Въпрос за 4/4 Navara D 40

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Потребителски аватар
П.Стефанов
Новак
Мнения: 35
Регистриран: 26 ное 2014, 00:47
Автомобил/Car: Navara D40
Град/City: Crans Montana VS Suisse
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот П.Стефанов » 03 апр 2016, 19:21

Здравейте,колеги.От доста време се каня да попитам как маневрират вашите Навари в режим 4/4.Тъй като при нас зимата е по-дълга и все още ми се налага да карам в този режим.
При мен когато волана е пълен десен или пълен ляв при ниска скорост или при пълен покой колата се движи на тласъци и трябва да се дава доста повече газ,за да потегли.Но това само при пълен ляв или десен.При вас как е? Поздрави :thumbs up:
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 263
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот Shotgun » 04 апр 2016, 19:58

Доколкото имам опит с разни джипки, пълен ляв и пълен десен трябва да се избягват. То се усеща, че не и е добре на колата да е с навит докрай волан при режим 4х4.
sashko_bg
Маниак
Мнения: 369
Регистриран: 11 фев 2008, 16:41
Автомобил/Car: Primera P10

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот sashko_bg » 05 апр 2016, 20:45

В режим 4x4 се кара само направо.
Потребителски аватар
П.Стефанов
Новак
Мнения: 35
Регистриран: 26 ное 2014, 00:47
Автомобил/Car: Navara D40
Град/City: Crans Montana VS Suisse
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот П.Стефанов » 06 апр 2016, 23:18

Хаххахаха значи ще карам само на право :-D Шегата на страна,най-неприятно е когато се налага да се маневрира в подземни паркинги .В сервиз където обслужих Наварата ми казаха,че това е нормално за всички марки пикапи.Да видим все пак какво ще кажат колегите с Навари.Поздрави.
Потребителски аватар
Shotgun
Маниак
Мнения: 263
Регистриран: 31 май 2007, 11:58
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 3 пъти

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот Shotgun » 07 апр 2016, 09:46

Наварата по нищо не се различава от Патфайндъра, освен по задното окачване, но това няма влияние при завиването. Всички 4х4 джипки завиват много трудно при включено предно, сам си го усетил. Заради натоварване на системата, при този режим не се препоръчва навиването на волана докрай, независимо от марката и от това дали е Навара или не....
От какъв зор караш 4х4 в града? 4х4 се пуска само, когато има силно заснежаване, през останалото време се кара на ауто.
r51
Новак
Мнения: 23
Регистриран: 13 юли 2015, 10:39
Автомобил/Car: Pathfinder
Град/City: София
Изпратили благодарности: 2 пъти

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот r51 » 07 апр 2016, 10:23

При Навара/Патфайндер няма междуосев диференциал и при 4X4 режим задвижването е 50:50 между преден и заден мост. Проблемът при завиването идва от това, че предните колела (по-бавното от тях) изминава по-гомяо разстояние отколкото задните колела (по-бавното от тях). При движение с по-висока скорост или хлъзгав път тези разлики се компенсират чрез приплъзването на гумите, но при потегляне или маневриране с ниска скорост по асфалт(дори и мокър) сцеплението на гумите е много по-голямо и приплъзването е по-трудно. Ефектът, който се наблюдава се нарича "Тight corner braking".
Ето илюстрация показваща разликата радиусите на завиване между предни и задни колела:
Изображение

Не всички 4X4 джипове/пикапи имат такъв проблем. Например BMW X5 (E53) е с отворен междуосев диференциал, почти всички Тойоти (Land Cruiser 120/150/200, Sequoia) и почти всички Quattro-та досега са с Torsen междуосев диференциал. И в двата случая няма проблем. Разбира се има и много други примери.

При Pathfinder този проблем се решава като се кара в "Auto" режим. Там електронно-управляемият мокър съединител в раздатката има настройка при каква сила да отпуска (CLUTCH FORCE RELEASE LIMIT в Nissan Consult) и съответно при голямо натоварване каквото се получава при навит волан и потегляне реално се кара на задно.
Потребителски аватар
П.Стефанов
Новак
Мнения: 35
Регистриран: 26 ное 2014, 00:47
Автомобил/Car: Navara D40
Град/City: Crans Montana VS Suisse
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Въпрос за 4/4 Navara D 40

Мнениеот П.Стефанов » 08 апр 2016, 16:21

Здравейте.Благодаря за изчерпателната информация.Аз имам и Мерцедес МЛ и при него няма такъв проблем,макар че е постоянно 4/4.
Както казах при нас зимата и снега се задържат по-дълго.Дори и в момента вали сняг,макар и не силно.Разбира се,че като няма нужда си карам само на задно предаване.Пък и е по икономично.Поздрави.
IMG_1151.JPG
IMG_1151.JPG (981.72 KБ) Видяна 364 пъти

Върни се в “Navara & Pathfinder”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост