А има ли фенове на хладно оръжие

Случки, подвизи, изцепки...
Потребителски аватар
DundyTheCroc
INSANE
Мнения: 4378
Регистриран: 06 фев 2006, 15:00
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: София
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 13 пъти
Контакти:

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот DundyTheCroc » 25 мар 2018, 11:59

За дупките ми е ясно, че после няма пробиване. Вчера за тест полирах леко едната страна на ножа и сложих по капка солена вода и оцет, няма поражения, вероятно е неръждаема стомана, магнита я привлича силно. Предвид формата на заготовката предполагам за масово производство на ножове, готов съм да заложа на това, че е стомана 420. Закаляването ще видим, там е най-вероятно да се объркат нещата...
За дръжката ще направя ламинат от няколко слоя дървесина, жената има всякакви екзотични видове, но като цяло не ме притеснява, за дърво имам и инструменти, и повече опит :)
Nissan Primera GT - 150 коня и едно магаре
Ford Mondeo 2009 2.0 145hp
Потребителски аватар
МИНЧО
INSANE
Мнения: 4318
Регистриран: 02 дек 2008, 11:44
Автомобил/Car: 200SX S14
Град/City: София-"O.К.-2"
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 94 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот МИНЧО » 25 мар 2018, 13:06

dotchko написа:Ники, с какво предназначение са? Приличат ми на нещо като мачете.

Така се водят, но понеже са два пъти по дебели от нормалните мачете, стават за сечене и на клони, тънки дръвчета, както и за оръжие. Това, по малкото се ползва в бойните спортове.
PRIMERA P11-144-бивша
PRIMERA P10 GA16DE-бивша
Nissan Almera N16 QG18
Nissan Qashqai J10 HR16DE-LPG
И Я МОЖЕМ И ТАТЕ МОЖЕ, НО КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ
Потребителски аватар
МИНЧО
INSANE
Мнения: 4318
Регистриран: 02 дек 2008, 11:44
Автомобил/Car: 200SX S14
Град/City: София-"O.К.-2"
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 94 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот МИНЧО » 25 мар 2018, 13:16

Освен написаното по горе, трябва да се съобразиш и с това, дали стоманата е въглеродна или неръждаема.
От там и поддръжката за в бъдеще.
Формата е по скоро за японски кухненски нож, а там си трябва повечко внимание и грижа, ако е ръждилник.
Мога да се опитам да те насоча към добри термисти.
PRIMERA P11-144-бивша
PRIMERA P10 GA16DE-бивша
Nissan Almera N16 QG18
Nissan Qashqai J10 HR16DE-LPG
И Я МОЖЕМ И ТАТЕ МОЖЕ, НО КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ
Потребителски аватар
DundyTheCroc
INSANE
Мнения: 4378
Регистриран: 06 фев 2006, 15:00
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: София
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 13 пъти
Контакти:

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот DundyTheCroc » 25 мар 2018, 14:08

Точно японски кухненски нож е, разпечатах го, залепих върху заготовката и така го оформих, стана 1:1. Както вече писах много вероятно е неръждавейка 420, в момента е доста мек материала, както може да се очаква за нисковъглеродна стомана. Чудя се дали да го закаля целия или само режещия ръб?
Nissan Primera GT - 150 коня и едно магаре
Ford Mondeo 2009 2.0 145hp
Потребителски аватар
МИНЧО
INSANE
Мнения: 4318
Регистриран: 02 дек 2008, 11:44
Автомобил/Car: 200SX S14
Град/City: София-"O.К.-2"
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 94 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот МИНЧО » 26 мар 2018, 07:16

Такива малки остриета се закаляват целите. Нагрява се в пещта или с оксижена, ако си го правил вече, закаляваш и после отвръщаш във фурната.
PRIMERA P11-144-бивша
PRIMERA P10 GA16DE-бивша
Nissan Almera N16 QG18
Nissan Qashqai J10 HR16DE-LPG
И Я МОЖЕМ И ТАТЕ МОЖЕ, НО КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ
Потребителски аватар
DundyTheCroc
INSANE
Мнения: 4378
Регистриран: 06 фев 2006, 15:00
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: София
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 13 пъти
Контакти:

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот DundyTheCroc » 26 мар 2018, 13:51

По Великден ще го закалим с бащата, подготвил е съд и масло, уредил е и къде да отидем за оксижен.
Nissan Primera GT - 150 коня и едно магаре
Ford Mondeo 2009 2.0 145hp
Потребителски аватар
МИНЧО
INSANE
Мнения: 4318
Регистриран: 02 дек 2008, 11:44
Автомобил/Car: 200SX S14
Град/City: София-"O.К.-2"
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 94 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот МИНЧО » 26 мар 2018, 14:14

Правете го на някое по-тъмно място, за да го загреете равномерно.
Да не забравиш отвръщането? Даже може да го направиш два пъти.
PRIMERA P11-144-бивша
PRIMERA P10 GA16DE-бивша
Nissan Almera N16 QG18
Nissan Qashqai J10 HR16DE-LPG
И Я МОЖЕМ И ТАТЕ МОЖЕ, НО КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ
Потребителски аватар
DundyTheCroc
INSANE
Мнения: 4378
Регистриран: 06 фев 2006, 15:00
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: София
Благодарил (а): 7 пъти
Изпратили благодарности: 13 пъти
Контакти:

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот DundyTheCroc » 26 мар 2018, 16:23

Ако се наложи и два пъти, ще си нося пила да го тествам :)
Nissan Primera GT - 150 коня и едно магаре
Ford Mondeo 2009 2.0 145hp
Потребителски аватар
Alex13
Маниак
Мнения: 477
Регистриран: 11 юни 2008, 17:19
Skype: Biricheda
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Русе
Благодарил (а): 15 пъти
Изпратили благодарности: 24 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот Alex13 » 26 мар 2018, 21:59

Като не стане от първия път от втория. Брат ми не беше отвърнал неговия и беше твърд като стъкло! Но после го пече у фурната и сега си го ползва .
И аз имам желание да си направя,но докато стане мисля едно MENLY патриот да си взема .
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY 01 + 185 hp:P
Primera P11 Gt 97г.
Ех Primera P10 SR20Di 92г.
Ex Serena SR20DE 93г.
+Primera P10 донорче
Потребителски аватар
detson
Маниак
Мнения: 123
Регистриран: 05 яну 2016, 21:04
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Haskovo
Изпратили благодарности: 12 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот detson » 26 мар 2018, 22:30

Неръждаемата стомана която я хваща магнита се закалява много добре,но по спомен май беше 30мин на 1200градуса и 2-3 пъти по 10 мин на 850 градуса за отвръщане.Това с оксижен незная как ще се получи.Нещо да не бъркам но за 1200градуса съм сигурен.
Я да видим туй що все още работи.
Primera P11 2.0TD CD20T
Pulsar 1.5dci К9К
Потребителски аватар
Alex13
Маниак
Мнения: 477
Регистриран: 11 юни 2008, 17:19
Skype: Biricheda
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Русе
Благодарил (а): 15 пъти
Изпратили благодарности: 24 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот Alex13 » 26 мар 2018, 22:37

detson написа:Източник на мнението Неръждаемата стомана която я хваща магнита се закалява много добре,но по спомен май беше 30мин на 1200градуса и 2-3 пъти по 10 мин на 850 градуса за отвръщане.Това с оксижен незная как ще се получи.Нещо да не бъркам но за 1200градуса съм сигурен.

Мисля,че се бъркаш,закалка докато светне ,охлаждане (в масло)и след това отвръщане на 200 градуса за около 2 часа.
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY 01 + 185 hp:P
Primera P11 Gt 97г.
Ех Primera P10 SR20Di 92г.
Ex Serena SR20DE 93г.
+Primera P10 донорче
Потребителски аватар
Ivanjk
INSANE
Мнения: 2130
Регистриран: 07 юни 2014, 22:24
Автомобил/Car: Qashqai
Град/City: Тел-Авив
Благодарил (а): 294 пъти
Изпратили благодарности: 312 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот Ivanjk » 27 мар 2018, 00:04

МИНЧО написа:Източник на мнението Такива малки остриета се закаляват целите.

На 100% съм съгласен , в противен случай , ще получиш ефекта на „би-метална пластина“ , просто ще се изкриви .
Alex13 написа:Източник на мнението ,закалка докато светне

Съжалявам , но , такова понятие не съществува в никой учебник или книга по термообработка . Всяка стомана си има определен режим на закалка , според твърдостта и якостта , които се изискват от съответния детайл.
detson написа:Източник на мнението 1200градуса

Единствената неръждаема стомана , която изисква подобна температура е 3Х13 (така наречената „медицинска стомана“ 1140-1160*) , тази не вярвам да е такава.
По-обикновените неръждавейки , се калят при 920-980*С , отпуск (отвръщане) -- 280-360*С , в зависимост от жилавостта , която трябва да се постигне , за около 4 часа.
DundyTheCroc написа:Източник на мнението подготвил е съд и масло, уредил е и къде да отидем за оксижен.

При такъв вид закаляване , гледайте , заготовката да се нагрее равномерно , като най ниската нагрята точка да е дръжката. Охлаждането в маслото да стане на 2-3 етапа (с изваждане за 3-5 секунди). Отпуска (отвръщането) , може да се направи в домашна фурна , при температура 260-280*С , за 2-2.5 часа минимум. Колкото по-продължителен е процеса на отпуск , толкова по-жилава е стоманата в последствие. По-рядко ще се налага заточване на острието.
!!!След изваждане от отпуск (ако се прави във фурна или или вана няма значение) , поставете заготовката в съд с вряла вода 55-60*С , и оставете да престои там около половин час.

Успех!!!

П.П.Най-приятелски ВИ съветвам , при всички процедури , да ползвате защитни очила (струват стотинки) , при охлаждане на нагорещен метал в течности , се получават пръски , които са много неприятни (болезнени) за очите, не си струва някой да пострада!! Казва ви го човек , изкарал почти 3 години в термичен цех. Закалявал съм почти всичко , от любителски заготовки , до оръжейни цеви (Арсенал Казанлък--знаете какво се произвежда там)
Qashqai 1.6i 2013 ex
NV-200 1.5dci 2014
Qashqai 1.6 dci CVT 2017
Потребителски аватар
МИНЧО
INSANE
Мнения: 4318
Регистриран: 02 дек 2008, 11:44
Автомобил/Car: 200SX S14
Град/City: София-"O.К.-2"
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 94 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот МИНЧО » 27 мар 2018, 08:46

Мога да допълня, че ако искаш да получиш нещо от сорта на деференцирано закаляване, тогава няма топиш острието с върха на долу, а с острието на долу! Хващаш с дълги клещи загрятото острие за горната страна на дръжката, а не от задната. Клина стои в позиция рязане върху дъска, потапя се бавно острието до средата, вади се и тогава се потапя цялото. Както каза колегата по-горе, внимателно да се работи с потапянето, защото маслото се пали и пръска.
Alex13 написа:Мисля,че се бъркаш,закалка докато светне ,охлаждане (в масло)и след това отвръщане на 200 градуса за около 2 часа.

Това със светването е меко казано несериозно! Метала "свети" от 900* до като не се разтопи. Различната температура свети с различен цвят.
Няма такова нещо, като неръждавейката се закалява на 1200 градуса!!!!!!!! Всяка една високо легирана стомана си идва с инструкции от производителя за технологията на закаляване, отвръщане, отгряване и нормализация. Пещите вече са с електронно регулиране на температурата, и могат да се постигне даста голяма точност и повтаряемост на продукцията. Щом производителя пише, че за постигане на оптимална твърдост дадена стомана се нагрява в порядъка 920-980 градуса, то всяко отклонение нагоре или надолу се води брак.
Например 3Х13 е с 0.3% въглерод, и за да се постигне оптимална твърдост от 52 единици по Роквел се загрява на 950 градуса.
Праховата стомана ZDP-189 е с 3% въглерод и нажовете достигат 67 единици по Роквел. Дали и тя се нагрява до 950 градуса? Там може и да достигнеш до 1250 градуса.
Да се има предвид, за тези които нямат представа за твърдост по Роквел, че от 60 единици нагоре, ножа може да драска стъкло. 48-52 единици са обикновените кухненски ножове, например Терна.
PRIMERA P11-144-бивша
PRIMERA P10 GA16DE-бивша
Nissan Almera N16 QG18
Nissan Qashqai J10 HR16DE-LPG
И Я МОЖЕМ И ТАТЕ МОЖЕ, НО КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ
Потребителски аватар
Alex13
Маниак
Мнения: 477
Регистриран: 11 юни 2008, 17:19
Skype: Biricheda
Автомобил/Car: Primera P10
Град/City: Русе
Благодарил (а): 15 пъти
Изпратили благодарности: 24 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот Alex13 » 27 мар 2018, 08:54

Съгласен съм с вас,но по- горе не става въпрос за технологичен процес в завод ,а за полеви условия с подръчни материали.
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY 01 + 185 hp:P
Primera P11 Gt 97г.
Ех Primera P10 SR20Di 92г.
Ex Serena SR20DE 93г.
+Primera P10 донорче
Потребителски аватар
МИНЧО
INSANE
Мнения: 4318
Регистриран: 02 дек 2008, 11:44
Автомобил/Car: 200SX S14
Град/City: София-"O.К.-2"
Благодарил (а): 101 пъти
Изпратили благодарности: 94 пъти

А има ли фенове на хладно оръжие

Мнениеот МИНЧО » 27 мар 2018, 09:01

Alex13 написа:Източник на мнението
И аз имам желание да си направя,но докато стане мисля едно MENLY патриот да си взема .

Вземи си го от стомана СПМ 154.
Изображение
PRIMERA P11-144-бивша
PRIMERA P10 GA16DE-бивша
Nissan Almera N16 QG18
Nissan Qashqai J10 HR16DE-LPG
И Я МОЖЕМ И ТАТЕ МОЖЕ, НО КОЗАТА СИ САКА ПРЪЧ

Върни се в “Лакърдии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта