Проблем с имобилайзера на Тино

Посочете в заглавието Модел/Двигател/Проблем(въпрос)
Hack0
Мнения: 12
Регистриран: 16 авг 2016, 23:08
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот Hack0 » 13 сеп 2017, 22:46

Здравейте!

От около месец периодично имам проблем със запалването на колата и по-специално с имобилайзера.
Първият път проблемът се появи във възможно най-неподходящият момент. Баща ми се обади, да отида да го дръпна, защото е закъсал. Тръгнах, като първо минах да купя едно ново въже. Купих си един хубав колан, който уж издържа до 5т. и доволен от покупката се качих в колата, обаче не можах да запаля. Лампата за имобилайзера вместо да изгасне светеше постоянно и стартерът не въртеше изобщо. Разбира се попсувах си стабилно и опитах около 214525 пъти, като на няколко пъти стартера започваше да върти, но колата така и не запали.
Първо си помислих, че проблема е от акумулатора, защото съм чувал, че паднал акумулатор може да прави проблеми с компютъра и имобилайзера. Дойде един приятел да ми даде ток, но нямаше никакъв ефект. После дори закачихме неговия акумулатор, защото беше чисто нов, но пак без резултат.
След малко ровене в нета видях, че трябва да оставя ключа на контакт за известно време, за да се обучи чипа. Това даде резултат и си прибрах колата. Последва проверка на акумулатора със товарна вилка и всевъзможни модерни и архаични уреди и всичко показа, че той си е все още читав. Проблемът продължи да се появява почти при всеки опит за палене. Светнаха ме, че като се разкачи акумулаторът се чистят грешките и така решавах проблема. Около две седмици палеше без проблем и си мислех, че съм се отървал, докато днес не ми спретна същия номер.
Днес обаче реших да сваля пластмасите около волана и да се видим с този имобилайзер очи в очи. След като ги свалих видях, че патрона и имобилайзера са захванати с една скоба за рейката. Оказа се че скобата не е затегната и те движат свободно около рейката. Прикачвам снимката на скобата, която няма затягане, защото е затворена с нещо като нитове. Понатиснах малко буксите на имобилайзера и патрона и след това колата взе, че запали.
Вече си мисля, че проблема идва от това, че скобата не е затегната и в следствие на вибрациите или мърдане при палене и гасене на колата буксата се размества.
Преди да съм я обездвижил за вечни времена искам да ви попитам дали мислите, че има някаква причина(за каквато аз не се сещам) скобата да не е затегата и да трябва да си остане така?
Ако имате други предположения от къде може да идва проблема, ще се радвам да ги чуя.

П.П. Проблемът със сигурност не е от ключа, защото пробвах и другия, който имам.
Прикачени файлове
скоба.jpg
Nissan Almera Tino 2.2 DCI
Потребителски аватар
dijit
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 14 фев 2012, 22:18
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот dijit » 14 сеп 2017, 14:52

Здравей,
при мен също се появява този проблем понякога! Вече 5 години! Винаги се появява когато някой е бърникал около волана. При моя автомобил, когато наместя кабелите на черната кутийка (които не са букси) си решавам проблема за известно време!
Чакам с нетърпение някой от знаещите във форума да се изкаже, а ние да осигурим бира!
Nissan
Almera Tino
2.2 dci 136 hp
Produced on 07.2003
Потребителски аватар
yarov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 19 юни 2008, 01:54
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Шумен
Благодарил (а): 2 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот yarov » 14 сеп 2017, 18:33

И при мен се е случвало доста пъти и с единия, и с другия ключ. Интересно, че в повечето случаи пали, но лампата за имобилайзера свети постоянно и ми изкарва акъла. Гася, оставям за малко на контакт и пак паля.
Tino 2.2, 136 hp, 2004
Ex-Micra 1.3, 75 hp, 1997
Hack0
Мнения: 12
Регистриран: 16 авг 2016, 23:08
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот Hack0 » 14 сеп 2017, 19:16

dijit, на твоята кола тази скоба пак ли се движи свободно около тръбата?
yarov, на мен също ми се е случвало да запали и да си свети имобилайзера.

Аз всъщност не съм сигурен какво трябва да изключва имобилайзера. Казаха ми, че не би трябвало да е свързан със стартера, а по-скоро с помпата за горивото, но не знам дали е така.
Nissan Almera Tino 2.2 DCI
Потребителски аватар
dijit
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 14 фев 2012, 22:18
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот dijit » 15 сеп 2017, 10:08

Здравей,
чак да се движи спокойно, мисля не, но си се клати сериозно!
Nissan
Almera Tino
2.2 dci 136 hp
Produced on 07.2003
Потребителски аватар
klazarov
Маниак
Мнения: 269
Регистриран: 05 яну 2007, 00:42
Skype: klazarov
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 51 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот klazarov » 15 сеп 2017, 10:56

Тази скоба всъщност е за да държи патрона на контактния ключ, като в нейното тяло е механизма за заключване на волана. Тя няма общо с имобилайзера. По-скоро може да имате проблем с пластмасовия ринг, който е около патрона. Той представлява антената на имобилайзера. Вътре е тънка жичка навита като бобина. Ако се е прекъснала може би не улавя всеки път сигнала от чипа. Попринцип след неуспешен опит за палене заради имобилайзера в компютъра се записва грешка. Прочете я и тя може да насочи по-точно към проблема.
Nissan Primera P12, QG18DE, Type Elegance, ГИ Prins VSI
Потребителски аватар
dijit
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 14 фев 2012, 22:18
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот dijit » 16 сеп 2017, 16:17

Здравей, четоха тази записана грешка и за моя изненада грешката беше " неоторизиран опит за стартиране" , което на мен нищо не ми говори! Това ми каза човека с диагностиката. Проверката не съм я правил в оторизиран сервиз по икономически съображения!
Nissan
Almera Tino
2.2 dci 136 hp
Produced on 07.2003
Потребителски аватар
kriss_bg1977
INSANE
Мнения: 2140
Регистриран: 01 апр 2012, 13:15
Skype: krisstian_bg
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Sliven-Varna
Благодарил (а): 50 пъти
Изпратили благодарности: 45 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот kriss_bg1977 » 16 сеп 2017, 16:30

Ми значи не си разпознава чипа.
Nissan Almera Tino V10 YD22DDTi 2002
ex Nissan Micra k10 1.2lx 1989
ex VW Transporter 1.6D 1982
ex Lada 1200 1982
Hack0
Мнения: 12
Регистриран: 16 авг 2016, 23:08
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот Hack0 » 16 сеп 2017, 19:13

Щом в скобата е механизмът за заключването на волана май по-добре да не я пипам.
Вчера прочетох в един чуждестранен форум, че проблема е, че не са достатъчно дълги кабелите и се разместват понякога. Както гледам не съм само аз с такъв проблем, така че може и да има нещо вярно.
Nissan Almera Tino 2.2 DCI
Потребителски аватар
dedo pop
Поп
Поп
Мнения: 6242
Регистриран: 21 сеп 2004, 09:04
Skype: otecyordan
Автомобил/Car: X-trail T31
Град/City: Септември
Благодарил (а): 90 пъти
Изпратили благодарности: 145 пъти
Контакти:

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот dedo pop » 16 сеп 2017, 20:44

Значи, приемника на имобилайзера се размества, отдалечава се и не прави връзка с чипа в ключа. Затова затягаш скобата да не се мандахерца. В случая и два сантиметра са много разстояние, а явно точно това се случва.
Сега Nissan X-Trail T31 facelift, M9R, AT
преди Nissan Almera Tino V10 с YD22DDTi
преди Nissan Almera N15 с GA14DE
Православни филми
Потребителски аватар
klazarov
Маниак
Мнения: 269
Регистриран: 05 яну 2007, 00:42
Skype: klazarov
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 51 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот klazarov » 16 сеп 2017, 21:47

Пак да споделя, тази скоба няма общо с имобилайзера. Дори да има малък луфт около кормилния прът не мисля, че това е проблем. Черният модул с пръстена около патронника може да създава проблемите. Това, че патронника се движи около кормилния прът, не променя разстоянието между антената на имобилайзера и чипа в ключа. Тези двете които приличат на нитове са болтове. Могат да се развият или затегнат с малко хитринка. С помощта на такъв инструмент (дремел):
Изображение
се прорязват и след това се развиват с права отверка. Кофти е, че след това не само собственика на колата може да ги развие :ooops: . Евентуално след интервенцията трябва да се запилят пак, за да не може да ги развие някой друг. Ето няколко снимки за яснота:
Изображение

Изображение

Изображение
Nissan Primera P12, QG18DE, Type Elegance, ГИ Prins VSI
Потребителски аватар
dedo pop
Поп
Поп
Мнения: 6242
Регистриран: 21 сеп 2004, 09:04
Skype: otecyordan
Автомобил/Car: X-trail T31
Град/City: Септември
Благодарил (а): 90 пъти
Изпратили благодарности: 145 пъти
Контакти:

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот dedo pop » 17 сеп 2017, 21:38

Мдаа, правилно. Останал съм с впечатлението, че имобилайзера е на скобата отделно, а то е едно цяло. Значи, остава антенката, както казваш.
Сега Nissan X-Trail T31 facelift, M9R, AT
преди Nissan Almera Tino V10 с YD22DDTi
преди Nissan Almera N15 с GA14DE
Православни филми
Потребителски аватар
klazarov
Маниак
Мнения: 269
Регистриран: 05 яну 2007, 00:42
Skype: klazarov
Автомобил/Car: Primera P12
Град/City: София
Благодарил (а): 8 пъти
Изпратили благодарности: 51 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот klazarov » 17 сеп 2017, 22:01

dijit написа:Източник на мнението Здравей, четоха тази записана грешка и за моя изненада грешката беше " неоторизиран опит за стартиране" , което на мен нищо не ми говори! Това ми каза човека с диагностиката. Проверката не съм я правил в оторизиран сервиз по икономически съображения!

Грешките, които са свързани с имобилайзера, са много. Всяка от тях има по няколко възможни причини. Ако човека, правил диагностиката, е превел точно грешката( от английски) би трябвало да обясни вероятните причини за да се появи тази грешка. Според мен , след неуспешен опит за палене, трябва да се прочете каква е грешката и от там нататък да се търси проблема, основавайки се на тази информация. Това не е 100% гаранция за успех, но е някаква насока за откриването на проблема.
Nissan Primera P12, QG18DE, Type Elegance, ГИ Prins VSI
Потребителски аватар
dijit
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 14 фев 2012, 22:18
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Пловдив
Благодарил (а): 1 път
Изпратили благодарности: 4 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот dijit » 18 сеп 2017, 10:24

klazarov, благодаря за ценната информация! Прав си за стъпките към търсенето на грешката, но в населеното място от което съм, не знам да има майстор с "консулт" извън оторизирания сервиз на Нисан! Тази грешка ми я прави доста рядко( 1-2 пъти в годината) за да се вживявам особено! Ако намеря читав майстор с достатъчно добре оборудван сервиз за марката в Пловдив, с удоволствие ще го посетя!

Поздрави и успешна седмица!
Nissan
Almera Tino
2.2 dci 136 hp
Produced on 07.2003
Потребителски аватар
yarov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 19 юни 2008, 01:54
Автомобил/Car: Tino V10M
Град/City: Шумен
Благодарил (а): 2 пъти

Проблем с имобилайзера на Тино

Мнениеот yarov » 19 сеп 2017, 00:10

При мен май се получаваше, когато навра ключа докрай - все едно му бъркам в мозъка. Spam
Tino 2.2, 136 hp, 2004
Ex-Micra 1.3, 75 hp, 1997

Върни се в “Almera & Tino”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Hirurga и 1 гост