 пъти
- Изпратили благодарности: 593 пъти
- Контакти:
Проблем с охладителната система на N14
Много несъответствия виждам в заключенията и действията и на газаджиите и на Митвас.
Заповядай в сряда на редовната среща на ОМВ-то в Люлин след тунела с колата, да я погледнем на място и ще поумуваме какво са правили.
viewtopic.php?f=3&t=13222
Хора има след 18 до поне 21 часа, търсиш най-голямата група хора, или отвън на масите или вътре.
Заповядай в сряда на редовната среща на ОМВ-то в Люлин след тунела с колата, да я погледнем на място и ще поумуваме какво са правили.
viewtopic.php?f=3&t=13222
Хора има след 18 до поне 21 часа, търсиш най-голямата група хора, или отвън на масите или вътре.
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!
но завива като ЕВО.

Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!

Проблем с охладителната система на N14
Мерси за бързите отговори. Ще се постарая да дойда в срядата. Между другото и аз точно си мислеж да чистя радиатора по великден но се оказа че съм несигурен дали ще се справя с обезвъздушаването 

Sunny III N14 GA14DE 1,4 i 16V 1994г. (55 kW/75 к.с.)
- stani
- Точното Око
- Мнения: 5858
- Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
- Skype: 0884нула6165девет
- Автомобил/Car: Micra K12
- Град/City: София
- Благодарил (а): 160 пъти
- Изпратили благодарности: 593 пъти
- Контакти:
Проблем с охладителната система на N14
Ще се справиш, не е трудно, точно пък на Сънито е много мързеливо и умно измислено.
Заповядай в сряда и ще споделим ноу-хау.
Заповядай в сряда и ще споделим ноу-хау.
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!
но завива като ЕВО.

Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!

Проблем с охладителната система на N14
stani написа:Източник на мнението Много несъответствия виждам в заключенията и действията и на газаджиите и на Митвас.
Заповядай в сряда на редовната среща на ОМВ-то в Люлин след тунела с колата, да я погледнем на място и ще поумуваме какво са правили.
viewtopic.php?f=3&t=13222
Хора има след 18 до поне 21 часа, търсиш най-голямата група хора, или отвън на масите или вътре.
Минах днес към 19 часа но нисани не видях а и ме беше срам да разпитвам хората "вие ли сте" "вие ли сте" ако някой му се занимава да драсне един телефон за следващата среща да съм по подготвен

Sunny III N14 GA14DE 1,4 i 16V 1994г. (55 kW/75 к.с.)
- stani
- Точното Око
- Мнения: 5858
- Регистриран: 15 юни 2008, 12:06
- Skype: 0884нула6165девет
- Автомобил/Car: Micra K12
- Град/City: София
- Благодарил (а): 160 пъти
- Изпратили благодарности: 593 пъти
- Контакти:
Проблем с охладителната система на N14
В 19:15 пристигнах аз и навън на една от масите бяха 6-7 човека от форума.
Бавен като оФлюФ, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но завива като ЕВО.
Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!
но завива като ЕВО.

Кара си на гаССС, тъ-дъ-дъ-дъ-дъ-дъм,
но заделя мъни-та за ДЗВЕРО!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта