Страница 1 от 1

VQ40DE - ГАЗ?

Публикувано: 02 яну 2021, 22:14
от IGarvanov
Привет колеги,
Интересувам се от Патфайндър или Навара, внос от зад океана с четирилитровия бензинов двигател. Наясно съм, че са бели лястовици из България и се чудех дали някой знае за газифициране на този двигател? Благодаря ви предварително за информацията.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

VQ40DE - ГАЗ?

Публикувано: 03 яну 2021, 01:36
от skydiver
Привет!
Предполагам въпросът ти е по-скоро насочен към резултатите след газифициране на двигателя, а не към техническата възможност за самото газифициране.
Интересното при VQ40DE е, че поради екологични изисквания, EGR системата (exhaust gas recirculation) работи по малко по-различен начин.
По прицип конвенционалната EGR система връща част от изгорелите газове посредством тръбичка (байпас) между изпускателния и всмукателния колектори. При VQ40DE това става по един не толкова конвенционален начин, използвайки variable valve timing селеноида да отвори изпускателен клапан по време на всмукателния такт и по този начин да бъде засмукан едновременно свеж въздух и току що изгорелите горещи газове.
По мое мнение това е една от основните причини (не само при VQ40, но предполагам и при VQ35, и останалите, които ползват този тип работа на EGR) за преждевременно износване на двигателя.
Защо?
- работната температурата в горивната камера се повишава и теоритично, ако двигателят работи на LPG система с изпарена газ, това би могло да доведе до допълнително повишаване на работната температура и оттам преждевременно износване. Ако системата е от типа "Течна газ" това би трябвало да се намали в неизвестна степен.
- повишената работна температура довежда до повреда в катализаторите (разпрашаването им), и тези финни частици могат да доведат до износване на цилиндровите стена, ако биват всмуквани обратно в цилиндъра, поради "EGR намесата" по време на всмукателния такт
Има доста VQ35 на газ, предполагам, че EGR системата работи по същия начин при тях (особено с американските екута), където често се случва повреда в катализаторите след монтаж на ГИ система с изпарена газ.
Това не е съвет дали да купиш и респективно да газифицираш. Информацията по-скоро би могла да ти помогне да вземеш информирано решение.
Можеш и да се поровиш във форума, писано е доста през годините по тази тема.

VQ40DE - ГАЗ?

Публикувано: 03 яну 2021, 22:36
от megatiaga
Газифицирал съм VQ35.VQ37 и VQ40. След около 100_150 000 на газ започват проблемите.По скоро са нагорели клапани. Не ми се е случвало да износят цилиндри. Опита ми е с около 10 коли.

VQ40DE - ГАЗ?

Публикувано: 03 яну 2021, 23:56
от skydiver
megatiaga написа:Източник на мнението Газифицирал съм VQ35.VQ37 и VQ40. След около 100_150 000 на газ започват проблемите.По скоро са нагорели клапани. Не ми се е случвало да износят цилиндри. Опита ми е с около 10 коли.

От катализаторите идва най-вече проблема, Митак.
Доста е писано по форумите, и тук, и по щатско.
А самите проблеми могат да дойдат и по-рано от 100к км, ако не е направена качествено инсталацията на ГИ.

VQ40DE - ГАЗ?

Публикувано: 06 яну 2021, 11:04
от IGarvanov
Благодаря ви за изчерпателната информация колеги. Търсенето на хубав екземпляр продължава.